Σε ποια προϊόντα είδαν μειώσεις τιμών οι καταναλωτές από την 1η Μαρτίου

Σε ποια προϊόντα είδαν μειώσεις τιμών οι καταναλωτές από την 1η Μαρτίου

Παρά τις μειώσεις, το βρεφικό γάλα εξακολουθεί να πωλείται ακριβότερα στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

3' 19" χρόνος ανάγνωσης

Σε χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με αυτές που ίσχυαν μέχρι και την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου πωλείται από χθες το γάλα 1ης και 2ης βρεφικής ηλικίας, καθώς οι μειώσεις στους τιμοκαταλόγους για τα συγκεκριμένα προϊόντα, οι οποίες επήλθαν από το πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους που επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης, πέρασαν στις τιμές στο ράφι ήδη από την πρώτη ημέρα εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας. Παρά τις μειώσεις, βεβαίως, το βρεφικό γάλα εξακολουθεί να πωλείται ακριβότερα στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Από την έρευνα τιμών που πραγματοποίησε η «Καθημερινή» στις τιμές του βρεφικού γάλακτος προκύπτουν τα εξής:

• Σε 10 κωδικούς γάλακτος α΄ βρεφικής ηλικίας οι τιμές χθες, 1η Μαρτίου, σε σύγκριση με τις 29 Φεβρουαρίου ήταν μειωμένες από 4,99% έως 16,41%. Ενδεικτικά, σκεύασμα που την Πέμπτη η τιμή του σε κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ ήταν 26,20 ευρώ, χθες είχε τιμή 21,90 ευρώ, χαμηλότερη δηλαδή κατά 4,30 ευρώ ή κατά 16,41%. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Ανάπτυξης έχουν αποσταλεί τιμοκατάλογοι με μειώσεις ακόμη και 28% από εταιρεία η οποία διαθέτει τα σκευάσματα βρεφικού γάλακτος από το κανάλι των φαρμακείων, φυσικών και ηλεκτρονικών.

• Σε 10 κωδικούς γάλακτος β΄ βρεφικής ηλικίας οι τιμές χθες, 1η Μαρτίου, σε σύγκριση με προχθές, 29 Φεβρουαρίου, ήταν μειωμένες από 5,66% έως 15,17%. Σκεύασμα που την Πέμπτη είχε τιμή 14,50 ευρώ, χθες είχε τιμή 12,30 ευρώ, χαμηλότερη δηλαδή κατά 2,20 ευρώ.

Λόγω, εξάλλου, του μέτρου της μείωσης των παροχών των προμηθευτών προς τους λιανεμπόρους και της μεταφοράς του οφέλους στις τιμές τιμοκαταλόγου, οι καταναλωτές θα δουν μειωμένες τιμές κατά 15% μεσοσταθμικά σε 3.900 κωδικούς προϊόντων στις κατηγορίες των ειδών ατομικής υγιεινής, των απορρυπαντικών και των καθαριστικών σπιτιού. Ετσι, συσκευασία βρεφικών πανών κορυφαίας εταιρείας (50 τμχ.) που είχε μέχρι προχθές τιμή 12,45 ευρώ, χθες είχε τιμή 10,40 ευρώ, μείωση δηλαδή της τάξης του 16,47%. Σαμπουάν γνωστής πολυεθνικής (συσκευασία των 360 ml) που την Πέμπτη είχε τιμή (ύστερα από προσφορά) 3,24 ευρώ, χθες είχε διαμορφωθεί στα 2,88 ευρώ (-11,11%). Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος Απόστολο Πεταλά, στα μεγάλα καταστήματα οι αλλαγές στις τιμές είχαν περάσει στο 100% των κωδικών, ενώ στα μικρότερα σημεία πώλησης η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες.

Το βρεφικό γάλα πωλείται φθηνότερα από 4,99% έως 16,41%.

Από την επιτυχία του μέτρου, καθώς και από το εάν ο πληθωρισμός των τροφίμων εξακολουθήσει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, θα εξαρτηθεί εάν το υπουργείο Ανάπτυξης θα προχωρήσει στην επέκταση του τελευταίου αυτού μέτρου και σε βασικές κατηγορίες τροφίμων. Για την ώρα, το υπουργείο αναμένει τουλάχιστον σταθεροποίηση των τιμών στις βασικές κατηγορίες τροφίμων, καθώς το τρίμηνο «μπλόκο» στις προσφορές σε περίπτωση που κάποιος εφήρμοσε ανατιμήσεις μετά τις 10 Ιανουαρίου 2024 απέτρεψε αρκετές εταιρείες από το να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών. Σύμφωνα, εξάλλου, με πληροφορίες, στα σούπερ μάρκετ έχουν φτάσει τιμοκατάλογοι με μειώσεις τιμών σε 300 κωδικούς προϊόντων πέραν αυτών που προαναφέρθηκαν.

Τα μέτρα, πάντως, φέρνουν αναταραχή στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων, με τους τελευταίους, όπως επισημαίνουν στην «Κ» στελέχη της αγοράς, να ζητούν μεγαλύτερες παροχές για να μπορέσουν να διατηρήσουν τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με πέρυσι τα περιθώρια κέρδους. Από την άλλη, η μεγάλη πίεση που φέρεται να ασκούν ορισμένοι λιανέμποροι, δεν αποκλείεται, όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς, να οδηγήσει κάποιους προμηθευτές σε διακοπή της συνεργασίας τους με τους λιανεμπόρους αυτούς. Αναλόγως της πορείας των διαπραγματεύσεων, θα δούμε και κατά πόσον θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση οι προσφορές τον Απρίλιο ή θα εισέλθει και η ελληνική αγορά ειδών παντοπωλείου σε συνθήκες όπου ο ανταγωνισμός γίνεται επί «καθαρών» τιμών.

Στο 3,2% ο πληθωρισμός

Χθες, εξάλλου, η Eurostat ανακοίνωσε τις εκτιμήσεις της για την πορεία του εναρμονισμένου δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο. Σύμφωνα με αυτές, στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ο δείκτης θα παραμείνει στο 3,2%, όπως και τον Ιανουάριο, ενώ αναμένεται και μια μηνιαία αύξηση της τάξης του 0,1%. Με αυτή την επίδοση η Ελλάδα θα έχει τον έβδομο υψηλότερο πληθωρισμό στην Ευρωζώνη τον Φεβρουάριο. Στην Ευρωζώνη εκτιμάται ότι ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε σε 2,6% από 2,8% τον Ιανουάριο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT