Στις εγκαταστάσεις της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους θα λειτουργήσει το πρώτο «υδρογονάδικο» στην Ελλάδα. Ο σταθμός ανεφοδιασμού με υδρογόνο βαρέων οχημάτων αλλά και Ι.Χ. αυτοκινήτων κατασκευάζεται ήδη από την AVIN (θυγατρική της Motor Oil) και σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει στα τέλη του έτους. Η AVIN σχεδιάζει ένα ακόμη πρατήριο υδρογόνου, στην Ακράτα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2025.
Οπως τόνισε ο γενικός διευθυντής της AVIN Γιάννης Ραπτάκης, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας γενιάς καυσίμων ACTION Fuels, οι δύο σταθμοί κατασκευάζονται σε διαφορετικά ρεύματα της εθνικής οδού προκειμένου να εξυπηρετούνται τα βαρέα οχήματα που φθάνουν από το εξωτερικό μέσω του λιμανιού της Πάτρας. Ο ένας σταθμός ανεφοδιασμού θα λειτουργεί στο ύψος της Ακράτας στην κατεύθυνση από την Αθήνα προς την Πάτρα και ο δεύτερος στους Αγίους Θεοδώρους στο ρεύμα από Πάτρα προς Αθήνα. Οι αντλίες και στα δύο πρατήρια θα είναι πολύ υψηλής πίεσης (πάνω από 200 bar) ώστε να ανεφοδιάζονται όλα τα οχήματα.
Σύμφωνα με τα στελέχη της AVIN, σε πρώτη φάση το υδρογόνο που θα παρέχεται μέσω των δύο σταθμών θα είναι μπλε, θα παράγεται δηλαδή από φυσικό αέριο στις εγκαταστάσεις της Motor Oil, και σε επόμενη φάση, με την υλοποίηση των προγραμματισμένων επενδύσεων, θα είναι πράσινο, δηλαδή θα παράγεται από ΑΠΕ.
Πολύ νωρίτερα από τη λειτουργία του πρώτου πρατηρίου υδρογόνου, η Motor Oil θα ανεφοδιάσει το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου που θα φθάσει από τη Βιέννη στην Αθήνα με ενδιάμεσους σταθμούς άλλες ευρωπαϊκές και ελληνικές πόλεις. Πρόκειται για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα JIVE (Joint Initiative for hydrogen Vehicles across Europe) στο οποίο συμμετέχει η Motor Oil και αφορά roadshows με λεωφορεία υδρογόνου. Ηδη έχουν γίνει δύο στη Δυτική Ευρώπη και εντός των επόμενων δύο εβδομάδων θα ξεκινήσει το τρίτο από τη Βιέννη και θα φθάσει στην Αθήνα, αφού περάσει από την Κοζάνη, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα.
Οι πόλεις έχουν επιλεγεί βάσει του ενδιαφέροντος που έχουν εκδηλώσει οι δήμοι για συμμετοχή στο πρόγραμμα, μέσω της χρηματοδότησής τους για την αγορά λεωφορείων ή άλλων βαρέων οχημάτων που θα κινούνται με υδρογόνο.