Συμφωνία Vodafone – Microsoft με άξονα την τεχνητή νοημοσύνη

Συμφωνία Vodafone – Microsoft με άξονα την τεχνητή νοημοσύνη

Η βρετανική εταιρεία θα επενδύσει 1,5 δισ. δολ. σε μία δεκαετία για υπηρεσίες ΑΙ

2' 57" χρόνος ανάγνωσης

Tην υπογραφή δεκαετούς στρατηγικής συνεργασίας με τη Microsoft ανακοίνωσε η Vodafone με στόχο να «φέρουν από κοινού την τεχνητή νοημοσύνη, τις ψηφιακές υπηρεσίες και το cloud σε περισσότερες από 300 εκατ. επιχειρήσεις και καταναλωτές» σε αγορές της Ευρώπης και της Αφρικής. Η βρετανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών δήλωσε ότι θα επενδύσει 1,5 δισ. δολάρια την επόμενη δεκαετία σε υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης που εστιάζουν στον πελάτη και αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία λογισμικού με βάση τις τεχνολογίες Azure OpenAI και Copilot της Microsoft. Θα αντικαταστήσει, όπως είπε, τα φυσικά κέντρα δεδομένων με φθηνότερες και επεκτάσιμες υπηρεσίες της Microsoft Azure, της πλατφόρμας δημόσιου cloud της Microsoft.

Η Microsoft με τη σειρά της θα γίνει επενδυτής μετοχικού κεφαλαίου στη διαχειριζόμενη πλατφόρμα IoT (Internet of Things) της Vodafone, όταν θα αναπτυχθεί ως αυτόνομη επιχείρηση έως τον Απρίλιο και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της οικονομικής πλατφόρμας κινητής τηλεφωνίας της Vodafone στην Αφρική. Η διευθύνουσα σύμβουλος της Vodafone Μαργκερίτα Ντέλα Βάλε, η οποία δέχεται πιέσεις να επαναφέρει τον όμιλο σε κερδοφορία, εστιάζει στη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει στον τομέα ψηφιοποίησης των εταιρειών, σημειώνοντας ότι η εν λόγω αγορά εκτιμάται στα 140 δισ. ευρώ. Η συμφωνία, την οποία υπέγραψε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Microsoft Σάτια Ναντέλα, όπως είπε θα «επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρηματικών πελατών μας, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων εταιρειών». Και πρόσθεσε: «Η Vodafone έχει αναλάβει μια τολμηρή δέσμευση για το ψηφιακό μέλλον της Ευρώπης και της Αφρικής. Αυτή η μοναδική στρατηγική συνεργασία με τη Microsoft θα επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρηματικών πελατών μας, ιδιαίτερα των μικρών και των μεσαίων εταιρειών, και θα ενισχύσει την ποιότητα της εμπειρίας πελατών για τους καταναλωτές».

Οι δύο κολοσσοί θα συνεργαστούν και σε ζητήματα ψηφιακών υπηρεσιών και cloud σε αγορές της Ευρώπης και της Αφρικής.

Ο οικονομικός διευθυντής της Vodafone, Λούκα Μούτσιτς, από την πλευρά του δήλωσε ότι η ηγεσία της Microsoft στην τεχνητή νοημοσύνη, που βασίζεται και στη συνεργασία της με την πρωτοπόρο OpenAI (σ.σ.: την αμερικανική εταιρεία που δημιούργησε το πρόγραμμα γενετικής νοημοσύνης ChatGPT), θα μεταμορφώσει τις υπηρεσίες που παρέχονται στους πελάτες των κολοσσών τηλεπικοινωνίας. «Αυτό είναι το κομμάτι που πραγματικά θα αγγίξει κάθε έναν από τους πελάτες μας», είπε, προσθέτοντας ότι το chatbot TOBi, ο ψηφιακός εικονικός «βοηθός» της Vodafone, σε συνεργασία με την τεχνητή νοημοσύνη της Microsoft θα παρέχει πιο συνεπείς και έξυπνες απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα.

Η ισχύς του κολοσσού στο IoT και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες είναι στρατηγικά σημαντική, είπε ο εμπορικός διευθυντής της Microsoft, Τζάντσον Αλτχοφ. «Το πλεονέκτημα του IoT είναι ζωτικής σημασίας για να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες βιωσιμότητας τόσο πολλών πελατών μας σε τομείς που είναι δύσκολο να μειωθούν», είπε. Στην πράξη η Microsoft αναπτύσσει «ψηφιακά δίδυμα» για να μοντελοποιήσει περιβάλλοντα παραγωγής, έτσι ώστε οι βελτιώσεις της διαδικασίας να μπορούν να δοκιμαστούν στο cloud. «Το IoT της Vodafone μας επιτρέπει να πάμε σε αυτά τα περιβάλλοντα, να μοντελοποιήσουμε το περιβάλλον, να δημιουργήσουμε καταστήματα δεδομένων μεγάλης κλίμακας και να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουμε τους πελάτες να πετύχουν τους στόχους βιωσιμότητάς τους», πρόσθεσε ο Αλτχοφ.

Οι δύο κολοσσοί, τέλος, έχουν επίσης αντίστοιχο όραμα για τη σταδιακή ψηφιοποίηση της «Μαύρης Ηπείρου». Η υπηρεσία μεταφοράς χρημάτων μέσω κινητού M-Pesa της Vodafone, η οποία δραστηριοποιείται στην Κένυα, την Τανζανία, τη Νότια Αφρική και σε άλλες αφρικανικές χώρες, μοιράζεται τους ίδιους στόχους με τη Microsoft στην περιοχή, όπως είναι κατά κύριο λόγο η ανάπτυξη ψηφιακού αλφαβητισμού (digital literacy). Και οι δύο πλευρές δηλώνουν ενθουσιασμένες που επιστρατεύουν τις παραγωγικές δυνατότητες της AI για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να λαμβάνουν πιο έξυπνες οικονομικές αποφάσεις.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT