Αντλήθηκαν 812,5 εκατ. από 6μηνα έντοκα

2' 40" χρόνος ανάγνωσης

Αυξημένη και αρκετά ελκυστική ήταν η απόδοση στα εξάμηνα έντοκα, καθώς διαμορφώθηκε στο 3,83% έναντι 3,77% που ήταν σε αντίστοιχη δημοπρασία τον Ιανουάριο. Σημειώνεται, συγκριτικά, πως το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων με συμφωνημένη διάρκεια έως 1 έτος διαμορφώνεται στο 1,83%. Οι συνολικές προσφορές για τα έντοκα κινήθηκαν σε 1,03 δισ. ευρώ, υπερκαλύπτοντας κατά 1,65 φορές το ζητούμενο ποσό των 625 εκατ. ευρώ, με το ελληνικό Δημόσιο να αντλεί τελικά 812,5 εκατ. ευρώ, καθώς έγιναν δεκτές μη ανταγωνιστικές προσφορές ύψους 187,5 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως έως σήμερα Πέμπτη μπορούν όσοι ιδιώτες επιθυμούν να προμηθευτούν τα εν λόγω έντοκα μέσω δημόσιας εγγραφής σε οποιαδήποτε τράπεζα ή χρηματιστηριακή εταιρεία, με ανώτατο ποσό τα 15.000 ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο ο ΟΔΔΗΧ έχει προγραμματίσει άλλες οκτώ δημοπρασίες εντόκων – δύο διαρκείας ενός έτους, τέσσερις έξι μηνών και δύο διαρκείας 13 εβδομάδων.

Σε ιστορικό υψηλό το παγκόσμιο χρέος

Σε νέα ιστορικά υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκε το παγκόσμιο χρέος, αγγίζοντας τα 313 τρισ. δολάρια το 2023, έχοντας καταγράψει αύξηση άνω των 15 τρισ. δολαρίων σε σχέση με το 2022. Σύμφωνα με το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Ινστιτούτο (IIF), περίπου το 55% αυτής της αύξησης προήλθε από ώριμες αγορές, κυρίως από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Ωστόσο, ο δείκτης του παγκόσμιου χρέους προς το ΑΕΠ σημείωσε μείωση κατά περίπου 2% και στο περίπου 330% το 2023, σηματοδοτώντας την τρίτη συνεχόμενη ετήσια πτώση.     

Ψηφιακή εφαρμογή για τους ναυτικούς

Νέο app για τους ναυτικούς αποτυπώνει το σύνολο του ασφαλιστικού βίου τους. Την είσοδο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) στην ψηφιακή εποχή ανακοίνωσε η υπουργός Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου παρουσιάζοντας την εφαρμογή myNAT, που συνδέει, σε πραγματικό χρόνο, τους ναυτικούς αλλά και τις ναυτιλιακές εταιρείες με το Ταμείο. Ετσι, μέσω του app myNAT οι Ελληνες ναυτικοί μπορούν πλέον να έχουν άμεση και εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό υπηρεσίας τους με αναλυτική πληροφόρηση. 

Ενδιαφέρον Aegean για την ινδική αγορά

Η συμμετοχή της Aegean στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή στην Ινδία ισχυροποιεί το σενάριο για ενδιαφέρον του ελληνικού αεροπορικού ομίλου για δραστηριοποίηση στην ινδική αγορά, ενδεχομένως, αρχικά, μέσω πτήσης κοινού κωδικού. Αλλωστε και για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» η διείσδυση στην ινδική αγορά αποτελεί καίριο πυλώνα στρατηγικής, κάτι που γίνεται σαφές και από το γεγονός ότι τουλάχιστον το 2% του πληθυσμού της Ινδίας ανήκει στην κατηγορία των ιδιαίτερα εύπορων. Δεν είναι τυχαίο ότι στη λίστα των δισεκατομμυριούχων του 2023 του περιοδικού Forbes, δέκα θέσεις καταλαμβάνουν Ινδοί επιχειρηματίες.  

Νέα καθυστέρηση στην υπόθεση Avramar

Με ρυθμούς χελώνας εξελίσσεται η υπόθεση του περίφημου δανείου των 20 εκατ. ευρώ προς την Avramar, με την εκταμίευση να μην έχει γίνει ακόμη και να τοποθετείται προς το τέλος του πρώτου δεκαημέρου του Μαρτίου. Αν και τα εμπλεκόμενα μέρη, δηλαδή οι πιστώτριες τράπεζες και η εταιρεία, συμφώνησαν επιτέλους στους όρους δανειοδότησης, ακόμη δεν έχουν υπογραφεί τα νομικά κείμενα, τα οποία αυτή τη στιγμή εξετάζονται διεξοδικά από περίπου επτά δικηγορικά γραφεία και νομικά τμήματα. Η νέα αυτή καθυστέρηση θα προκαλέσει με τη σειρά της καθυστέρηση στην έναρξη της διαδικασίας πώλησης της Avramar, διαδικασία η οποία θα ενεργοποιηθεί καθώς η δανειοδότηση γίνεται με βασικό όρο τη σύσταση ενεχύρου επί του συνόλου των μετοχών της εταιρείας. Και όσοι πιστεύουν ότι η πώληση θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο, είναι μάλλον υπεραισιόδοξοι. Εκτός κι αν εννοούν τον Ιούνιο του 2025… 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT