Αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της Jumbo –στην πραγματικότητα αύξηση– προανήγγειλε χθες ο επικεφαλής του ομίλου Απόστολος Βακάκης, σε περίπτωση που οι διαταραχές των εμπορευματικών μεταφορών στη Ερυθρά Θάλασσα συνεχισθούν και το πρόβλημα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα. Τόσο τα προβλήματα με τις διελεύσεις των πλοίων από τη διώρυγα του Σουέζ όσο και το ενδεχόμενο της κλιμάκωσης των εχθροπραξιών μεταξύ Ισραήλ και Ιράν προκαλούν εύλογα ανησυχία στον όμιλο, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων που πουλάει προέρχεται από την Κίνα και ευρύτερα από την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Ερωτηθείς σχετικά στο πλαίσιο του σχολιασμού με τους αναλυτές των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου Jumbo για το έτος 2023, ο κ. Βακάκης δήλωσε: «Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή μας πολιτική, έχουμε μια πολύ καθαρή θέση. Οσο το πρόβλημα στο Σουέζ παραμένει προσωρινό, οι τιμές θα πηγαίνουν μόνο προς τα κάτω. Εάν για λόγους που εμείς δεν μπορούμε να ελέγξουμε γίνει μόνιμο, είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορούμε να πιέσουμε τους προμηθευτές μας. Εχουμε καταφέρει να απορροφήσουμε άμεσα και έμμεσα το κόστος της προσωρινής ανισορροπίας. Αν γίνει μόνιμη, όλη η στρατηγική μας θα αλλάξει». Αναφερόμενος και στο εάν η Jumbo θα διατηρήσει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι το μεικτό περιθώριο κέρδους, ο ίδιος τόνισε: «Είναι ακόμη πρώιμο να εκφέρουμε γνώμη για το Σουέζ, διότι έχει προκύψει το Ισραήλ. Μέχρι τώρα το μεικτό περιθώριο δεν έχει χειροτερέψει. Αυτό οφείλεται στους προμηθευτές μας. Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι για πάντα».
Σε ό,τι, δε, αφορά την επάρκεια προϊόντων, ο κ. Βακάκης υποστήριξε ότι η Jumbo, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της, είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση λόγω των υποδομών που διαθέτει. Ωστόσο, όπως τόνισε, «όλοι έχουν πληγεί λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των προϊόντων που φθάνουν ακόμη και τον ενάμιση μήνα».
Ερωτηθείς επανειλημμένως για το ενδεχόμενο εισόδου της Jumbo σε πέμπτη χώρα –με εταιρικά καταστήματα και όχι μέσω ανάπτυξης από franchisee–, ο κ. Βακάκης αποκάλυψε μεν ότι έχει στοχεύσει τις χώρες που μελλοντικά θα δραστηριοποιηθεί ο όμιλος, υποστήριξε δε ότι είναι πολύ πρώιμο να πει κάτι. Αρνητικός, ωστόσο, ήταν στο ενδεχόμενο νέων συνεργασιών με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising) λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν έχουμε όρεξη για νέες συνεργασίες. Το μότο μας στην Jumbo είναι “keep it simple” (κράτα το απλό)».