Λεωφορεία: Διαγωνισμός από ΟΑΣΑ για 63 γραμμές σε Δυτική και Ανατολική Αττική

Λεωφορεία: Διαγωνισμός από ΟΑΣΑ για 63 γραμμές σε Δυτική και Ανατολική Αττική

Πρόκειται για τα δρομολόγια που τα τελευταία τρία χρόνια εκτελούν τα ΚΤΕΛ

1' 56" χρόνος ανάγνωσης

Ξεκινάει ο διεθνής ηλεκτρονικός ανοικτός διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση 63 λεωφορειακών γραμμών στην Ανατολική και τη Δυτική Αττική. Πρόκειται για δρομολόγια τα οποία εδώ και περίπου τρία χρόνια εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ μέσω συμβάσεων που έχουν λάβει τη μορφή της απευθείας ανάθεσης. Οπως προβλέπει και η νομοθεσία, χθες δημοσιοποιήθηκε η περιοδική ενδεικτική προκήρυξη του διαγωνισμού, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι να προετοιμαστούν για την υποβολή των προσφορών, που αναμένεται να κατατεθούν σε επόμενο στάδιο. Ο διαγωνισμός «Παροχή υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών με αστικά λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική» αφορά δύο τμήματα συνολικού προϋπολογισμού 400,3 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ (13%).

Η διάρκεια της σύμβασης και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού (Ανατολική και Δυτική Αττική) είναι για οκτώ έτη, ενώ το μέγιστο μοναδιαίο κόστος εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου ορίζεται στα 2,34 ευρώ/οχηματοχιλιόμετρο και θα προσαυξάνεται ανά έτος. Σημειώνεται πως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός προβλέπει την παραχώρηση των περιφερειακών δρομολογίων σε ιδιώτες, δεδομένου ότι ο στόλος της ΟΣΥ δεν επαρκεί για την πλήρη εκτέλεσή τους.

Ετσι, το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής (π.χ. Ανθούσα – Παλλήνη – Κάντζα), για τη λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια και απαιτούνται 96 οχήματα. Το δεύτερο τμήμα περιλαμβάνει 38 λεωφορειακές γραμμές της Δυτικής Αττικής, για τη λειτουργία των οποίων δρομολογούνται 1.757 δρομολόγια και απαιτούνται 115 οχήματα. Ανάμεσα σε αυτά τα οχήματα υπολογίζεται και ο αριθμός των εφεδρικών λεωφορείων που θα πρέπει να εξασφαλίσει ο ανάδοχος.

Σημαντικό όρο του διαγωνισμού αποτελεί το γεγονός πως ο ανάδοχος θα πρέπει να προχωρήσει στην προμήθεια ή μίσθωση καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου –όχι μεταχειρισμένων–, ντιζελοκίνητων, κατηγορίας EURO VI ή νεότερης τεχνολογίας.

Τα λεωφορεία, μεταξύ άλλων, πρέπει να διαθέτουν μηχανικές ράμπες για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ, καθίσματα επιβατών αντιβανδαλιστικού τύπου, ανοιγοκλειόμενα παράθυρα ικανών διαστάσεων κ.λπ.

Η δρομολόγηση των καινούργιων λεωφορείων θα πρέπει να διασφαλιστεί εντός εννέα μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Τέλος, ο εξοπλισμός για τη λειτουργία των συστημάτων της τηλεματικής αλλά και του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου αποτελεί ευθύνη του αναδόχου. Υπενθυμίζεται πως, πριν από λίγες ημέρες, παρατάθηκε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023 η σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ. Ωστόσο, με τον χρόνο να πιέζει και με δεδομένο ότι η ανάδειξη αναδόχου σε διάστημα δύο μηνών κρίνεται σχεδόν αδύνατη, – ενδέχεται μέχρι τον Δεκέμβριο να έχουν υποβληθεί οι προσφορές-, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να παραταθεί εκ νέου η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT