Θα πάνε διακοπές ακόμα κι αν είναι ακριβότερες

Θα πάνε διακοπές ακόμα κι αν είναι ακριβότερες

Το 40,7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα από ό,τι το 2023 - Η διεθνής έρευνα της Sabre Corporation

2' 20" χρόνος ανάγνωσης

Αποφασισμένοι να πάνε διακοπές και να τις πληρώσουν και ακριβότερα από ό,τι μέχρι τώρα εμφανίζονται οι περισσότεροι επίδοξοι ταξιδιώτες του 2024. Μάλιστα, ο προγραμματισμός των διακοπών των περισσότερων ξεκινάει φέτος από νωρίς, ενώ θέματα όπως η βιωσιμότητα των μετακινήσεων και της διαμονής αρχίζουν και ανεβαίνουν στις προτεραιότητες των ταξιδιωτών.  

Αυτό αποκαλύπτει παγκόσμια ταξιδιωτική μελέτη της Sabre Corporation, συμβουλευτικής εταιρείας τεχνολογίας, η οποία συγκεντρώνει, επεξεργάζεται και αξιοποιεί δεδομένα για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας.  

Η έρευνα αποκαλύπτει τη δυναμική επιστροφή της εμπιστοσύνης στα ταξίδια και το γεγονός ότι οι τουρίστες σχεδιάζουν τώρα τα ταξίδια τους πολύ νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα, κάνουν κράτηση για τις πτήσεις τους τουλάχιστον τρεις μήνες νωρίτερα, σηματοδοτώντας μια σαφή απομάκρυνση από την τάση που επικράτησε τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Μαζί με τα ταξίδια αναψυχής επιστρέφουν όμως και τα επιχειρηματικά ταξίδια στα οποία ωστόσο οι περισσότερες κρατήσεις εξακολουθούν να γίνονται μεταξύ δύο και τεσσάρων εβδομάδων πριν από το ταξίδι.

Οικονομικά, υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία μεταξύ των ταξιδιωτών. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων αναμένει ότι θα ξοδέψει παρόμοιο ποσό για ταξίδια όπως το 2023, αλλά ένα 40,7% των ερωτηθέντων αναμένει να αυξήσει τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς του, ιδιαίτερα μεταξύ των ταξιδιωτών της Γενιάς Ζ, των ανθρώπων δηλαδή που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012. «Αυτό αντανακλά έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό για ταξίδια στον κόσμο μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την επιθυμία για πλουσιότερες εμπειρίες», σημειώνει η Sabre Corporation.

Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης μια κυρίαρχη προτίμηση για ταξίδια ζευγαριών το 2024, πιθανότατα οδηγούμενη από την επιθυμία για πιο εξατομικευμένες και οικείες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Αυτή η τάση, ωστόσο, διαφοροποιείται γεωγραφικά και στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, όπου τα ταξίδια με παιδιά κάτω των 12 ετών είναι πιο δημοφιλή σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου. 

Η αειφορία αναδεικνύεται ως προτεραιότητα, με όλους τους ερωτηθέντες να εκφράζουν προθυμία να πληρώσουν έως και 5% περισσότερο για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Επιπλέον, ένα σημαντικό μέρος είναι ακόμη έτοιμο να πληρώσει μέχρι 15% επιπλέον για την αντιστάθμιση του αποτυπώματος άνθρακά τους.

Οσον αφορά τις ανέσεις και τις υπηρεσίες, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών αναψυχής και εκείνων που ταξιδεύουν για δουλειά εξακολουθούν να αποκλίνουν. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην αποτελεσματικότητα και τον μινιμαλισμό, επιλέγοντας συχνά πιο ελαφριά ταξίδια χωρίς πολλές αποσκευές. Αντίθετα, οι ταξιδιώτες αναψυχής δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα γεύματα και την άνεση κατά την πτήση, με την επιλογή θέσεων να αποτελεί κοινή προτεραιότητα και στις δύο ομάδες.

Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής τείνουν να επενδύουν περισσότερο σε ταξιδιωτικά αξεσουάρ σε σύγκριση με όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, οι οποίοι επικεντρώνονται κυρίως στην επιλογή θέσεων. Το κύριο μέλημα της γενιάς Ζ είναι ο κίνδυνος απώλειας ή κλοπής αποσκευών. Αυτή η ανησυχία εξηγείται από τα αυξημένα ποσοστά τέτοιων συμβάντων μετά την πανδημία λόγω των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού στις εταιρείες διαχείρισης εδάφους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT