Aυξήθηκαν κατά 27,7% οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το 2023

Aυξήθηκαν κατά 27,7% οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το 2023

Ταξινομήθηκαν 134.492 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 105.283 το 2022

2' 10" χρόνος ανάγνωσης

Σε επίπεδα που προσεγγίζουν αυτά της περιόδου των αρχών της οικονομικής κρίσης βρέθηκαν για πρώτη φορά οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το 2023, ενισχυμένες κυρίως από την αύξηση του τουρισμού αλλά έως ένα βαθμό και από τη μαζική άφιξη οχημάτων που είχαν παραγγελθεί το 2022. Παρά την όποια ανάκαμψη όμως, η αγορά αυτοκινήτου που δέχθηκε ισχυρό πλήγμα διαρκείας κατά τη δεκαετή οικονομική κρίση και νέο πλήγμα τη διετία 2020-2021 λόγω της πανδημίας, απέχει ακόμη πολύ από τις επιδόσεις που σημείωνε πριν από το 2010.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το 2023 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 134.492 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 105.283 το 2022, καταγράφοντας αύξηση 27,7%. Το 2010, όταν η χώρα βρισκόταν ήδη υπό καθεστώς μνημονίου, χωρίς ωστόσο να έχουν φανεί ακόμη πλήρως οι συνέπειες της κρίσης και των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής, είχαν ταξινομηθεί 141.499 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Από το 2011 μέχρι και το 2017 οι πωλήσεις κυμαίνονταν αρκετά κάτω από το επίπεδο των 100.000 για να ξεπεράσουν ελαφρώς αυτό το φράγμα το 2018 (103.431 καινούργια Ι.Χ.) και το 2019 (114.109) και να πέσουν στις 80.977 το 2020. Οι περιορισμοί στην κυκλοφορία και στη συνέχεια οι διαταραχές στην παραγωγή αυτοκινήτων είχαν ως αποτέλεσμα η αγορά να διαμορφωθεί το 2021 και το 2022 ελάχιστα πάνω από τα 100.000 οχήματα.

H «β΄ κατηγορία», γνωστή περισσότερο ως σούπερ μίνι, παραμένει η πλέον δημοφιλής στην εγχώρια αγορά, με το 51,6% των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2023 να ανήκει σε αυτήν (από 49,2% το 2022). Ακολουθούν τα μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα με το μερίδιο αγοράς το 2023 να υποχωρεί στο 29,9% έναντι 33,5% το 2022. Τούτο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις σημαντικές αυξήσεις τιμών που έχουν γίνει στα αυτοκίνητα, οι οποίες στρέφουν τους καταναλωτές προς μικρότερα μοντέλα.

Τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά συνέχισαν την ανοδική τους πορεία το 2023, ενώ την ίδια ώρα υποχωρεί το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και των ντιζελοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Το 41,9% των καινούργιων Ι.Χ. που πωλήθηκαν το 2023 ήταν βενζινοκίνητα (από 44,8% το 2022), το 30,9% υβριδικά (από 27,6% το 2022), το 13,1% πετρελαιοκίνητα (από 16,3% το 2022), το 11,3% αμιγώς ηλεκτρικά (επαναφορτιζόμενα) από 7,9% το 2022. Στο 2,5% περιορίστηκε το μερίδιο αγοράς των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου), ενώ μόλις 0,3% είναι το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων που καίνε φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου).

Η Toyota ήταν η εταιρεία με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις καινούργιων επιβατηγών το 2023 (12,1%), στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Opel (7,8%), στην τρίτη η Peugeot με 7,6%, στην τέταρτη η Hyundai με 7,3% και στην πέμπτη θέση η Volkswagen με 6,2%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT