Οι αεροπορικές εταιρείες μειώνουν τις πτήσεις προς τη Μέση Ανατολή

Οι αεροπορικές εταιρείες μειώνουν τις πτήσεις προς τη Μέση Ανατολή

Η σύγκρουση Ισραήλ - Χαμάς τις οδηγεί σε εναλλακτικές διαδρομές

2' 37" χρόνος ανάγνωσης

Ο πόλεμος έχει τραγικές ανθρώπινες απώλειες, αλλά και επιπτώσεις στις επιχειρηματικές δραστηριότητες των αερομεταφορέων, οι οποίοι αποφεύγουν τις εμπόλεμες ζώνες για ευνόητους λόγους. Οπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, εδώ και πάρα πολύ καιρό η Μέση Ανατολή λειτουργεί ως ένα παγκόσμιο σταυροδρόμι, καθώς εκατοντάδες αεροσκάφη υπερίπτανται των χωρών της περιφέρειας, διασυνδέοντας την Ασία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Λόγω των γεωπολιτικών διενέξεων και πολέμων η διεκπεραίωση των συνδέσεων καθίσταται ολοένα και δυσκολότερη, υποχρεώνοντας τις αντίστοιχες αεροπορικές εταιρείες να ελαττώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες για λόγους ασφαλείας. Ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς, σε μια περιοχή που ήδη βρίθει θερμών ζωνών, έχει προσθέσει επιπλοκές στη διεξαγωγή των πτήσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Προ ενάμισι έτους η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προσέθεσε ώρες σε πολλές μετακινήσεις, κλείνοντας τον τεράστιο εναέριο χώρο σε πολλούς διεθνείς αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των διαδρομών μέσω Σιβηρίας, μιας δημοφιλούς διηπειρωτικής πύλης. Σήμερα η ισραηλινή El Al σταμάτησε να πετάει πάνω από μεγάλο τμήμα της αραβικής χερσονήσου, επικαλούμενη θέματα ασφαλείας. Ως αποτέλεσμα το κόστος εκτοξεύθηκε, διότι προσετέθησαν ώρες σε δρομολόγιά της προς την Μπανγκόκ. Συν τοις άλλοις ανέβαλε πτήσεις προς την Ινδία και ακύρωσε τα εποχικά δρομολόγια προς το Τόκιο.

Αρκετές πτήσεις διαρκούν πλέον περισσότερο, κάτι που αυξάνει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των αεροπορικών.

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες σταμάτησαν τις πτήσεις προς το Τελ Αβίβ μετά το ξέσπασμα των εχθροπραξιών. Ο γερμανικός αερομεταφορέας Lufthansa εγκατέλειψε επίσης τη Βηρυτό προς το παρόν, ενώ η γαλλο-ολλανδική Air France-KLM δήλωσε ότι έχει δει μια μικρή μείωση στη ζήτηση για ταξίδια στην περιοχή. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ζήτηση για διεθνή ταξίδια έχει μειωθεί κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες από τις επιθέσεις της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τη ForwardKeys, μια εταιρεία ταξιδιωτικών αναλύσεων. Οι τοπικές συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή έχουν καταστήσει εδώ και καιρό την Υεμένη, τη Συρία και το Σουδάν απαγορευμένες ζώνες για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες. Οι αμερικανικές και βρετανικές εταιρείες, ειδικά, αποφεύγουν τον ιρανικό εναέριο χώρο, κατευθύνοντας την κυκλοφορία των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων προς τα δυτικά, πάνω από το Ιράκ. Οι επιθέσεις στις δυνάμεις των ΗΠΑ και του συνασπισμού έχουν αυξηθεί στο Ιράκ και στη Συρία, και το Ιράν έχει προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να ανοίξουν νέα μέτωπα, ενώ το Ισραήλ προχωρεί στη χερσαία εισβολή του στη Λωρίδα της Γάζας.

Σε περίπτωση που το κλείσιμο του εναέριου χώρου εξαπλωθεί στη Μέση Ανατολή, περίπου 300 καθημερινές πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και προορισμών στη Νότια και τη Νοτιοανατολική Ασία θα επηρεαστούν περισσότερο, σύμφωνα με την εταιρεία κλαδικών αναλύσεων Cirium. Οι αερομεταφορείς έχουν εναλλακτικές λύσεις, αν και δαπανηρές και όχι εντελώς ακίνδυνες, κατευθυνόμενοι νότια πάνω από την Αίγυπτο, με κόστος πολλών ωρών, ή προς τα βόρεια, σε περιοχές πρόσφατων συγκρούσεων, όπως η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν, και στη συνέχεια είτε γύρω είτε πάνω από το Αφγανιστάν. Η Air France-KLM παρήγγειλε αεροσκάφη A350 μεγαλύτερης εμβέλειας, εν μέρει για να αντιμετωπίσει την απαγόρευση της Ρωσίας. Κάθε επιπλέον ώρα πτήσης προσέθεσε 7.227 δολάρια στο μεταβλητό κόστος ενός τυπικού ταξιδιού ευρείας ατράκτου το 2021, με βάση τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Εδώ εμφανίζεται το πλεονέκτημα κόστους της Κίνας, οπότε αερομεταφορείς της χώρας, όπως η China Eastern Airlines Corp., επιστρέφουν στη διεθνή σκηνή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT