Εξαγορές μεριδίων σε οδικούς άξονες σχεδιάζει η Ελλάκτωρ

Εξαγορές μεριδίων σε οδικούς άξονες σχεδιάζει η Ελλάκτωρ

Σε παραχωρήσεις όπου ήδη συμμετέχει – Αγορά του υπολοίπου 38,7% της REDS

2' 26" χρόνος ανάγνωσης

Στην αξιοποίηση της σημαντικής ρευστότητας που έχει αντλήσει το τελευταίο διάστημα, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ, αναμένεται να προχωρήσει το αμέσως προσεχές διάστημα ο όμιλος Ελλάκτωρ, εστιάζοντας κυρίως στον τομέα των παραχωρήσεων, αλλά και της αγοράς ακινήτων. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η Ακτωρ Παραχωρήσεις είναι πιθανό να ενισχύσει τη συμμετοχή της σε κάποια ή κάποιες από τις εταιρείες παραχώρησης εκμετάλλευσης που έχει ήδη μερίδιο, μέσω της εξαγοράς ποσοστού ή ποσοστών από άλλους μετόχους.

Πρόκειται για μια στρατηγική που έχει περιγραφεί με σαφήνεια από τη Reggeborgh Invest κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας, αλλά μέχρι σήμερα δεν είχε βρει πεδίο εφαρμογής, με δεδομένο ότι είχε δοθεί προτεραιότητα στην αναδιάρθρωση του ομίλου. Παράλληλα, δεν είχαν διατεθεί προς πώληση κάποια μερίδια, ώστε να υπάρξει και το απαιτούμενο επενδυτικό ενδιαφέρον. Αυτό φαίνεται πως αλλάζει τώρα, καθώς κάποιοι από τους συμμετέχοντες φαίνεται πως είναι διατεθειμένοι να μεταβιβάσουν κάποιες από τις συμμετοχές τους.

Πέραν της Αττικής Οδού, η οποία ήδη οδεύει προς την υπογραφή νέας σύμβασης παραχώρησης προς το τέλος του 2024, με προσωρινό ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ακτωρ Παραχωρήσεις ελέγχει το 71,7% του αυτοκινητοδρόμου Μορέας (Κόρινθος – Τρίπολη – Σπάρτη), ενώ διαθέτει και μειοψηφικά μερίδια στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλλιακός – Κλειδί) και στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Στην Ολυμπία Οδό, η Ακτωρ Παραχωρήσεις ελέγχει ποσοστό 17%.

Καθώς η φάση της αναδιάρθρωσης ολοκληρώνεται, η Reggeborgh Invest προχωράει στην ανάπτυξη του ομίλου.

Οι υπόλοιποι μέτοχοι είναι η Vinci (29,9%), η Αβαξ Παραχωρήσεις (19,1%), η Hochtief (17%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%), η Αβαξ (15%) και η Intrakat (13,3%). Η προσθήκη και του τμήματος Πάτρας – Πύργου, που είναι υπό κατασκευή, θα προσδώσει ακόμη μεγαλύτερη αξία στη συγκεκριμένη παραχώρηση, για την οποία κατά καιρούς διαρρέονται πληροφορίες για πώληση ποσοστού από τους ξένους ομίλους που συμμετέχουν, που όμως έχουν μέχρι σήμερα διαψευστεί.

Οσον αφορά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, η Ακτωρ Παραχωρήσεις ελέγχει ποσοστό 27,7%, ενώ το υπόλοιπο 72,3% ελέγχεται από τη Vinci. Στον δε Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου συμμετέχουν με 38,89% η Hochtief, με 23,6% η Αβαξ, με 22,2% η Ακτωρ Παραχωρήσεις και με 15,28% η Vinci.

Παράλληλα, η Ελλάκτωρ δρομολογεί και την έξοδο της REDS από το Χρηματιστήριο Αθηνών, μετατρέποντάς τη σε 100% θυγατρική του ομίλου. Για τον σκοπό αυτό, η Reggeborgh Invest θα καταβάλει 60,1 εκατ. ευρώ στη συνδεδεμένη εταιρεία RB Holding, ώστε να εξαγοράσει το 38,79% της REDS. Πηγές που πρόσκεινται στη διοίκηση του ομίλου αναφέρουν ότι η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει μια πιο αποτελεσματική δομή, ώστε η REDS να αναπτύξει τα έργα που έχει στο χαρτοφυλάκιό της αποτελεσματικότερα, επωφελούμενη και από την πρόσβαση σε χρηματοδότηση που έχει πλέον ο όμιλος Ελλάκτωρ συνολικά.

Αυτό το διάστημα ξεκινάει μια περίοδος εντατικοποίησης της ανάπτυξης των δύο μεγάλων έργων της εταιρείας στα πρώην Κτήματα Καμπά στην Κάντζα της Παλλήνης (Cambas Project), αλλά και η ανάπτυξη της πρώην στρατιωτικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης. Οι δύο αυτές επενδύσεις είναι συνολικού ύψους άνω των 500 εκατ. ευρώ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT