«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ

«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ

Ο βαθμός κινητοποίησης της Ακτωρ –πλέον θυγατρική της ΙΝΤΡΑΚΑΤ– παραμένει το ζητούμενο για την πρόοδο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου

2' 39" χρόνος ανάγνωσης

Ο βαθμός κινητοποίησης της Ακτωρ –πλέον θυγατρική της ΙΝΤΡΑΚΑΤ– παραμένει το ζητούμενο για την πρόοδο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου. Το τμήμα που έχει αναλάβει εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά, με τον νέο ιδιοκτήτη της να υπόσχεται ότι «θα ανεβάσει ρυθμούς». Πρακτικά, εκτός πραγματικότητας βρίσκεται κάθε συζήτηση για το τμήμα Πύργου – Τσακώνας (που «κόπηκε» από το έργο λόγω απόφασης του ΣτΕ), ελλείψει πόρων.

Χθες, το έργο επισκέφθηκε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. «Η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει πλέον το 30%. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20%. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό», δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. «Εκτιμάμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».

«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ-1

Το τμήμα που έχει αναλάβει υστερεί σημαντικά, με τον νέο ιδιοκτήτη της να υπόσχεται ότι «θα ανεβάσει ρυθμούς».

Το έργο, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, είναι χωρισμένο σε τρία τμήματα: το πρώτο, από Μιντιλόγλι έως Καραίικα (0-21ο χλμ.) κατασκευάζεται από την Αβαξ, το δεύτερο, από Καραίικα έως Γαστούνη (22ο-54ο χλμ.) από την Ακτωρ και το τρίτο, από Γαστούνη έως Πύργο (55ο-74,8ο χλμ.) από την ΤΕΡΝΑ (όλες μαζί απαρτίζουν την κατασκευαστική κοινοπραξία «Απιον Κλέος»). Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, τα τμήματα των Ακτωρ και ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να παραδοθούν τον Μάρτιο του 2025 και το τμήμα της Αβαξ τον Ιούλιο του ίδιου έτους (είναι δυσκολότερο διότι κατασκευάζεται σε μεγάλο βαθμό με παράλληλη κυκλοφορία, όπως είχε γίνει παλαιότερα στην ανακατασκευή της Κορίνθου – Πατρών).

«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ-2

Η πρόοδος των τριών εταιρειών, όμως, δεν είναι ίδια. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το πιο προχωρημένο κατασκευαστικά είναι το τμήμα της ΤΕΡΝΑ (46,2%). Μάλιστα, στο τμήμα αυτό έγιναν και οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις (σε μήκος περίπου 15 χλμ.), στην περιοχή της Αμαλιάδας και της Κάτω Αχαΐας. Σε καλή πρόοδο βρίσκεται και το τμήμα της Αβαξ (27%), που θα παραδοθεί τελευταίο. Εξακολουθεί πάντως να υπολείπεται το τμήμα της Ακτωρ (νυν θυγατρική της ΙΝΤΡΑΚΑΤ), όπου η πρόοδος βρίσκεται στο 20,9%. Η υστέρηση της Ακτωρ οφείλεται στη σταδιακή μείωση των ρυθμών (που έφθασε σε σημείο παύσης εργασιών σε αρκετά μέτωπα) σε όλα τα έργα της εταιρείας τους τελευταίους μήνες πριν από την εξαγορά της από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ (Νοέμβριος 2023). Την κατάσταση αναγνώρισε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ: «Ο όμιλος, μετά την εξαγορά της Ακτωρ, έχει δώσει έμφαση στην αύξηση του ρυθμού κατασκευής των μεγάλων έργων, κινητοποιώντας περαιτέρω ανθρώπινους και υλικούς πόρους. Στόχος της εταιρείας είναι η παράδοση του τμήματος Καραίικων – Γαστούνης να γίνει εντός του επίσημου χρονοδιαγράμματος», ανέφερε σε χθεσινή ανακοίνωσή της.

«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ-3

Κατά τα λοιπά, ο κ. Σταϊκούρας κατά την επίσκεψή του ερωτήθηκε και για τη συνέχιση του αυτοκινητοδρόμου έως την Τσακώνα. Το τμήμα αυτό είχε αφαιρεθεί από το έργο, αφότου το ΣτΕ ακύρωσε τους περιβαλλοντικούς του όρους, λόγω της διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου από τη λίμνη Καϊάφα (υπ’ αρ. 2473/2010). Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι έχει εκπονηθεί προμελέτη από την «Ολυμπία Οδό», η οποία προτείνει τρεις διαφορετικές χαράξεις (οι δύο πίσω από το όρος Λαπίθα), ωστόσο, το βασικό θέμα είναι η έλλειψη χρηματοδότησης.

«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ-4
«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ-5

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT