Η Boeing βρίσκεται σε συνομιλίες για να εξαγοράσει εκ νέου την πρώην θυγατρική της Spirit AeroSystems, «πρωταγωνίστρια» σε πολλά από τα πρόσφατα προβλήματα κατασκευής της. Ο κολοσσός αεροναυπηγικής κατείχε την εταιρεία με έδρα τη Wichita του Κάνσας μέχρι το 2005 και θεωρεί ότι η επαναγορά της θα βελτιώσει την ποιότητα και την ασφάλεια των αεροσκαφών του που έχουν τεθεί υπό ασφυκτικό έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές, το Κογκρέσο και αεροπορικές εταιρείες.
Η Boeing διαχώρισε τις δραστηριότητές της από τη Spirit, παγκόσμιο προμηθευτή ανταλλακτικών για αεροπλάνα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για τη μείωση του κόστους, συνέχισε να βασίζει ωστόσο σε εκείνη τα δύο τρίτα των δραστηριοτήτων της. «Συνεργαζόμαστε στενά με τη Spirit AeroSystems και την ηγεσία της για να ενισχύσουμε την ποιότητα των εμπορικών αεροπλάνων που κατασκευάζουμε μαζί. (…) Πιστεύουμε ότι η επανένωση των κατασκευαστικών εργασιών της Boeing και της Spirit AeroSystems θα ενισχύσει περαιτέρω την αεροπορική ασφάλεια, θα βελτιώσει την ποιότητα και θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πελατών, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Αν και δεν μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι θα καταλήξουμε σε συμφωνία, δεσμευόμαστε να βρούμε τρόπους για να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την ασφάλεια και την ποιότητα των αεροπλάνων από τα οποία εξαρτώνται εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά», τόνισε στο σχετικό ανακοινωθέν.
Η Boeing βρέθηκε στο μικροσκόπιο όταν ένα τμήμα σε αεροσκάφος της Αlaska Airlines με την υπογραφή της ανατινάχθηκε στον αέρα τον Ιανουάριο. Η έρευνα της αμερικανικής κυβέρνησης για τo συμβάν διαπίστωσε ότι οι βίδες που προορίζονταν να στερεώσουν το πάνελ είχαν αφαιρεθεί στο εργοστάσιο της Boeing στην Ουάσιγκτον, προφανώς για να διορθωθούν τα κατεστραμμένα πριτσίνια, και δεν είχαν τοποθετηθεί ποτέ ξανά. Το κομμάτι είχε κατασκευαστεί από τη Spirit AeroSystems, πριν σταλεί στην Boeing για την τελική συναρμολόγηση.
Αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), η οποία εξετάζει εξονυχιστικά την Boeing μετά το περιστατικό, της έδωσε διορία 90 ημερών για να αναπτύξει ένα «ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης» με στόχο τη βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης της ασφάλειάς της. Η αμερικανική πολυεθνική που σχεδιάζει, κατασκευάζει και πωλεί αεροπλάνα, ελικόπτερα, πυραύλους και δορυφόρους συνεργάζεται ήδη στενά με τη Spirit για την αντιμετώπιση μιας σειράς ζητημάτων ποιότητας, τα οποία έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις σε παραδόσεις αεροπλάνων και έχουν οδηγήσει στον διορισμό νέου διευθύνοντος συμβούλου πέρυσι.
Μετά τις πληροφορίες για τις συνομιλίες εξαγοράς, οι μετοχές της Spirit εκτινάχθηκαν περισσότερο από 10% την Παρασκευή (1/3), δίνοντάς της χρηματιστηριακή αξία άνω των 3,7 δισ. δολαρίων. Οι μετοχές της Boeing την ίδια ώρα υποχώρησαν περισσότερο από 1% μετά την πρώτη αναφορά των συζητήσεων στη Wall Street Journal. Η Spirit κατασκευάζει πολλά σημαντικά τμήματα αεροσκαφών της Boeing, συμπεριλαμβανομένης της ατράκτου των μοντέλων 737 και 787, καθώς και το τμήμα του θαλάμου πτήσης της ατράκτου σχεδόν όλων των αεροσκαφών Boeing και απασχολεί περισσότερους από 20.600 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο.