Ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Xiaomi

Η παρουσίαση του SU7 sedan έγινε δύο μόλις ημέρες έπειτα από αυτήν του Aito M9 SUV της Huawei

2' 18" χρόνος ανάγνωσης

Η Xiaomi, μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες smartphone στον κόσμο, παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λίγες ημέρες αφότου η ανταγωνίστρια Huawei παρουσίασε το δικό της, σε μία ακόμη ένδειξη ότι οι προσπάθειες των κινεζικών τεχνολογικών κολοσσών να μπουν στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων αποδίδουν καρπούς. Η Xiaomi παρουσίασε το SU7 sedan, δύο ημέρες αφότου η Huawei παρουσίασε το Aito M9 SUV της. Και οι δύο έχτισαν το όνομά τους ως κατασκευαστές έξυπνων κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, τα τελευταία χρόνια όμως φιλοδοξούν να μπουν δυναμικά στον κλάδο των αυτοκινήτων.

Το 2021, η Xiaomi ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 10 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη δεκαετία σε μια θυγατρική που επικεντρώνεται στα έξυπνα EV με στόχο, όπως έχει διαμηνύσει, να γίνει μία από τις πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Το sedan, που ονομάστηκε SU7 από τη συντομογραφία SU για το Speed Ultra και πιθανότατα θα βγει στην αγορά σε αρκετούς μήνες, είναι ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο που σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Λέι Τζουν, διαθέτει τεχνολογία «σούπερ ηλεκτρικού κινητήρα», ικανή να προσφέρει ταχύτητες επιτάχυνσης μεγαλύτερες από τα αυτοκίνητα Tesla, αλλά και τα EV της Porsche. Κάνει το ντεμπούτο του ωστόσο σε μια εποχή που η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας –η μεγαλύτερη στον κόσμο– παλεύει με την υπερβολική προσφορά και την πτώση της ζήτησης, που έχουν πυροδοτήσει έναν τρομακτικό πόλεμο τιμών. Αυτό δεν εμπόδισε το όραμα της εταιρείας.

«Δουλεύοντας σκληρά τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια, θα γίνουμε μία από τις 5 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, σε μια προσπάθεια ανύψωσης της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο σύνολό της», είπε κατά την παρουσίαση του νέου οχήματος. Το SU7 αναμένεται επίσης να προσελκύσει πιστούς της εταιρείας καθώς θα έχει το ίδιο λειτουργικό σύστημα με τα δημοφιλή τηλέφωνα και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές της Xiaomi. Οι οδηγοί του θα έχουν ανεμπόδιστη πρόσβαση στο σύνολο των εφαρμογών για τα κινητά της εταιρείας. «Η Xiaomi είναι μια καθιερωμένη μάρκα ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης με εκατοντάδες εκατομμύρια οπαδούς ή μέλη του οικοσυστήματος έξυπνων συσκευών της. Ως εκ τούτου, μπορεί να κάνει δυνατό ξεκίνημα καθώς το αυτοκίνητο γίνεται έξυπνη συσκευή», λέει ο Μπιλ Ράσο της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility που εδρεύει στη Σαγκάη.

Το SU7 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις – μία με αυτονομία έως και 668 χλμ. με μία μόνο φόρτιση και μια άλλη με αυτονομία έως και 800 χλμ. Συγκριτικά, το Model S της Tesla έχει αυτονομία έως και 650 χλμ. Η τιμή του δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, το κόστος του όμως σύμφωνα με τον Λέι Τζουν θα είναι «πράγματι λίγο υψηλό, αλλά όλοι θα πιστεύουν ότι είναι δικαιολογημένο». Οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης των αυτοκινήτων Xiaomi θα βρίσκονται σε πρώτο πλάνο στην εταιρεία, είπε επίσης. Ομως οι φιλοδοξίες του απέτυχαν να ενισχύσουν την τιμή της μετοχής της Xiaomi, καθώς σημείωσε πτώση στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ κατά 0,3%.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT