Τα ναύλα αυξήθηκαν κατά 173% λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα

Τα ναύλα αυξήθηκαν κατά 173% λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα

Η εκτίναξη των τιμών οφείλεται στη μειωμένη κίνηση στη διώρυγα του Σουέζ, η οποία έχει υποχωρήσει περισσότερο από το ένα τέταρτο τις τελευταίες ημέρες, καθώς τα πλοία ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές για να αποφύγουν πυραυλικά πλήγματα από τους αντάρτες Χούθι

2' 9" χρόνος ανάγνωσης

Τα ναύλα για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και ΗΠΑ αυξάνονται, λόγω της μειωμένης δυνατότητας μεταφορών που οφείλεται στις απειλές και τους κινδύνους για τα φορτηγά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η τιμή για τη μεταφορά 12μετρου εμπορευματοκιβωτίου από την Ασία προς τη βόρεια Ευρώπη ξεπέρασε τις 4.000 δολάρια, καταγράφοντας άλμα 173% σε σύγκριση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα των νέων εντάσεων στην περιοχή, ανέφερε αργά την Τετάρτη η Freightos.com, πλατφόρμα κρατήσεων και πληρωμών.

Το κόστος για μία αντίστοιχη μεταφορά από την Ασία προς τη Μεσόγειο αυξήθηκε στις 5.175 δολάρια, ανέφερε η Freightos, προσθέτοντας ότι ορισμένοι μεταφορείς έχουν προαναγγείλει τιμές άνω των 6.000 δολαρίων για τη διαδρομή αυτή από τα μέσα Ιανουαρίου. Οι τιμές από την Ασία προς τις ανατολικές ακτές της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκαν κατά 55% στα 3.900 δολάρια.

Το κόστος για τις ίδιες υπηρεσίες από την Ασία προς τη βόρεια Ευρώπη και προς τη Μεσόγειο έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τα επίπεδα του Ιανουαρίου 2019, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερο από τα ρεκόρ που είχαν καταγράψει κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, δήλωσε ο Τζούντα Λεβίν, επικεφαλής ερευνητής της Freightos.

Μια ξεχωριστή ανάλυση των χρεώσεων, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, κατέδειξε επίσης αυξήσεις. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων του ναυτιλιακού οίκου Drewry, οι τιμές από την Κίνα προς την Ευρώπη έχουν υπερδιπλασιαστεί από τις 21 Δεκεμβρίου και εκείνες από τη Σαγκάη προς το Λος Αντζελες αυξήθηκαν κατά 30%.

Η εκτίναξη των τιμών οφείλεται στη μειωμένη κίνηση στη διώρυγα του Σουέζ, η οποία έχει υποχωρήσει περισσότερο από το ένα τέταρτο τις τελευταίες ημέρες, καθώς τα πλοία ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές για να αποφύγουν πυραυλικά πλήγματα από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης που υποστηρίζονται από το Ιράν.

Οι Χούθι υποστηρίζουν ότι βάζουν στο στόχαστρο κάθε πλοίο που έχει σχέση με το Ισραήλ, «αν και οι υποτιθέμενοι αυτοί δεσμοί φαίνονται όλο και πιο αστήρικτοι», όπως σχολιάζει το Bloomberg.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές τους όταν η χωρητικότητα είναι περιορισμένη, και προσθέτουν προσαυξήσεις για τον επιπλέον χρόνο που απαιτείται για την παράδοση των εμπορευμάτων και κατά τη διάρκεια περιόδων με περισσότερη κίνηση. 

Ο αντίκτυπος είναι εμφανής και σε άλλους κλάδους. 

Οι αγορές δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά πετρελαίου έχουν επίσης σημειώσει κάποια κέρδη, σημειώνει η ναυλομεσιτική εταιρεία Braemar σε έκθεσή της, κυρίως για πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα όπως βενζίνη και ντίζελ.

Τα κέρδη για τα πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα από τη Μεσόγειο στην Ιαπωνία μέσω της διώρυγας έχουν σκαρφαλώσει από περίπου 8.000 δολάρια την ημέρα στις αρχές Δεκεμβρίου, σε 26.000 δολάρια, αυτή την εβδομάδα.

«Οποιαδήποτε διαδρομή που περιλαμβάνει την Ερυθρά Θάλασσα είναι “καυτή”», σημειώνουν οι αναλυτές της Braemar.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT