Περισσότερες από μία υπηρεσίες ανά ημέρα προστέθηκαν τον Δεκέμβριο (συνολικά 38) στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr, η οποία περιλαμβάνει πλέον 1.646 λειτουργίες της δημόσιας διοίκησης. Συνολικά, κατά τη διάρκεια του 2023 στο gov.gr προστέθηκαν 189, καινούργιες ή προϋπάρχουσες (χωρίς να έχουν ενταχθεί), υπηρεσίες από 40 φορείς της δημόσιας διοίκησης. Ακόμη, επιπλέον επτά φορείς ενέταξαν για πρώτη φορά υπηρεσίες τους στο gov.gr, ανάμεσα στους οποίους ο Αρειος Πάγος και το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Επίσης διεγράφησαν 62 υπηρεσίες, οι οποίες είτε αντικαταστάθηκαν είτε καταργήθηκαν. Ολες αυτές οι λειτουργίες που παρέχονται στο gov.gr προέρχονται από 20 υπουργεία, την Προεδρία της Κυβέρνησης, 85 φορείς και οργανισμούς, 13 ανεξάρτητες αρχές και 13 περιφέρειες.
Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τo 2023 υπήρξε σημείο αναφοράς για το gov.gr καθώς αποτέλεσε το πρώτο πεδίο εισαγωγής της τεχνητής νοημοσύνης στο ελληνικό Δημόσιο με τη χρήση του mAigov. Από την έναρξη της λειτουργίας του ψηφιακού βοηθού έχουν πραγματοποιηθεί περισσότεροι από 200.000 διάλογοι, μέσω των οποίων οι πολίτες λαμβάνουν εξατομικευμένες πληροφορίες γύρω από θέματα της δημόσιας διοίκησης. Μέσω του ψηφιακού βοηθού οι πολίτες πληκτρολογούν ή υπαγορεύουν το αίτημά τους για το είδος της συναλλαγής που επιθυμούν.
«Ολος μας ο σχεδιασμός ξεκινάει και καταλήγει στον πολίτη, στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών μας προς αυτόν, στην απλούστευση της καθημερινότητάς του. Εργαζόμαστε μεθοδικά στο πλαίσιο των κυβερνητικών στόχων του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε στο τέλος της τετραετίας το σύνολο των διαδικασιών του δημοσίου τομέα να παρέχεται ψηφιακά και κάθε μέρα ερχόμαστε λίγο πιο κοντά σε αυτό. Τον Μάρτιο του 2020 το gov.gr ξεκίνησε με 501 υπηρεσίες. Αναλογιστείτε τη διαδρομή μέχρι τις 1.646 του σήμερα», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Οι υπηρεσίες που διατίθενται μέσω του gov.gr στηρίζονται στο κέντρο διαλειτουργικότητας, το πληροφοριακό σύστημα που έχει αναπτύξει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης με στόχο τη διασύνδεση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δημοσίου. Η «επικοινωνία» των συστημάτων του Δημοσίου εξασφαλίζεται μέσω αυτοματοποιημένων κλήσεων που γίνονται στο παρασκήνιο και για να πραγματοποιηθούν στηρίζονται στη γνώριμη στους μηχανικούς πληροφορικής τεχνολογία XML Web Services. Το 2023 ολοκληρώθηκε με περισσότερο από 1 δισ. ψηφιακές συναλλαγές πολιτών.
Επίσης, με στόχο την περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών, σε εξέλιξη βρίσκεται έργο της τάξεως των 24 εκατ. ευρώ που υλοποιείται ως συμφωνία-πλαίσιο, έχει 12 αναδόχους και θα επιτρέψει τα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου να «μιλούν την ίδια γλώσσα». Οταν δηλαδή το συγκεκριμένο έργο ολοκληρωθεί, μέσα στο 2025, ο πολίτης θα περιορίζεται στη διατύπωση της ψηφιακής συναλλαγής που επιθυμεί, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να προχωρήσει στην υποβολή σειράς δικαιολογητικών. Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Δημοσίου και η ύπαρξη του κέντρου διαλειτουργικότητας έχουν και απτά οικονομικά οφέλη. Σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα της Deloitte (Ιούλιος 2022) σε συνεργασία με το Ψηφιακό Παρατηρητήριο του ΣΕΒ, για κάθε αυτοματοποιημένη κλήση το Δημόσιο εξοικονομεί δύο ευρώ, στα οποία προστίθεται 1 ευρώ που γλιτώνουν οι πολίτες. Το δυνητικό όφελος σε βάθος πενταετίας εκτιμάται στα 3 δισ. για τους πολίτες και τη δημόσια διοίκηση.