Προειδοποίηση Moody’s για τα υψηλά επιτόκια

Προειδοποίηση Moody’s για τα υψηλά επιτόκια

2' 41" χρόνος ανάγνωσης

Τα συνεχιζόμενα υψηλά επιτόκια στην Ευρωζώνη θα αυξήσουν το κόστος κινδύνου των τραπεζών και θα φρενάρουν την παροχή νέων δανείων, «χτυπώντας» έτσι την κερδοφορία του κλάδου, προειδοποιεί ο οίκος Moody’s. Ενώ τα αυξημένα επιτόκια ενίσχυσαν τα κέρδη των τραπεζών, πλέον αρχίζουν να δημιουργούν προκλήσεις για τον κλάδο, όπως τονίζει. Αυτό οφείλεται στις σοβαρές επιπτώσεις στον δανεισμό και στην αύξηση του κόστους κινδύνου. Από τότε που η ΕΚΤ άρχισε να αυξάνει τα επιτόκια, τον Ιούλιο του 2022 έως τον Σεπτέμβριο του 2023, η αύξηση των δανείων στη Ζώνη του Ευρώ μειώθηκε σημαντικά. Ο οίκος αναμένει ότι η επίδραση των υψηλότερων επιτοκίων θα μεταφραστεί σε ακόμη υψηλότερο κόστος κινδύνου το 2024, καθώς το υψηλότερο κόστος τραπεζικού δανεισμού μειώνει την ικανότητα των εταιρειών να αποπληρώσουν χρέη σε ένα πλαίσιο ασθενούς οικονομικής ανάπτυξης.

Στήριξη οικογενειών από επιχειρήσεις

Δεκαπέντε μισθούς σε όλους τους πολύτεκνους εργαζομένους γονείς που απασχολούνται στη βιομηχανία μπισκότων «Βιολάντα» θα χορηγήσει το 2024 η εταιρεία. Πρωτοβουλίες για τη στήριξη της οικογένειας ανέλαβε και μία ακόμη τρικαλινή βιομηχανία. Ο λόγος για την εταιρεία «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» (Ολυμπος, Τυράς), η οποία ανακοίνωσε την παροχή εφάπαξ χορηγίας σε κάθε μητέρα στο Περιβόλι Γρεβενών που αποκτά παιδί. Συγκεκριμένα, 2.000 ευρώ για το πρώτο παιδί, 4.000 ευρώ για το δεύτερο και 6.000 ευρώ για το τρίτο και κάθε επόμενο παιδί. Γιατί στο Περιβόλι Γρεβενών; Αποτελεί τον τόπο καταγωγής των αδελφών Σαράντη.

«Απελευθερώθηκε» η Εγνατία στη Θεσσαλονίκη

Χωρίς εργοτάξια του μετρό είναι από χθες, μετά 17 έτη, τα οδοστρώματα των οδών Εγνατία και Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη. Η τελετή… απελευθέρωσης έγινε παρουσία του υπ. Υποδομών Χρ. Σταϊκούρα και του υφ. Ν. Ταχιάου. Ο τελευταίος, μάλιστα, προέβλεψε ότι στους δύο δρόμους θα γίνει «ανάπλαση από τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος αντιλαμβάνεται τη δυναμική που δημιουργείται», εννοώντας προφανώς την αύξηση του εμπορικού ενδιαφέροντος λόγω του μετρό.

«Οχι» σε νέες καθυστερήσεις

Κατηγορηματικός ήταν χθες ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης ότι θα προχωρήσει, χωρίς καθυστερήσεις, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Στο φόντο των πιέσεων που ασκούνται για παράταση, ο κ. Χατζηδάκης εξήγησε ότι το πρόγραμμα είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και είναι ορόσημο, δηλαδή εάν δεν προχωρήσει θα σταματήσει ένα μέρος της χρηματοδότησης από τις Βρυξέλλες. «Το λέω για να κλείσουν τα αυτιά τους οι επιχειρηματίες σε όσους μιλάνε για καθυστερήσεις. Δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στο δισ. να μην εφαρμοστεί το μέτρο». Για να δούμε αν θα αντέξει στις πιέσεις έως το τέλος ο υπουργός.

Ο εκτροχιασμός των έργων

Παράδειγμα αποτυχίας του συστήματος δημοπράτησης των δημοσίων έργων χαρακτήρισε το πολύπαθο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης ο επικεφαλής της Intrakat, κ. Αλ. Εξάρχου, κάνοντας έκκληση να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο ανάθεσης, ώστε τα έργα να δημοπρατούνται ώριμα, δηλαδή με ολοκληρωμένες μελέτες και απαλλοτριώσεις, προκειμένου να κοστολογούνται σωστά και να αποφεύγονται καθυστερήσεις και εκτροχιασμός του προϋπολογισμού. Αναφερόμενος στο μετρό της «συμπρωτεύουσας», σημείωσε ότι η Ακτωρ χρειάστηκε να χρηματοδοτήσει το έργο με 40 εκατ. ευρώ, χρησιμοποιώντας ίδιους πόρους, για να μην υπάρξουν και νέες καθυστερήσεις. «Αν δεν είχαμε τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε το έργο, δεν θα τελείωνε ούτε τον Νοέμβριο του 2026», τόνισε χαρακτηριστικά, αφήνοντας κι αιχμές για το ότι το έργο ανατέθηκε στην ΑΕΓΕΚ, «για την οποία, οι πάντες τότε γνώριζαν ότι δεν μπορούσε να το υλοποιήσει». Υπενθυμίζεται πως η παράδοση του έργου δρομολογείται για τον Νοέμβριο του 2024.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT