Λιανεμπόριο: Οι καταναλωτές μείωσαν τις αγορές, οι επιχειρήσεις αύξησαν τα έσοδα

Λιανεμπόριο: Οι καταναλωτές μείωσαν τις αγορές, οι επιχειρήσεις αύξησαν τα έσοδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε τον Αύγουστο κατά 2,4% παρότι ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3,6% , γεγονός που στην ουσία αποδεικνύει ότι η αύξηση του τζίρου είναι πληθωριστική

1' 54" χρόνος ανάγνωσης

Ολοένα και πιο έντονη πλέον γίνεται η επίδραση του πληθωρισμού στην καταναλωτική ζήτηση, με τον όγκο πωλήσεων του λιανεμπορίου να καταγράφει αισθητή μείωση τον φετινό Αύγουστο σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν είτε πρόκειται για τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, είτε πρόκειται για τις πωλήσεις σε οικιακές συσκευές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο αυξήθηκε τον Αύγουστο του 2023 σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2022 κατά 2,4%.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3,6%, κάτι που στην ουσία αποδεικνύει ότι η αύξηση του τζίρου είναι πληθωριστική. Τούτο φαίνεται ιδιαιτέρως στην περίπτωση των καταστημάτων ειδών διατροφής, όπου ο μεν κύκλος εργασιών κατέγραψε αύξηση 8,4%, ο δε δείκτης όγκου μείωση 0,7%.

Ειδικά στα σούπερ μάρκετ καταγράφηκε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 3%, ενώ ο τζίρος ενισχύθηκε σε ετήσια βάση κατά 7,3%. Στις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων ο κύκλος εργασιών και ο όγκος πωλήσεων μεταβλήθηκαν τον Αύγουστο του 2023 σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2022 ως εξής:

Πολυκαταστήματα: Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 4,5%, αλλά ο δείκτης όγκου κατά 18,2%, κυρίως λόγω των μεγαλύτερων εκπτώσεων και της αξιοποίησης της εκπτωτικής περιόδου κυρίως τον Αύγουστο –σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια– καθώς τον φετινό Ιούλιο επικρατούσαν συνθήκες παρατεταμένου καύσωνα.

Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων: Ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 7,3% και ο όγκος πωλήσεων κατά 3,2%, κάτι που σχετίζεται με την υποχώρηση των τιμών των καυσίμων σε σύγκριση με πέρυσι.

Εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων: Αύξηση του τζίρου κατά 14,4% και του όγκου πωλήσεων κατά 4,8%.

Φαρμακεία: Αύξηση του τζίρου κατά 1,2%, αλλά μείωση του όγκου κατά 4,8%, κάτι που συνδέεται επίσης με τις πληθωριστικές πιέσεις και την επίδραση στη ζήτηση κυρίως καλλυντικών.

Ενδυση – υπόδηση: Αύξηση του τζίρου κατά 5,1%, αλλά μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 1,3%. Πρόκειται για τον κλάδο του λιανεμπορίου που σε περιόδους ακρίβειας ή μείωσης του
εισοδήματος πλήττεται, καθώς οι δαπάνες για τα ρούχα και παπούτσια θεωρούνται ελαστικές.

Επιπλα – Ηλεκτρικά είδη – Οικιακός εξοπλισμός: Μείωση του τζίρου κατά 8% και του όγκου πωλήσεων κατά 8,5%. Οι εν λόγω δαπάνες θεωρούνται επίσης ελαστικές.

Βιβλία – Χαρτικά- Λοιπά είδη: Μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 5,6%, αλλά αύξηση του τζίρου κατά 1,4%.

Πωλήσεις εκτός καταστημάτων: Συνεχίστηκε η υποχώρηση του τζίρου, καθώς οι καταναλωτές έχουν επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT