Σκληρή μάχη PepsiCo – Carrefour για τις τιμές των προϊόντων

Σκληρή μάχη PepsiCo – Carrefour για τις τιμές των προϊόντων

Mπαράζ ανακοινώσεων των δύο κολοσσών για τις ανατιμήσεις και τα άδεια ράφια

2' 56" χρόνος ανάγνωσης

Σε οριστική ρήξη φαίνεται πως οδηγείται –μέχρι νεωτέρας– η διαφωνία ανάμεσα στους κολοσσούς PepsiCo και Carrefour με αφορμή τις ανατιμήσεις τροφίμων, καθώς ο κολοσσός αναψυκτικών ανακοίνωσε ότι η απόφαση να εγκαταλείψει τα ράφια της αλυσίδας σούπερ μάρκετ είναι δική του και όχι του γαλλικού ομίλου. Η PepsiCo αποφάσισε να σταματήσει να προμηθεύει ευρωπαϊκά καταστήματα της αλυσίδας επειδή οι δύο πλευρές δεν κατέληξαν σε συμφωνία για νέο συμβόλαιο, διευκρίνισε.

Η κόντρα τους έγινε γνωστή την περασμένη Πέμπτη (4/1), όταν η Carrefour ανακοίνωσε πως θα σταματήσει να πουλάει γνωστά προϊόντα της PepsiCo (Lay’s, Doritos, Cheetos, Quaker Oats κ.ο.κ.) σε Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Βέλγιο, ενημερώνοντας με ειδικές σημάνσεις στα ράφια ότι δεν είναι πλέον διαθέσιμα, λόγω «απαράδεκτων αυξήσεων στις τιμές». Τα καταστήματα Carrefour στις παραπάνω τέσσερις χώρες σημειωτέον αντιπροσωπεύουν περίπου το 0,25% των παγκόσμιων εσόδων της PepsiCo, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bernstein, Κάλουμ Ελιοτ. «Δυστυχώς, η Carrefour παρανόησε την αλυσίδα των γεγονότων. Λόγω της έλλειψης συμφωνίας για νέο συμβόλαιο, σταματήσαμε να προμηθεύουμε την Carrefour στο τέλος του έτους, κάτι που γνώριζαν ότι θα μπορούσε να συμβεί. Ελπίζουμε ότι θα συμφωνήσουμε σύντομα στους όρους, ώστε τα προϊόντα μας να μπορέσουν να επιστρέψουν στα ράφια τους για να τα απολαύσουν οι καταναλωτές μας», δήλωσε εκπρόσωπος της PepsiCo. Η PepsiCo και η Carrefour βρίσκονταν σε διαπραγματεύσεις εδώ και αρκετούς μήνες, αφότου η γαλλική κυβέρνηση πίεσε τους προμηθευτές να συνάψουν συμφωνίες με τους λιανοπωλητές για χαμηλότερες τιμές. Ο πληθωρισμός των τροφίμων στη Γαλλία εκτινάχθηκε σε διψήφιο ποσοστό το 2022 και έφτασε σχεδόν στο 16% τον Μάρτιο του 2023, έκτοτε όμως αποκλιμακώθηκε. Τον περασμένο Αύγουστο, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ σημείωσε ότι η Unilever, η Nestlé και η PepsiCo δεν συμμετέχουν σε μια ευρεία συμφωνία που είχε συνάψει το υπουργείο του με τους λιανοπωλητές και τους παραγωγούς για να «παγώσουν» ή να μειωθούν οι τιμές σε χιλιάδες προϊόντα. Είχε προαναγγείλει τότε ότι η κυβέρνηση θα αναγκάσει τους παραγωγούς τροφίμων να ξεκινήσουν τις ετήσιες διαπραγματεύσεις με τα παντοπωλεία μήνες νωρίτερα από το συνηθισμένο, με στόχο να υποχωρήσουν οι τιμές από τον Ιανουάριο.

Οι προμήθειες σταμάτησαν επειδή δεν υπάρχει συμφωνία, υποστηρίζει η εταιρεία σνακ και αναψυκτικών – δεν τα διαθέτουμε λόγω αυξήσεων, λέει η γαλλική αλυσίδα.

Από το περασμένο καλοκαίρι, η Carrefour έχει αυξήσει την πίεση για την πτώση των τιμών εγκαλώντας δημόσια τους συνεργάτες της, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Αλεξάντρ Μπομπάρ, να κατηγορεί τους προμηθευτές για τις ανατιμήσεις. «Η πραγματικότητα είναι ότι ορισμένοι παράγοντες του κλάδου αρνήθηκαν να επαναδιαπραγματευθούν για τις τιμές, παρά την πτώση του πληθωρισμού και την πίεση των αρχών», δήλωσε τον Αύγουστο στο Franceinfo. Τον Σεπτέμβριο, τοποθέτησε ετικέτες σε προϊόντα που προειδοποιούσαν τους αγοραστές για το περίφημο «shrinkflation», τη διαδομένη πρακτική πολυεθνικών και κατασκευαστών να μικραίνουν τη συσκευασία ή την ποσότητα του προϊόντος, διατηρώντας όμως ίδια την τιμή, μια πρακτική «απαράδεκτη» κατά τον Μπομπάρ. Τα προϊόντα περιελάμβαναν πατατάκια Lay’s και παγωμένο τσάι Lipton, αμφότερα από την PepsiCo. Η τελευταία φέρεται να είχε προειδοποιήσει την Carrefour ότι εάν δεν είχαν υπογράψει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2023, θα σταματούσε να την προμηθεύει.

Τον Οκτώβριο, ο επικεφαλής οικονομικών της, Χιου Τζόνστον, ανέφερε στη Wall Street Journal ότι οι αυξήσεις των τιμών της θα επιβραδυνθούν το 2024 και θα είναι περίπου σύμφωνες με το συνολικό ποσοστό πληθωρισμού, μετά δύο χρόνια απότομων αυξήσεων τιμών στα αναψυκτικά, τα σνακ και τα συσκευασμένα τρόφιμα. Δεν είναι η πρώτη φορά που η PepsiCo σταματά να προμηθεύει σούπερ μάρκετ, ενώ διαρκούν οι διαπραγματεύσεις για την τιμολόγηση προϊόντων. Το 2022 είχε αναστείλει τις αποστολές στα καταστήματα της αλυσίδας Loblaw στον Καναδά για περισσότερο από ένα μήνα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT