Οι δισεκατομμυριούχοι του οίκου Hermès

Τα μυστικά της επιτυχίας και η μεγάλη αύξηση της περιουσίας της οικογένειας που βρίσκεται πίσω από την εταιρεία πολυτελών ειδών

2' 37" χρόνος ανάγνωσης

Ηταν μια κρύα μέρα του Οκτωβρίου του 2010 όταν ο Μπερτράν Πουές, στο Παρίσι, δέχθηκε ένα τηλεφώνημα στο κινητό του από τον Μπερνάρντ Αρνό, ιδρυτή της LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton και έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου. Ο Αρνό είπε στον Πουές, πατριάρχη της ανταγωνιστικής Hermès, ότι είχε αγοράσει μετοχές της εταιρείας του και σκόπευε να βοηθήσει τον γαλλικό οίκο σε στρατηγικό και λειτουργικό επίπεδο.

Ομως για τον Πουές και τους άλλους κληρονόμους της Hermès, ο στόχος του Αρνό ήταν ξεκάθαρος. Ο επιχειρηματίας, που στη βιομηχανία της πολυτέλειας είναι γνωστός και ως ο «λύκος με το κασμιρένιο παλτό», ήθελε να κατακτήσει την εταιρεία των Birkin και Kelly.

Οι ιδιοκτήτες της Hermès απέκρουσαν την κρούση. Ηταν μία από τις σπάνιες ήττες του Αρνό. Από εκείνη την ημέρα η μετοχή της Hermès έχει ενισχυθεί πάνω από 1.000%, ξεπερνώντας την άνοδο του 600% που έχει σημειώσει στο ίδιο διάστημα η LVMH. Η κεφαλαιοποίησή της έχει εκτιναχθεί πάνω από τα 200 δισ. δολάρια, φτάνοντας στο 60% της LVMH, παρότι ο οίκος πραγματοποιεί το ένα έβδομο του τζίρου. Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτή η μεγάλη άνοδος έκανε την οικογένεια πίσω από τη Hermès, που αριθμεί πάνω από 100 μέλη, την πλουσιότερη της Ευρώπης, με συνολική περιουσία 151 δισ. δολαρίων, αυξημένη κατά 59% σε σύγκριση με πέρυσι. Πρόκειται για την τρίτη πλουσιότερη οικογένεια του κόσμου, μπροστά από τους Αμερικανούς Μαρς και Κοχ, τον οίκο των Θάνι που κυβερνάει το Κατάρ και τους Αλ Σαούντ της Σαουδικής Αραβίας.

«Η οικογένεια είναι ένα από τα μυστικά και τα βασικά πλεονεκτήματα για την επιτυχία του brand. Είναι οι θεματοφύλακες της κληρονομιάς του και ξέρουν πώς να φέρνουν την εξέλιξη χωρίς επανάσταση», εξηγεί στο Bloomberg ο Ντέιβιντ Ντουμπίς, καθηγητής μάρκετινγκ του Insead.

Γι’ αυτό και καθώς η ζήτηση για πολυτελή είδη επιβραδύνει παγκοσμίως λόγω της επιδείνωσης των οικονομικών συνθηκών, με αποτέλεσμα οι 7 μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς να χάσουν κεφαλαιοποίηση 188 δισ. δολαρίων από τα υψηλά του Απριλίου, η Hermès μοιάζει άτρωτη.

Οι πωλήσεις της αυξάνονται με διψήφιους ρυθμούς, αφού είναι «μια κατηγορία από μόνη της», σύμφωνα με τον Τόμας Χάουετ, αναλυτή της Citigroup. «Είμαστε υπερήφανοι για το μοντέλο μας, αλλά παραμένουμε μετριοπαθείς. Είναι το αποτέλεσμα της αφοσίωσης και του ταλέντου της ομάδας μας σε όλον τον κόσμο», αρκέστηκε να πει στο Bloomberg ο CEO του οίκου, Αξέλ Ντουμάς, 53 ετών και μέλος της έκτης γενιάς της οικογένειας. Ολα αυτά τα χρόνια η Hermès επιμένει να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο. Κάθε τσάντα κατασκευάζεται από έναν και μόνο τεχνίτη, ο οποίος μπορεί να δουλεύει έως και 20 ώρες για να φτιάξει μια Kelly, για παράδειγμα. Οι τσάντες αυτές ξεκινούν από τα 8.000 δολάρια και μπορεί να φτάσουν σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια, καθώς γυναίκες από όλο τον κόσμο περιμένουν μήνες ή και χρόνια για να εξασφαλίσουν ένα ραντεβού με κάποιον πωλητή της, που θα τους δώσει την ευκαιρία να αγοράσουν μερικές από τις πιο περιζήτητες αλλά και σπάνιες τσάντες του κόσμου.

Η εταιρεία δεν αποκαλύπτει πόσες τσάντες ή μαντίλια φτιάχνει κάθε χρόνο, όμως η ζήτηση που ξεπερνάει την προσφορά τής επιτρέπει να ανεβάζει τις τιμές. Αλλωστε, τα προϊόντα της πωλούνται στη δευτερογενή αγορά σε τιμές πολλαπλάσιες της τιμής λιανικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT