«Αγκάθι» για Ευρώπη η κυβερνητική Βαβέλ στη Γερμανία

«Αγκάθι» για Ευρώπη η κυβερνητική Βαβέλ στη Γερμανία

Οι διαμάχες στο εσωτερικό της κυβέρνησης του Βερολίνου εμποδίζουν την υλοποίηση στόχων της Ε.Ε.

1' 45" χρόνος ανάγνωσης

Η Γερμανία, που άλλοτε χαρακτηριζόταν «ατμομηχανή» της Ευρώπης, αποτελεί πλέον όλο και μεγαλύτερο «αγκάθι» για το μπλοκ, καθώς οι διαφωνίες της κυβέρνησης εμποδίζουν την υλοποίηση καίριων στόχων της Ε.Ε. και επηρεάζουν ολόκληρη την ήπειρο.

Οι εσωτερικές διαμάχες στη γερμανική κυβέρνηση συνεργασίας και η επίδρασή τους στην Ευρώπη θεωρούνται «σύμπτωμα» μιας πολύ βαρύτερης ασθένειας: της ανεκπλήρωτης προσπάθειας της Γερμανίας να βρει ένα νέο οικονομικό μοντέλο, αφότου ο πόλεμος στην Ουκρανία διέκοψε απότομα την προμήθεια φθηνού φυσικού αερίου από τη Ρωσία και έσπασε εμπορικές διόδους, οι οποίες τροφοδοτούσαν επί δεκαετίες την κατά βάση εξαγωγική βιομηχανία της. Οταν ο Ολαφ Σολτς συμφώνησε στα τέλη του 2021 με τους Πράσινους και το FDP για δημιουργία κυβέρνησης, ήταν σαφές ότι θα δημιουργούνταν δυσκολίες. Ελάχιστοι όμως ανέμεναν ότι οι διαφορές τους θα είχαν επιπτώσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. «Υπάρχει υπαιτιότητα – ακριβώς επειδή το FDP χάνει υποστηρικτές στη Γερμανία, ψάχνει τρόπο να βελτιώσει το προφίλ του σε προσεκτικά επιλεγμένα ευρωπαϊκά θέματα», εξήγησε στο Reuters Ευρωπαίος διπλωμάτης.

Το Βερολίνο, βέβαια, συνέβαλε θετικά στις πρόσφατες αποφάσεις για οικονομική στήριξη στην Ουκρανία και τους νέους κανόνες για το δημοσιονομικό έλλειμμα. Σε άλλους τομείς, όμως, οι διαφορές δυσκόλεψαν την Ε.Ε. να υλοποιήσει τους στόχους της, συμπεριλαμβανομένου του ευρωπαϊκού «Green Deal». Τον περασμένο Μάρτιο, για παράδειγμα, ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, του FDP, υπαναχώρησε τελευταία στιγμή από τη συμφωνία Γερμανίας και άλλων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, η οποία στόχευε στη μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα.

Τα πράγματα περιπλέχθηκαν ακόμη περισσότερο τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η απόφαση του γερμανικού συνταγματικού δικαστηρίου δημιούργησε «τρύπα» 60 δισ. ευρώ στον γερμανικό προϋπολογισμό. «Αυτό ήταν το σημείο καμπής. Τώρα, όλα όσα έχουν οικονομικές προεκτάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολα», σχολίασε ο Ευρωπαίος διπλωμάτης.

Το τελευταίο διάστημα το υπουργείο Μεταφορών, υπό τη διοίκηση του FDP, άσκησε πίεση για αλλαγές τελευταίας στιγμής σε έναν ευρωπαϊκό νόμο περί μείωσης των ρύπων CO2 από φορτηγά. Επίσης, λόγω αντιρρήσεων από το υπουργείο, απορρίφθηκε νόμος ο οποίος θα ενίσχυε τα δικαιώματα των εργαζομένων της «gig economy», της ευέλικτης μορφής εργασίας.

Επίσης, η Γερμανία συνέβαλε στην απόρριψη νόμου που θα υποχρέωνε μεγάλες εταιρείες να εξακριβώσουν εάν οι εφοδιαστικές τους αλυσίδες χρησιμοποιούν καταναγκαστική εργασία ή προκαλούν περιβαλλοντικά προβλήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT