Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τα μερίδια αγοράς με ή χωρίς αλκόολ

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τα μερίδια αγοράς με ή χωρίς αλκόολ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε Ελλάδα και Σερβία, το κόστος της εξόδου από τη Ρωσία και η υπεραπόδοση του premium χαρτοφυλακίου

2' 59" χρόνος ανάγνωσης

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα το 2023, όπως αναφέρεται στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η «μαμά» εταιρεία, Carlsberg.

Ειδικότερα, όπως τονίζεται, στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε Ελλάδα και Σερβία, ωστόσο αυτές οι επιδόσεις αντισταθμίστηκαν από το διψήφιο ποσοστό μείωσης των πωλήσεων στην Ιταλία λόγω των σημαντικών αυξήσεων στις τιμές. Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα όσα είχαν δηλώσει πρόσφατα στελέχη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στο Money Review, η περσινή χρονιά θα έκλεινε με ανάπτυξη της τάξης του 2,5% χάρη:

  • Στην έγκαιρη στροφή προς το κανάλι της κρύας αγοράς
  • Στην ενίσχυση των premium και super premium προϊόντων του χαρτοφυλακίου της εταιρείας
  • Στη συνέχιση των επενδύσεων στην κατηγορία των non-alcohol προϊόντων
  • Στη σταθερή και στοχευμένη εστίαση στην τουριστική αγορά, μέσω αναγνωρίσιμων brands

Η διοίκηση της Carlsberg προσθέτει παράλληλα ότι «ενισχύσαμε το μερίδιό μας σε όλες τις αγορές της περιοχής, εκτός της Ιταλίας, κάτι που υποστηρίχτηκε από την ισχυρή ανάπτυξη των premium και alcohol free portfolios. Τα έσοδα ανά εκατόλιτρο (hl) αυξήθηκαν κατά διψήφια ποσοστά σε όλες τις αγορές λόγω των υψηλότερων τιμών και του θετικού προϊοντικού μείγματος. Σε ό,τι αφορά τις μπίρες χωρίς αλκοόλ, η ανάπτυξη για την Carlsberg διαμορφώθηκε σε 3%, χάρη κυρίως στις αγορές της δυτικής, κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. Ιδιαίτερα έντονη ανάπτυξη καταγράφηκε σε αγορές όπως η Ελλάδα, η Ουκρανία, η Σερβία, η Δανία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο και σε brands όπως Carlsberg, Brooklyn, Garage, Okoci και ΦΙΞ.

Τα μεγέθη του ομίλου

Συνολικά ο όμιλος εμφάνισε ανάπτυξη 4,7% φθάνοντας τα 73,58 δισ. δανέζικες κορόνες (9,86 δισ. ευρω με ισοτιμία 0,1341), ενώ τα οργανικά έσοδα ανά εκατόλιτρο αυξήθηκαν πάνω από 10%, με όλες τις περιοχές να συνεισφέρουν σε αυτά τα αποτελέσματα. Διψήφια ήταν η ανάπτυξη των εσόδων σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη (17%), στη δυτική Ευρώπη (11%), ενώ η Ασία «έτρεξε» με 5%.

Σε όρους όγκου, οι πωλήσεις μπίρας παρέμειναν σε 101 εκατομμύρια εκατόλιτρα (-0,1%), ενώ οι πωλήσεις αναψυκτικών υποχώρησαν σε 24,1 εκατ. από 24,4 εκατ. εκατόλιτρα το 2022, σημειώνοντας πτώση 0,9%. Η κατηγορία του premium ενισχύθηκε κατά 1%. Συνολικά οι όγκοι υποχώρησαν κατά 0,3%, με την Ασία να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα με άνοδο 3,7%.

Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 3,2% στα 11,1 δισ. κορόνες (1,488 δισ. ευρώ με ισοτιμία 0,1341) επηρεασμένα από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 5%. Οι δημοσιευμένες ζημιές των 40,79 εκατ. δανέζικων κορόνων (5,35 εκατ. ευρώ με ισοτιμία 0,1341) αποδίδεται στην πώληση των δραστηριοτήτων του ομίλου στη Ρωσία. Το κόστος πωληθέντων ανά εκατόλιτρο αυξήθηκε οργανικά κατά 11% ως αποτέλεσμα του υψηλότερου κόστους σε ενέργεια και πρώτες ύλες, αλλά και των υψηλότερων μισθών. Χάρη στην αύξηση των εσόδων, το κέρδος ανά εκατόλιτρο αυξήθηκε κατά 8%, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε κατά 100 μονάδες βάσης, στο 44,6%. Στην Ασία καταγράφηκε η μεγαλύτερη άνοδος λειτουργικών κερδών, σε ποσοστό 7,9% σε σχέση με το 2022.

Πληθωριστικές πιέσεις

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της Carlsberg, Jacob Aarup- Andersen, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «ανακοινώσαμε ένα σταθερό σύνολο αποτελεσμάτων για το 2023, παρά το δύσκολο καταναλωτικό περιβάλλον, τη σημαντική πληθωριστική πίεση και τους αντίθετους συναλλαγματικούς ανέμους». Ο Jacob Aarup-Andersen στάθηκε στην υπεραπόδοση του premium χαρτοφυλακίου και τα αποτελέσματα του ομίλου σε βασικές ασιατικές χώρες, κυρίως σε Κίνα, Ινδία και Βιετνάμ. Για το 2024 η διοίκηση της Carlsberg εκτιμά ανάπτυξη των εσόδων με ρυθμούς 4%-6% και της οργανικής λειτουργικής κερδοφορίας κατά 1,5%. Στους τομείς των πωλήσεων και του marketing αναμένεται αύξηση των επενδύσεων πάνω από 10% σε σχέση με το 2023. Οι περισσότερες θα κατευθυνθούν σε:

  1. Brand και route-to-market σε Κίνα και Βιετνάμ
  2. Premium brands σε διάφορες αγορές
  3. Ψηφιακά projects
  4. B2B e-commerce
comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT