Προβάδισμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για τον άξονα Χανίων – Ηρακλείου

Προβάδισμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για τον άξονα Χανίων – Ηρακλείου

Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει υποβάλει την καλύτερη οικονομική προσφορά

1' 33" χρόνος ανάγνωσης

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φαίνεται τελικά να επικρατεί στον διαγωνισμό για την κατασκευή και λειτουργία του άξονα Χανίων – Ηρακλείου του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Η εταιρεία στην προσφορά της ζήτησε τη χαμηλότερη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου και τα χαμηλότερα έσοδα από τα (σκιώδη) διόδια από τους τρεις συμμετέχοντες. Το υπουργείο επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των φακέλων των τριών διεκδικητών της σύμβασης παραχώρησης.

«Κατά την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών διαπιστώθηκε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά», αναφέρει η χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας. «Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών», καταλήγει. Σύμφωνα με πληροφορίες, τη δεύτερη καλύτερη προσφορά υπέβαλε η κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και την τρίτη η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam. Το υπουργείο Υποδομών πάντως επιφυλάχθηκε να δημοσιοποιήσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού την επόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, θα γίνουν ανακοινώσεις μετά την υποβολή του πρακτικού της επιτροπής αξιολόγησης, με τον πίνακα κατάταξης των διαγωνιζομένων, καθώς χθες συνεχιζόταν ο έλεγχος των υποβληθέντων φακέλων.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Εφόσον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τελικώς επικρατήσει στον διαγωνισμό, το ανεκτέλεστο υπόλοιπων έργων της θα ανέλθει στα 7,3 δισ. ευρώ, αποτελώντας πλέον κυρίαρχη δύναμη στον κλάδο στη χώρα μας. Υπενθυμίζεται ότι η εισηγμένη πρόκειται να αναλάβει και τη διαχείριση της Αττικής Οδού, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένονται και οι υπογραφές της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT