Δύο άξονες ανάπτυξης για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Δύο άξονες ανάπτυξης για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Η εταιρεία θα δώσει έμφαση στην «κρύα αγορά» (καφέ, μπαρ, εστιατόρια) και στις premium μπίρες

2' 23" χρόνος ανάγνωσης

Εμφαση στην «κρύα αγορά» –καφέ, μπαρ, εστιατόρια– και στις premium μπίρες, σε δύο δραστηριότητες με πολύ υψηλότερο περιθώριο κέρδους σε σύγκριση με το κανάλι του σούπερ μάρκετ και τις μπίρες «μαζικής κατανάλωσης», δίνει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία για τη φετινή χρονιά και τουλάχιστον μέχρι το 2027. Στο ίδιο πνεύμα, η εταιρεία θα ενισχύσει περαιτέρω τη συνεργασία της με την Diageo, η οποία εκτός από την μπίρα Guiness, την αποκλειστική διανομή της οποίας έχει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, είναι γνωστή κυρίως για το χαρτοφυλάκιο των αλκοολούχων ποτών, τα οποία επίσης αποφέρουν περισσότερα έσοδα και κέρδη.

Βασικό όχημα για την εκτέλεση της παραπάνω στρατηγικής αποτελεί η περαιτέρω επένδυση στα σήματα Carlsberg, Kaiser και «Νήσος». Σε ό,τι αφορά το τελευταίο υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εισήλθε τον Σεπτέμβριο του 2023 στο μετοχικό κεφάλαιο της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων που παράγει την μπίρα «Νήσος», αποκτώντας –όπως αποκαλύπτεται από τις οικονομικές καταστάσεις της τελευταίας για τη χρήση 2022– το 35%, ποσοστό δηλαδή πάνω από την καταστατική μειοψηφία.

Αν και ερωτηθείς χθες ο νέος γενικός διευθυντής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Χένρικ Φρέντβιγκ, για το εάν ο όμιλος Carlsberg, θυγατρική του οποίου είναι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, πρόκειται να αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό στη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, περιορίστηκε να πει ότι ισχύει η συμφωνία που έγινε πέρυσι. Πάντως, ήδη στο εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Ριτσώνα έχει αρχίσει να παράγεται η συσκευασία σε κουτί της «Νήσος» Pilsner, καθώς το ζυθοποιείο της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο έχει φτάσει στο μέγιστο της παραγωγικής του ικανότητας.

Επιπλέον, η στρατηγική ανάπτυξης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας περιλαμβάνει την ακόμη μεγαλύτερη προώθηση της μπίρας χωρίς αλκοόλ, με την εταιρεία να κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία αυτή (με το σήμα ΦΙΞ Ανευ), καθώς και των mixers (αναψυκτικά για κοκτέιλ).

Για την υλοποίηση των στόχων αυτών η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ το 2024, έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, οι οποίες θα επικεντρωθούν σε μηχανολογικό εξοπλισμό, στα υλικά συσκευασίας, σε ψυγεία και ειδικά μηχανήματα για μπίρα draught (από βαρέλι), καθώς και στην καινοτομία.

Για ποιο λόγο η εταιρεία δεν ποντάρει στο κανάλι του σούπερ μάρκετ; Πέρα από το γεγονός ότι το περιθώριο κέρδους είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με αυτό που ισχύει στην εστίαση ή ακόμη και στο παραδοσιακό εμπόριο (μίνι μάρκετ, περίπτερο), οι πωλήσεις στο ράφι του σούπερ μάρκετ απαιτούν συνεχώς προσφορές. «Αν δεν κάνεις προσφορές, είσαι εκτός αγοράς», δήλωσε χθες χαρακτηριστικά ο κ. Φρέντβιγκ.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το 2023 που συνολικά για την εταιρεία έκλεισε με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3%, ο όγκος πωλήσεων στο κανάλι του σούπερ μάρκετ υποχώρησε κατά 1%. Στην «κρύα αγορά» η αύξηση ήταν λίγο πάνω από 3%, ενώ στο κανάλι του περίπτερου 12%. Με βάση τις παραπάνω επιδόσεις, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε το 2023 το μερίδιό της σε όγκο πωλήσεων κατά μία ποσοστιαία μονάδα φτάνοντας στο 25%. Ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με το 2022, κάτι που σημαίνει ότι διαμορφώθηκε σε περίπου 205 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT