Οι γερμανικές βιομηχανίες χάνουν τη μάχη της ηλεκτροκίνησης

Οι γερμανικές βιομηχανίες χάνουν τη μάχη της ηλεκτροκίνησης

Εχουν μείνει πολύ πίσω στην κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων

2' 33" χρόνος ανάγνωσης

Μεγάλα προβλήματα κατατρύχουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πλέον χάνει με πολύ γρήγορες ταχύτητες τα παραδοσιακά πρωτεία της στον κλάδο από την Κίνα. Οπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά της η Deutsche Welle, έχει μείνει πολύ πίσω στην κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, διότι άργησε χαρακτηριστικά να υιοθετήσει την εν λόγω τεχνολογία. Πλέον, η κινεζική BYD τείνει να εξοβελίσει γενικά την αμερικανική πρωτοπόρο Tesla από την κορυφή για δεύτερη συνεχή χρονιά, ενώ το κατόρθωσε το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών στον κόσμο.

Επίσης, παρατηρείται στη Γερμανία μια γενικευμένη απογοήτευση, η οποία οξύνεται από την κατάσταση της εθνικής οικονομίας και το ότι δεν υπάρχει η αναγκαία πολιτική βούληση να αντιστραφεί η τάση αυτή. Αξίζει να αναφερθεί ότι το παρελθόν έτος, το 2023, ο κινεζικός κολοσσός BYD διέθεσε στην αγορά 1,57 εκατ., αριθμός-ρεκόρ, σημειώνοντας αύξηση 73% σε σύγκριση με το 2022. Οι κινεζικές εταιρείες εισδύουν δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά, προβληματίζοντας τις ανταγωνίστριές τους και τις Βρυξέλλες, οι οποίες διενεργούν έρευνα για τις κρατικές επιδοτήσεις στον κλάδο.

Η Γερμανία δεν βρίσκεται στην πρωτοπορία της ηλεκτροκίνησης, όπως επισημαίνουν ειδικοί του κλάδου και πανεπιστημιακοί στην Deutsche Welle. «Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ εξακολουθεί να περιστέλλει τα κίνητρα για απόσυρση παλαιότερων οχημάτων, άρα βάζει φρένο στην εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», υπογραμμίζει ο Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ, πρώην καθηγητής Οικονομικών του Αυτοκινήτου στο Πανεπιστήμιο Ντούιζμπουργκ – Εσσεν και νυν ανεξάρτητος σύμβουλος. Κατά τους υπολογισμούς του, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών στη Γερμανία θα ελαττωθεί το 2025, ενώ και σε μία διεθνή εκτίμηση τα πράγματα δεν εμπνέουν αισιοδοξία.

Πλέον, η κινεζική BYD τείνει να εξοβελίσει την αμερικανική Tesla από την κορυφή, ενώ το κατόρθωσε το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

«Μόνον η Κίνα θα εξακολουθήσει να κινείται μπροστά ολοταχώς, κάτι που θα αποζημιώσει διπλά και τριπλά την αυτοκινητοβιομηχανία της». Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Στέφαν Μπράτζελ, διευθυντής του Κέντρου Αυτοκινητιστικής Διαχείρισης στο Μπέργκις Γκλάντμπαχ κοντά στην Κολωνία. «Ο αγώνας δρόμου για την ηλεκτροκίνηση σε Γερμανία, Ευρώπη και Κίνα έχει λήξει και το κλειδί είναι η ταχεία τόνωση της αγοράς και η ενίσχυση της παραγωγής μπαταριών», επισημαίνει. «Οι γερμανικές εταιρείες άργησαν πολύ να ξεκινήσουν σε σύγκριση με την Tesla ή κινεζικές εταιρείες και δεν εστίασαν ως έπρεπε».

Ενα ακόμα θέμα, που επισημαίνει στην Deutsche Welle ο κ. Ντουντενχέφερ, είναι ότι στη Γερμανία πλέον οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση δεν έχουν αξία όσο στην Κίνα. «Τα προβλήματα του κρατικού προϋπολογισμού χειροτερεύουν την κατάσταση, η οποία θα είναι πραγματικά πολύ δύσκολη από το 2025 και μετά, οπότε και η Κίνα θα δεσπόζει παγκοσμίως στα ηλεκτρικά οχήματα – σήμερα το 40% της κινεζικής αγοράς αφορά αυτά τα αμάξια». Εξ ου και είναι πολύ λογικό γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BMW και η Mercedes-Benz, να σχεδιάζουν από κοινού δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης στην Κίνα. Ενα τρανταχτό παράδειγμα της κινεζικής ισχύος είναι ο όμιλος της BYD, ο οποίος το τελευταίο τέταρτο του 2023 αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών παγκοσμίως, πωλώντας αριθμό-ρεκόρ αυτοκινήτων, δηλαδή 525.409, έναντι των 484.507 της Tesla, όπως αναφέρει το CNN. Πάντως, η τελευταία το 2023 παρέμεινε η πρώτη διεθνώς με 1,8 εκατ. οχήματα έναντι 1,57 εκατ. οχημάτων της BYD.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT