Ηταν απλώς θέμα χρόνου να καταστούν οι Ηνωμένες Πολιτείες ακόμη ένας αποδυναμωμένος κρίκος στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Τα ξημερώματα της Τρίτης, μια μεγάλη γέφυρα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης κατέρρευσε διότι ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσέκρουσε σε αυτήν. Τέτοια ατυχήματα έχουν συχνά αλυσιδωτές επιπτώσεις στην οικονομία κι ακόμη και στις εκλογές. Οσον αφορά τώρα τους επενδυτές, το συμβάν συνιστά μια πολύτιμη υπενθύμιση για το πώς οι υποδομές αποτελούν περιουσιακά στοιχεία. Το χάος στην πολιτεία του Μέριλαντ που έστειλε ανθρώπους και οχήματα στον βυθό του ποταμού είναι βέβαιο ότι θα έχει ευρύτερες επιπτώσεις πέρα από την άμεση ανθρώπινη τραγωδία.
Η Βαλτιμόρη αποτελεί μόνον την 20ή πιο πολυσύχναστη εγκατάσταση φόρτωσης των Ηνωμένων Πολιτειών και αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 3% της Διώρυγας του Σουέζ, η διέλευση της οποίας κατέστη προβληματική μετά τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι. Η δε Διώρυγα του Παναμά λόγω της ξηρασίας έχει μειώσει σημαντικά τον αριθμό των πλοίων που περνούν από αυτή σε ημερήσια βάση.
Η Βαλτιμόρη πάντως είναι το μεγαλύτερο αμερικανικό λιμάνι για μεταφορές αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, από όπου διαμετακομίσθηκαν πέρυσι σχεδόν 850.000 οχήματα. Ακόμη και ελάσσονα κωλύματα στη λειτουργία της μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά. Στην πανδημία, οι εκκρεμότητες στους λιμένες των ΗΠΑ στον Ειρηνικό ωκεανό μετατοπίστηκαν σε φορτηγά και αποθήκες. Στην κορύφωση της διαμετακομιστικής συμφόρησης οι τιμές των ναύλων ήταν σχεδόν 700% υψηλότερες από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία. Εκθεση για λογαριασμό της Εθνικής Ενωσης Κατασκευαστικών Εταιρειών υπολόγισε ότι κάθε μέρα αναταραχής στο Λος Αντζελες και στο Λονγκ Μπιτς «καταβρόχθιζε» 520 εκατ. δολάρια από το ΑΕΠ της χώρας.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αγωνίστηκε να διαθέσει 1 τρισ. δολάρια σε εγκαταλειφθέντα δημόσια έργα. Ιδιωτικές επενδυτικές εταιρείες, όπως η BlackRock, έρχονται να ενισχύσουν τα κρατικά κονδύλια για να βοηθήσουν στον καθαρισμό γεφυρών, δρόμων και σηράγγων. Ωστόσο, οι προσπάθειες μοιάζουν με σταγόνα στον ωκεανό στον τεράστιο κόσμο των επενδύσεων. Οι δαπάνες μόνο για την τεχνητή νοημοσύνη θα φτάσουν τα 300 δισ. δολάρια μέχρι το 2027, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Gartner. Από πολλές απόψεις, οι προτεραιότητες είναι άστοχες. Αν και η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να ενισχύσει την παραγωγικότητα και να διευκολύνει τις εφευρέσεις, απαιτεί συν τοις άλλοις ημιαγωγούς, διακομιστές και άλλα αγαθά, που μετακινούνται μέσω πλωτών οδών και άλλων διαύλων. Η Βαλτιμόρη μπορεί να είναι απλώς ένα από τα πολλά μικρά γρανάζια, αλλά οι μηχανισμοί της οικονομίας δύσκολα λειτουργούν άνευ αυτών.