Aύξηση τζίρου 15% στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Aύξηση τζίρου 15% στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Στο εννεάμηνο, ο αριθμός των προϊόντων που περιλαμβάνει το μέσο καλάθι μειώθηκε κατά 7%, κάτι που αποδίδεται στις ανατιμήσεις

2' 15" χρόνος ανάγνωσης

Ενισχυμένος λόγω αύξησης παραγγελιών, αλλά και λόγω πληθωρισμού ήταν ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε σε 220 εκατ. ευρώ το εξεταζόμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενισχυμένος κατά 15% σε σύγκριση με πέρυσι. Στην πραγματικότητα, πάντως, ο τζίρος είναι μεγαλύτερος, καθώς στο παραπάνω ποσό δεν περιλαμβάνονται η efood Market, η Wolt Market, καθώς και η Rabbit και Pop Market, με τις δύο τελευταίες να διακόπτουν τη λειτουργία τους, η πρώτη μέσα στο καλοκαίρι και η δεύτερη από σήμερα.

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά το 2022 ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε σε 266 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 5% σε σύγκριση με το 2021, ενώ το 2021 ενισχύθηκε σε σύγκριση με το 2020 κατά 56% και έφτασε στα 255 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη αυτή αύξηση οφείλεται στην πανδημία και στους πολλούς νέους «παίκτες» που εισήλθαν στην κατηγορία των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ.

Για σημαντικό μέρος των καταναλωτών και ειδικά για τους νεότερους το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων ειδών παντοπωλείου αποτελεί πλέον σχεδόν πάγια συνήθεια, γεγονός που αποτυπώνεται στην αύξηση των παραγγελιών κατά 9% το εννεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2022. Βεβαίως, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ παραμένει συνολικά σε πολύ χαμηλά επίπεδα στο σύνολο του τζίρου των σούπερ μάρκετ και διαμορφώνεται σε περίπου 3%, με τις αλυσίδες η μία μετά την άλλη να αυξάνουν τις χρεώσεις για τα μεταφορικά, προκειμένου να περιορίσουν τις ζημίες από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Ο πληθωρισμός, βεβαίως, πλήττει το μέγεθος και του ηλεκτρονικού «καλαθιού», καθώς τα στοιχεία της Convert Group δείχνουν ότι μειώθηκαν κατά 7% τα προϊόντα που αυτό περιλαμβάνει κατά μέσον όρο σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2022. Η αξία του μέσου «καλαθιού» αυξήθηκε κατά 2%, ενώ η αξία ανά τεμάχιο κατά 9%, ακολουθώντας, βεβαίως, τις ανατιμήσεις που υπάρχουν και στα φυσικά καταστήματα.

Οι κατηγορίες των οποίων η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, είναι οι ακόλουθες: κατά 30% τα προϊόντα για κατοικίδια, κατά 18% τα χαρτικά και είδη καθαρισμού, κατά 14% τα ποτά και αναψυκτικά, επίσης κατά 14% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, κατά 11% τα φρέσκα τρόφιμα, κατά 10% τα βρεφικά είδη, κατά 9% τα είδη αρτοποιίας, κατά 8% τα συσκευασμένα τρόφιμα, κατά 7% τα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία κατά 12%.

Τέλος, η Δευτέρα αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τα διαδικτυακά ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,7% των συνολικών παραγγελιών γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε 16,3%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT