Διώρυγα του Παναμά: Η ξηρασία μειώνει τις διελεύσεις πλοίων

Διώρυγα του Παναμά: Η ξηρασία μειώνει τις διελεύσεις πλοίων

Από χθες, επιτρέπεται η διέλευση 25 πλοίων ανά ημέρα έναντι 31 που ίσχυε.

1' 36" χρόνος ανάγνωσης

Στο φαινόμενο El Niño και στην κλιματική αλλαγή παραδίδεται η διώρυγα του Παναμά, επηρεάζοντας τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται και κατά συνέπεια διακυβεύοντας την ομαλή ροή του διεθνούς εμπορίου. Οι αρχές εποπτείας της διώρυγας ανακοίνωσαν πως θα μειώσουν περαιτέρω τον αριθμό των πλοίων λόγω έντονης και πρωτοφανούς ξηρασίας. Από χθες, Παρασκευή, θα επιτρέπεται η διέλευση 25 πλοίων την ημέρα, ενώ έως χθες το πλαφόν έμπαινε στα 31 πλοία, ένα επίπεδο ήδη μειωμένο σε σχέση με προηγούμενους μήνες. Επίσης, ο αριθμός αυτός θα μειωθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες, φτάνοντας τελικά τα 18 πλοία από τον Φεβρουάριο του 2024.

Πράγματι, ο Οκτώβριος ήταν ο ξηρότερος μήνας που έχει καταγραφεί από το 1950, όταν δηλαδή ξεκίνησαν να καταγράφονται τα σχετικά πρακτικά, και το φαινόμενο El Niño συνέβαλε στη μείωση της στάθμης των υδάτων, σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της διώρυγας. Ως αποτέλεσμα, η στάθμη των υδάτων στην τεχνητή λίμνη Γκατούν, η οποία είναι και η βασική πηγή υδροδότησης των συστημάτων θυροφραγμάτων της διώρυγας, «συνεχίζει να πέφτει σε πρωτοφανή επίπεδα για αυτή την περίοδο του έτους», όπως ανέφεραν οι Αρχές. Δεδομένου ότι η διώρυγα του Παναμά αποτελεί καίρια δίοδο διέλευσης εμπορευμάτων, οι αλλαγές αναμένεται να οδηγήσουν σε νέα αύξηση του κόστους μεταφοράς διεθνώς. Αξίζει να σημειωθεί πως η διώρυγα συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό, μειώνοντας κατά 50% τον χρόνο διάπλου μεταξύ της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ και της Ευρώπης, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες τον χρόνο και την αξιοποιούν 13.000-14.000 πλοία ετησίως. Για κάθε πλοίο που διέρχεται, το περίπλοκο σύστημα με τα θυροφράγματα (δεξαμενές ανύψωσης) απαιτεί περίπου 205 εκατ. λίτρα νερού.

Οι αρμόδιες αρχές υιοθέτησαν για πρώτη φορά φέτος τους πρώτους κανονισμούς για τη χαμηλή στάθμη των υδάτων. Ενδεικτικά, ο περιορισμός του αριθμού των πλοίων οδήγησε σε μεγάλες καθυστερήσεις, με δεκάδες πλοία να περιμένουν έξω από τη διώρυγα. Αυτό ευθύνεται εν μέρει για την αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων διά θαλάσσης, αφού μειώθηκε παγκοσμίως ο αριθμός των διαθέσιμων σκαφών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT