Με τον διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση σε ιδιώτες 63 λεωφορειακών γραμμών σε Ανατολική και Δυτική Αττική για διάστημα 8 ετών να έχει βγει –εδώ και λίγες ημέρες– στον «αέρα», αίτημα για παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ για άλλους 4 μήνες, δηλαδή μέχρι τον Απρίλιο του 2024, υπέβαλε ο οργανισμός στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Πρόκειται για δρομολόγια, αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, τα οποία εδώ και περίπου 3 χρόνια εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ μέσω συμβάσεων που έχουν λάβει τη μορφή της απευθείας ανάθεσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο οργανισμός έχει καταθέσει φάκελο προκειμένου να υπαχθεί σε προσυμβατικό έλεγχο η τροποποίηση της σύμβασης του οργανισμού με τα ΚΤΕΛ, με την οποία ζητείται παράταση για 4 μήνες, από τις 7 Δεκεμβρίου 2023 μέχρι τις 7 Απριλίου 2024.
Υπενθυμίζεται πως μέσα στον Οκτώβριο υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση (93/2023) για την επέκταση της ισχύουσας σύμβασης (96/2022) του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για άλλους 2 μήνες, από τις 7 Οκτωβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου. Οπως αναφέρουν πληροφορίες, η παράταση της σύμβασης του οργανισμού με τα ΚΤΕΛ για άλλους 4 μήνες αποτελεί ενδιάμεση λύση ώστε να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες των περιφερειακών γραμμών, αφού είναι δεδομένο πως είναι σχεδόν αδύνατον να έχει αναδειχθεί ανάδοχος στον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ μέχρι τον Δεκέμβριο που λήγει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ.
Η ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ ξεκίνησε το 2020, με σκοπό να αυξηθεί το συγκοινωνιακό έργο κατά τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας. Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ είχε αρχικά διετή ισχύ, ήτοι μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, ωστόσο έκτοτε η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ παρατείνεται μέχρι σήμερα, με το Ελεγκτικό Συνέδριο να πιέζει τον οργανισμό να διεξαγάγει διαγωνισμό για την εκτέλεση των δρομολογίων. Σημειώνεται πως στη συμπληρωματική σύμβαση με την οποία επεκτάθηκε η σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ μέχρι τον Δεκέμβριο υπήρχε πρόβλεψη (άρθρο 9) που άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέχισης του συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ.
Παράλληλα, στελέχη του υπουργείου έχουν αναφέρει κατά καιρούς πως η ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου των ΟΑΣΑ/ΟΑΣΘ περιλαμβάνει το leasing λεωφορείων, τις συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων μέσω του διαγωνισμού για τα πράσινα λεωφορεία.
Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών με αστικά λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική» αφορά δύο τμήματα συνολικού προϋπολογισμού 400,3 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ (13%). Η διάρκεια της σύμβασης και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού (Ανατολική και Δυτική Αττική) είναι για 8 έτη.