Νέα αύξηση επιτοκίων εάν χρειαστεί

2' 42" χρόνος ανάγνωσης

Οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ συμφώνησαν ότι θα πρέπει να αυξήσουν ξανά το κόστος δανεισμού, αν χρειαστεί, παρά το γεγονός ότι αποφάσισαν να απορρίψουν μια τέτοια κίνηση τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης που δημοσιεύτηκαν χθες. «Ακόμη κι αν τα επιτόκια παρέμειναν αμετάβλητα στην τρέχουσα συνεδρίαση, διατηρήθηκε η άποψη ότι το διοικητικό συμβούλιο θα πρέπει να είναι έτοιμο για περαιτέρω αυξήσεις των επιτοκίων αν χρειαστεί, ακόμη κι αν αυτό δεν είναι μέρος του τρέχοντος βασικού σεναρίου», όπως αναφέρθηκε. Χθες ο Ιρλανδός κεντρικός τραπεζίτης, Γκάμπριελ Μακλούφ, δήλωσε ότι δεν αποκλείει το ενδεχόμενο μιας νέας αύξησης. Παράλληλα επισήμανε πως είναι πολύ νωρίς για συζητήσεις περί μείωσης των επιτοκίων, κάτι που υποστήριξε και ο επικεφαλής της Bundesbank, επισημαίνοντας πως το πιο δύσκολο κομμάτι για την καταπολέμηση της πρόσφατης έκρηξης του πληθωρισμού μπορεί να είναι ακόμη μπροστά.

Απορρίφθηκε η προσφυγή για την Αττική Οδό

Την προσφυγή των Vinci – Μυτιληναίος για την αναστολή της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την εικοσιπενταετή παραχώρηση της Αττικής Οδού απέρριψε η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών. Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος για την παραχώρηση της Αττικής Οδού είναι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος κατέθεσε προσφορά 3.270.000.000 ευρώ. Η αμέσως μεγαλύτερη προσφορά ύψους 3.106.000.000 ευρώ υπήρξε αυτή του σχήματος Vinci – Μυτιληναίος. Βάσει του χρονοδιαγράμματος, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται μέσα στην επόμενη χρονιά.

Η απάντηση ΕΦΚΑ για λάθη στις fast track συντάξεις

Για «κραυγαλέα λάθη» στις περισσότερες απονομές fast track συντάξεων κάνει λόγο το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων. Oι εκπρόσωποι των συνταξιούχων δεν αποδέχονται τη θέση της διοίκησης του ΕΦΚΑ ότι οι ενστάσεις αφορούν το 12,9% του συνόλου, υποστηρίζοντας ότι το ποσοστό αυτό αποκαλύπτει μόνο μέρος του προβλήματος. Από τον ΕΦΚΑ, πάντως, συνεχίζουν να δηλώνουν ότι όχι μόνο το ποσοστό των ενστάσεων είναι 12,9%, αλλά και ότι το ποσοστό με τα πραγματικά λάθη στις συντάξεις είναι ακόμη μικρότερο.

Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρικά οχήματα

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ θα σημειώσουν ρεκόρ φέτος, αν και υστερούν σε σχέση με χώρες όπως η Κίνα, η Νορβηγία και η Γερμανία. Σύμφωνα με την Atlas Public Policy, αναμένεται να φτάσουν στο 9% όλων των επιβατικών οχημάτων στις ΗΠΑ, ενώ για πρώτη φορά θα περάσουν το φράγμα τού ενός εκατομμυρίου. Συγκριτικά, τα ΕV έφτασαν το 33% των πωλήσεων στην Κίνα, το 35% στη Γερμανία και το 90% στη Νορβηγία το πρώτο 6μηνο του 2023, καθώς στις χώρες αυτές οι κυβερνητικοί στόχοι μηδενικών εκπομπών ρύπων, τα φορολογικά κίνητρα και οι επιδοτήσεις παίζουν ρόλο στην επιλογή των καταναλωτών.

Διαπραγματεύσεις για χρέη και οφειλές

Τρεις ώρες φαίνεται πως διήρκεσε η χθεσινή συνάντηση της Hellenic Train με το υπουργείο Μεταφορών, με τις δύο πλευρές να διαπραγματεύονται ζητήματα χρεών και οφειλών που έχει η μία και η άλλη πλευρά. Πάντως, ενώ το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως η σιδηροδρομική εταιρεία χρησιμοποιεί τους εργαζομένους ως μοχλό πίεσης, λέγοντας πως «συζητά» μαζί τους μειώσεις σε επιδόματα, εκ περιτροπής εργασία κ.ά προκειμένου να «αντισταθμίσει» τις απώλειες από τη μείωση εσόδων, τελικά φαίνεται πως δεν έχει βλέψεις για τόσο «επιθετικές» κινήσεις. Πληροφορίες λένε πως η χθεσινή συνάντηση ήταν η πρώτη που είχε καλό αποτέλεσμα, ενώ δεν αποκλείεται η εταιρεία να καταθέσει τις επόμενες ημέρες πρόταση για τη διευθέτηση των εκκρεμών οφειλών. Πάντως, το υπουργείο θεωρεί πως δεν μπορεί η εταιρεία να «χρησιμοποιεί» τους εργαζομένους, τη στιγμή που έχει αντίστοιχου ύψους οφειλές στο Δημόσιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT