ΟΤΕ: Τζίρος 2,5 δισ. ευρώ στο 9μηνο

Υποχώρησε κατά 1,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Ελαφρά μείωση μεγεθών εμφάνισε, σε επίπεδο ομίλου, το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2022, ο ΟΤΕ. Ωστόσο, κατά το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα η δραστηριότητα στην Ελλάδα απέφερε ενισχυμένα κατά 0,7%, σε 348 εκατ. ευρώ, προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) μετά από μισθώσεις (AL). Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το γ΄ τρίτο τρίμηνο, σε ετήσια βάση σύγκρισης, υποχώρησε κατά 2,6%, σε 881 εκατ. ευρώ, με το αντίστοιχο μέγεθος να υποχωρεί στην Ελλάδα κατά 2,2% (812 εκατ. ευρώ). Αυτό οφείλεται στη μείωση των εσόδων από υπηρεσίες χονδρικής και από έργα πληροφορικής (ICT). Σε επίπεδο εννεαμήνου, ο τζίρος του ΟΤΕ διαμορφώθηκε σε 2,5 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας ελαφρά υποχώρηση (-1,2%) συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Ο ΟΤΕ, ως όμιλος, κατέγραψε το γ΄ τρίμηνο υποχώρηση κατά 1,5%, σε 370 εκατ. ευρώ, της προσαρμοσμένης λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA AL) λόγω της μείωσης στα τέλη τερματισμού στη ρουμανική αγορά, σε συνδυασμό με τις προωθητικές ενέργειες συγκράτησης της πελατειακής βάσης. Ωστόσο, από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα το συγκεκριμένο μέγεθος ενισχύθηκε κατά 0,7%, σε 362 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) ενισχύθηκε το γ΄ τρίμηνο κατά 0,4%, σε 40%. Στο εννεάμηνο, ετησίως, τα προσαρμοσμένα EBITDA AL ξεπέρασαν ελαφρώς το 1 δισ. ευρώ, παραμένοντας σταθερά σε σχέση με πέρυσι.

Ανά τομείς δραστηριότητας, στο γ΄ τρίμηνο τα έσοδα από υπηρεσίες λιανικής σταθερής υποχώρησαν κατά 0,9%, σε 228 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής –οι συνδρομητές συμβολαίου αυξήθηκαν κατά 5,5%– ενισχύθηκαν κατά 0,3%, σε 276 εκατ. ευρώ. Εξαιρουμένης της μείωσης των εσόδων από υπηρεσίες περιαγωγής λόγω των εκπτώσεων που παρέχονται σε παρόχους, τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής αυξήθηκαν κατά 1,4%.

Τα έσοδα από υπηρεσίες πληροφορικής λόγω της παρατεταμένης εκλογικής περιόδου, που καθυστέρησε τη συμβασιοποίηση έργων, μειώθηκαν κατά περίπου 6% στο τρίμηνο.

Στην οπτική ίνα (FFTx) ο ΟΤΕ ενίσχυσε κατά 11.000 (+7%) τους συνδρομητές, οι οποίοι συνολικά διαμορφώνονται σε 1,5 εκατ., με τους συνδρομητές οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (FTTH) να είναι 215.700. Επίσης, περισσότερα από 1,1 εκατ. σπίτια και επιχειρήσεις έχουν (δυνητικά) πρόσβαση σε FTTH, αριθμός που αναμένεται να ξεπεράσει το 1,3 εκατ. μέχρι το τέλος του 2023. Οι συνδρομητές της Cosmote TV ενισχύθηκαν κατά 3,3%, σε 665.000.

«Το τρίτο τρίμηνο συνεχίσαμε τη δυναμική μας πορεία στην ελληνική αγορά, σημειώνοντας θετικές επιδόσεις σε όλους τους τομείς που διασφαλίζουν τη μελλοντική μας ανάπτυξη και κερδοφορία. Παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, και χάρη στην εμπιστοσύνη των πελατών στη μάρκα Cosmote και τις κορυφαίες υπηρεσίες που προσφέρει, πετύχαμε σημαντική αύξηση των πελατών ευρυζωνικών υπηρεσιών, τηλεόρασης και συμβολαίου κινητής, στοιχεία που μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι. Η επέκταση του δικτύου οπτικών ινών συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους πελάτες, ενώ το νέο κουπόνι FTTH αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις τάσεις αυτές. Οι προσπάθειες περιορισμού του κόστους σε όλες μας τις δραστηριότητες, στις οποίες περιλαμβάνεται και το πρόσφατο πρόγραμμα εθελουσίας αποχώρησης, συνεχίζουν να αποδίδουν. Ως αποτέλεσμα, καταγράφουμε στην Ελλάδα αύξηση της κερδοφορίας EBITDA αλλά και ένα ισχυρό περιθώριο».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT