Ρεκόρ τζίρου για ηλεκτρικές συσκευές φέτος

Ρεκόρ τζίρου για ηλεκτρικές συσκευές φέτος

Στο 9μηνο η αξία πωλήσεων έφθασε τα 2,27 δισ. και εκτιμάται ότι θα κλείσει στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας 15ετίας

2' 23" χρόνος ανάγνωσης

Ανοδικά σε αξία και όγκο εξακολουθεί να κινείται η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών, με τους αναλυτές του εν λόγω κλάδου να εκτιμούν ότι ο τζίρος συνολικά του 2023 θα αποτελεί ρεκόρ 15ετίας. Το γεγονός αυτό καθιστά την εν λόγω αγορά ελκυστική, κάτι άλλωστε που αποδείχθηκε και από την πρόσφατη συμφωνία για την εξαγορά της «Κωτσόβολος» από τη ΔΕΗ, με την κινητικότητα να συνεχίζεται και ίσως με πιο εντατικούς ρυθμούς. Στο πλαίσιο αυτό, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η στρατηγική συνεργασία της Public με τη Vodafone θα είναι κάτι πολύ περισσότερο από τη λειτουργία καταστημάτων της δεύτερης με τη μορφή shop-in-shop εντός των καταστημάτων της πρώτης, με τις σχετικές ανακοινώσεις να έχουν προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο. Σημειώνεται, άλλωστε, ότι ο μητρικός όμιλος της Vodafone βρίσκεται σε ευρύτερη διαδικασία αναδιοργάνωσης της δομής του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 η αξία της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών διαμορφώθηκε σε 2,27 δισ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 16% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Η αύξηση αυτή, μάλιστα, δεν ήταν μόνο πληθωριστική, καθώς καταγράφηκε και αύξηση 5,6% του όγκου πωλήσεων. Τούτο συνδέεται με την έντονη οικοδομική δραστηριότητα, την αυξημένη τουριστική κίνηση, αλλά και το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», πρόγραμμα το οποίο έληξε πριν από μερικές εβδομάδες. Δεν είναι τυχαίο ότι η κατηγορία συσκευών με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στο εννεάμηνο, 71,3%, ήταν τα κλιματιστικά μηχανήματα, ενώ ακολουθούν οι μεγάλες οικιακές συσκευές, εκεί όπου υπάγονται και τα ψυγεία, με αύξηση των πωλήσεων στο εννεάμηνο κατά 24,2% σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022.

Κατά 20,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών, με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης να καταγράφουν οι φριτέζες αέρος (air fryer), τάση που συνδέεται όχι μόνο με την ανάγκη για πιο υγιεινή διατροφή, αλλά και με την προσπάθεια των καταναλωτών να περιορίσουν τη δαπάνη για λάδι και για ηλεκτρικό ρεύμα.

Αύξηση 8,6% κατέγραψαν το εννεάμηνο οι πωλήσεις της μεγαλύτερης κατηγορίας του εν λόγω κλάδου, που είναι οι τηλεπικοινωνίες. Η αύξηση οφείλεται τόσο στην ενίσχυση των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων όσο και στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων smartwatches.

Κατά 5,9% αυξήθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας καταναλωτικά ηλεκτρονικά αγαθά (τηλεοράσεις, κονσόλες), με το θετικό πρόσημο να οφείλεται στις κονσόλες, αφού σε ό,τι αφορά τις τηλεοράσεις καταγράφεται στο 9μηνο κάμψη των πωλήσεων.

Υποχώρηση πωλήσεων και μάλιστα μεγάλη, της τάξης του 20,4%, κατέγραψε στο 9μηνο η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής (υπολογιστές, tablets κ.ά.), κατηγορία η οποία είχε ευνοηθεί τα προηγούμενα χρόνια τόσο από την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση όσο και από τους δύο κύκλους του προγράμματος επιδότησης «Ψηφιακή μέριμνα».

Ακριβώς σ’ αυτές τις δύο κατηγορίες, τις τηλεοράσεις και τους υπολογιστές, εκτιμάται ότι θα γίνουν οι μεγαλύτερες προσφορές από την πλευρά των λιανεμπόρων στο πλαίσιο της «Black Friday», καθώς επιθυμούν να «ξεστοκάρουν». Ανάλογες κινήσεις αναμένονται και στην κατηγορία των ψυγείων και κλιματιστικών μηχανημάτων, καθώς και εκεί εκτιμάται ότι υπάρχει απόθεμα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT