Κατά 8,9% αυξήθηκε το 2023 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ

Κατά 8,9% αυξήθηκε το 2023 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ

Η ενίσχυση της αξίας των πωλήσεων αποδίδεται στις υψηλότερες τιμές και όχι στη σημαντική άνοδο του όγκου των πωλήσεων

1' 31" χρόνος ανάγνωσης

Αλλη μία χρονιά σημαντικής ενίσχυσης του τζίρου, η οποία όμως αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών και όχι στον όγκο πωλήσεων, είχε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι αν και οι τιμές παρέμειναν σημαντικά αυξημένες και το 2023, δεν καταγράφηκε μείωση του όγκου πωλήσεων, καθώς σημαντική μερίδα των καταναλωτών φαίνεται ότι στράφηκε σε πιο συμφέρουσες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, στη διατήρηση της κατανάλωσης σε αρκετά υψηλά επίπεδα διαδραμάτισε, πρώτον, το γεγονός ότι κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των τιμών και, δεύτερον, η σημαντική και φέτος τουριστική κίνηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023 ενισχύθηκε κατά 8,9% σε σύγκριση με το 2022. Σε ό,τι αφορά ειδικά τα λεγόμενα ταχυκίνητα αγαθά, που αποτελούν και το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι των πωλήσεων από πλευράς όγκου και τζίρου (σ.σ. πρόκειται για τα προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά από τους καταναλωτές), η αξία των πωλήσεών τους αυξήθηκε κατά 9,1%, με τον όγκο πωλήσεων να ενισχύεται κατά 0,4%. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 καταγραφόταν μείωση του όγκου πωλήσεών τους έως και 7,6% τον Μάρτιο του 2023, με την εικόνα να αλλάζει κατά το δεύτερο εξάμηνο.

Η αξία των πωλήσεων ειδικά στην ομάδα των τροφίμων κατέγραψε αύξηση 9% το 2023 σε σύγκριση με το 2022, με τον όγκο πωλήσεων να παραμένει αμετάβλητος. Την ίδια ακριβώς αυξητική τάση παρουσίασαν και οι κατηγορίες που αφορούν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, με τη διαφορά ότι η πιο μετριοπαθής αύξηση των τιμών (3,7%) τόνωσε την κατανάλωση αυτών των κατηγοριών, με συνέπεια ο όγκος πωλήσεων να αυξηθεί κατά 5,3%. Κατά 9,9% αυξήθηκε η αξία πωλήσεων στα προϊόντα οικιακής χρήσης (απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.ά.), με τις τιμές τους να αυξάνονται κατά 9,1% στη διάρκεια του έτους και τον όγκο πωλήσεων να ενισχύεται κατά 0,8%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT