Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα με τις επιθέσεις των Χούθι, τις αλλαγές που έχουν επιφέρει στη ναυσιπλοΐα και τους αυξανόμενους ναύλους έχουν αλλάξει τον χάρτη της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου, με τους αγοραστές να στρέφονται σε γειτονικές αγορές τις οποίες θεωρούν πιο ελκυστικές. Στη διαπίστωση αυτή καταλήγει σχετική έρευνα του Bloomberg.
Η εν λόγω έρευνα συμπεραίνει πως η μείωση της κυκλοφορίας δεξαμενοπλοίων μέσω της διώρυγας του Σουέζ αποτελεί τις απαρχές μιας διάσπασης ανάμεσα στις παραδοσιακές περιοχές εμπορίας πετρελαίου. Πρόκειται για μια περιοχή που επικεντρώνεται γύρω από τη λεκάνη του Ατλαντικού, ενώ παράλληλα περιλαμβάνει τη Βόρεια Θάλασσα και τη Μεσόγειο. Η άλλη περιοχή είναι εκείνη που περιλαμβάνει τον Περσικό Κόλπο, τον Ινδικό Ωκεανό και την Ανατολική Ασία.
Το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κινείται μεταξύ αυτών των περιοχών αναγκαστικά μέσω του μεγαλύτερου και δαπανηρότερου ταξιδιού με τον περίπλου της Αφρικής και γύρω από το νότιο άκρο της Μαύρης Ηπείρου. Ωστόσο, τα πρόσφατα μοτίβα αγορών έχουν αλλάξει. Στη διάρκεια του περασμένου μήνα σε ολόκληρη την Ευρώπη ορισμένα διυλιστήρια παρέλειψαν τις αγορές αργού πετρελαίου της Βασόρας του Ιράκ. Παράλληλα, άλλοι αγοραστές από την Ευρώπη αγοράζουν φορτία από τη Βόρεια Θάλασσα και τη Γουιάνα. Στην Ασία, η αύξηση της ζήτησης για το αργό πετρέλαιο μουρμπάν του Αμπου Ντάμπι οδήγησε σε άνοδο των τιμών spot στα μέσα Ιανουαρίου και οι ροές από το Καζακστάν προς την Ασία μειώνονται απότομα.
Οι φορτώσεις αργού από τις ΗΠΑ στην Ασία, εν τω μεταξύ, υποχώρησαν περισσότερο από το ένα τρίτο τον περασμένο μήνα σε σχέση με τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παρατηρητών, ο κατακερματισμός αυτός δεν θα είναι μόνιμος. Προς το παρόν, όμως, δυσχεραίνει εξαιρετικά τις προσπάθειες που καταβάλλουν κάποιες χώρες οι οποίες εξαρτώνται από τις εισαγωγές για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών τους και επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τις πηγές από τις οποίες προμηθεύονται πετρέλαιο. Ανάμεσά τους χώρες όπως η Ινδία και η Νότια Κορέα.