Χωρίς μπουλόνια ασφαλείας στην πόρτα πετούσε το 737 Max

Χωρίς μπουλόνια ασφαλείας στην πόρτα πετούσε το 737 Max

Τι δείχνει η προκαταρκτική έκθεση για το ατύχημα με το αεροσκάφος Boeing της Alaska Airlines

2' 20" χρόνος ανάγνωσης

Φως στο ατύχημα που αναζωπύρωσε τους ελέγχους ασφαλείας στην Boeing και βύθισε σε νέα κρίση τον αμερικανικό κολοσσό αεροναυπηγικής ρίχνει η προκαταρκτική έκθεση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ. Η πόρτα που αποκολλήθηκε εν πτήσει, από ένα Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωσή του στις αρχές Ιανουαρίου, πιθανότατα δεν είχε ασφαλιστεί σωστά, κατέληξε η σχετική έρευνα για το μοιραίο περιστατικό στο αεροσκάφος της Alaska Airlines.

Σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα, τέσσερα βασικά μπουλόνια – βίδες που θα ασφάλιζαν την αχρησιμοποίητη έξοδο φαίνεται πως έλειπαν. Σχολιάζοντας την έκθεση, η Boeing ανέλαβε την ευθύνη για το περιστατικό. «Γεγονότα σαν αυτό δεν πρέπει να συμβαίνουν σε ένα αεροπλάνο που φεύγει από το εργοστάσιό μας. Πρέπει απλώς να γίνουμε καλύτεροι για τους πελάτες μας και τους επιβάτες τους. Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της ποιότητας και της εμπιστοσύνης των μετόχων μας. Θα χρειαστεί σημαντική, αποδεδειγμένη δράση και διαφάνεια σε κάθε βήμα», διεμήνυσε ο πρόεδρος της εταιρείας Ντέιβ Καλχούν. Το ατύχημα αφορούσε ένα πάνελ που κάλυπτε μια αχρησιμοποίητη έξοδο κινδύνου – γνωστή ως βύσμα πόρτας. Το εν λόγω εξάρτημα κατασκευάστηκε από τον προμηθευτή της Boeing, Spirit AeroSystems, και αρχικά τοποθετήθηκε στην άτρακτο πριν παραδοθεί στον γίγαντα της αεροδιαστημικής. Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση, αφαιρέθηκε αργότερα στο εργοστάσιο λόγω βλάβης που είχε προκληθεί κατά τη διαδικασία παραγωγής.

Τα φωτογραφικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι όταν το βύσμα εγκαταστάθηκε ξανά, τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα μπουλόνια ασφάλισης δεν τοποθετήθηκαν ξανά στη θέση τους. Η Spirit AeroSystems με τη σειρά της τόνισε ότι παραμένει επικεντρωμένη στη στενή συνεργασία με την Boeing αλλά και τις ρυθμιστικές αρχές με στόχο «τη συνεχή βελτίωση των διαδικασιών μας και την τήρηση των υψηλότερων προτύπων ασφαλείας, ποιότητας και αξιοπιστίας». Η Boeing έχει ήδη δεχθεί σκληρή κριτική για την εταιρική της κουλτούρα και τις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου στα αεροσκάφη της. Ο «ασκός του Αιόλου» άνοιξε μετά τις δύο θανατηφόρες συντριβές του μικρότερου Max 8 το 2018 και το 2019, που είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους συνολικά 346 άτομα.

Τα μοιραία λάθη της Boeing οδήγησαν ορισμένους ειδικούς του κλάδου να αναρωτηθούν κατά πόσον ενισχύεται πλέον η ευρωπαϊκή Airbus στη διαχρονική κόντρα των δύο γιγάντων που διέπει την αεροδιαστημική. Σχεδόν κάθε μεγάλο επιβατικό αεροπλάνο που πετάει στον δυτικό κόσμο κατασκευάζεται από την Airbus ή την Boeing. Ο διατλαντικός ανταγωνισμός τους εδώ και πέντε δεκαετίες υπήρξε το θεμέλιο της εκρηκτικής αύξησης του αριθμού των επιβατών και οδήγησε σε καινοτομίες που μείωσαν το κόστος των πτήσεων και έκαναν πραγματικότητα τα μαζικά ταξίδια.

Ο ευρωπαϊκός όμιλος κατέχει το στέμμα ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροπλάνων στον κόσμο σε παραδόσεις τα τελευταία πέντε χρόνια και τώρα έχει μερίδιο αγοράς 62% στο επικερδές τμήμα στενής ατράκτου της εμπορικής αγοράς, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία συμβούλων Cirium. Στελέχη του κλάδου, ωστόσο, λένε ότι μια ισχυρή Boeing είναι ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη υγεία του κλάδου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT