Ανοδικά ο κλάδος κατασκευών του ομίλου Μυτιληναίου

Ανοδικά ο κλάδος κατασκευών του ομίλου Μυτιληναίου

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων υποδομών ξεπερνάει τα 900 εκατ. ευρώ

2' 34" χρόνος ανάγνωσης

Σταθερά ανοδική είναι η πορεία του τομέα των κατασκευών του ομίλου Μυτιληναίου, ο οποίος πλέον έχει αυτόνομη παρουσία εντός του οργανογράμματος της εισηγμένης, μέσω της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ. Με βάση τα στοιχεία του φετινού εννεαμήνου, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εκτελούμενων έργων υποδομών ξεπερνούσε τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό είναι μεγαλύτερο των 900 εκατ. ευρώ υπολογίζοντας και τις συμβάσεις που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο υπογραφής, για έργα που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η εταιρεία.

Οπως αναφέρει η διοίκηση του ομίλου, «οι προοπτικές του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα θετικές, κυρίως για έργα παραχωρήσεων και συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), στα οποία ο τομέας υποδομών φιλοδοξεί εφεξής να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο». Κατά το φετινό εννεάμηνο, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ, από 7 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Μεταξύ των σημαντικών έργων που έχει αναλάβει το τελευταίο διάστημα η εταιρεία περιλαμβάνεται η ΣΔΙΤ για τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (Flyover), ένα έργο ύψους 478 εκατ. ευρώ που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την Αβαξ. Παράλληλα, η εταιρεία έχει αναλάβει (αυτόνομα) και το σημαντικό οδικό έργο της παράκαμψης Χαλκίδας, ύψους 170 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Στο 9μηνο τα EBITDA ανήλθαν σε 8 εκατ., από 7 εκατ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Επίσης ο όμιλος Μυτιληναίος έχει αναλάβει, σε κοινοπραξία με τις εταιρείες Rover Maritime και HDK, την κατασκευή του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο τον ΟΛΘ. Στα σιδηροδρομικά έργα ξεχωρίζουν δύο συμβάσεις, αμφότερες σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ. Αφορούν την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αίγιο – Ρίο αλλά και το τμήμα από το Κιάτο έως το Αίγιο. Στα κτιριακά έργα, ο όμιλος συμμετέχει στην κοινοπραξία των εταιρειών που θα κατασκευάσουν το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Οι άλλες δύο εταιρείες είναι η ΤΕΡΝΑ και η Ακτωρ. Επίσης έχει ξεκινήσει τις εργασίες για την ανακατασκευή του εμπορικού κέντρου Athens Heart της Premia Properties, το οποίο θα μετατραπεί σε ένα πράσινο κτίριο γραφείων, που θα φιλοξενεί τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Στις ΣΔΙΤ κτιρίων ο όμιλος Μυτιληναίος έχει αναλάβει, σε κοινοπραξία με την ΑΤΕΣΕ, την κατασκευή 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία (16 στη Θεσσαλονίκη και ένα Μουσικό Σχολείο στην Κατερίνη). Πρόκειται για έργο της τάξεως των 128 εκατ. ευρώ.

Σημαντικά όμως είναι και τα υπό διεκδίκηση έργα, αρχής γενομένης ασφαλώς από τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης) και συγκεκριμένα του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο. Πρόκειται για έργο ύψους 1,7 δισ. ευρώ, το οποίο ο όμιλος Μυτιληναίος διεκδικεί σε συνεργασία με την Ακτωρ Παραχωρήσεις. Για την ανάληψη της σύμβασης έχουν υποβληθεί δεσμευτικές οικονομικές προσφορές ήδη από τον περασμένο Μάιο και αναμένεται η αποσφράγισή τους ώστε να ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος.

Ο όμιλος διεκδικεί και την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ιλιον, σε συνεργασία με την Ακτωρ. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 550 εκατ. ευρώ που αφορά την κατασκευή τριών νέων σταθμών σε Παλατιανή, Ιλιον και Αγιο Νικόλαο. Στη σύμβαση περιλαμβάνεται και η επέκταση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα αλλά και η αναβάθμιση και αντικατάσταση υφιστάμενων συστημάτων των γραμμών 2 και 3 του μετρό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT