Σε επιφυλακή για αποφυγή μπλακ άουτ

2' 46" χρόνος ανάγνωσης

Σε υψηλή ετοιμότητα προκειμένου να παρέμβουν εάν χρειαστεί βρίσκονται οι διαχειριστές του ηλεκτρικού συστήματος, καθώς η πτώση της ζήτησης στις αργίες του Πάσχα και η αυξημένη παραγωγή των ΑΠΕ αναμένεται να δοκιμάσουν τις αντοχές του. Ο συνδυασμός υψηλής παραγωγής των ΑΠΕ (σήμερα συμμετέχουν στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής σε ποσοστό 61,3%) και χαμηλής ζήτησης μπορεί ανά πάσα στιγμή να προκαλέσει προβλήματα ευστάθειας στο σύστημα και να οδηγήσει σε μερικό ή και γενικό μπλακ άουτ, κίνδυνος που αναμένεται να ενισχυθεί το τριήμερο Σάββατο με Δευτέρα του Πάσχα που η ζήτηση αναμένεται να πέσει κατακόρυφα. ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ βρίσκονται σε διαρκή συνεννόηση για να προχωρήσουν εγκαίρως στις αναγκαίες περικοπές πράσινης ενέργειας, το μοναδικό εργαλείο που έχουν στα χέρια τους για τη διατήρηση της ευστάθειας του συστήματος. Μέσα στο 2023 ο ΑΔΜΗΕ χρειάστηκε να περικόψει περί τις 230 MWh για να απομακρύνει τον κίνδυνο μπλακ άουτ. «Ψαλίδι» στην παραγωγή των ΑΠΕ μπήκε και το 2024 για 14 συνολικά ώρες.

Δέκα φωτοβολταϊκά πάρκα σχεδιάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Μετά την ολοκλήρωση του νέου αιολικού πάρκου στον Καφηρέα της Εύβοιας, το επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής στρέφεται στον τομέα των φωτοβολταϊκών πάρκων. Για την περίοδο 2024-2025 δρομολογείται η ολοκλήρωση 10 νέων έργων με συνολική ισχύ που θα ξεπεράσει τα 600 MW σε Ελλάδα και εξωτερικό. Παράλληλα, φυσικά, προχωρούν και οι διαδικασίες για την ωρίμανση νέων έργων διαφόρων τεχνολογιών και συνολικής ισχύος άνω των 3,5 GW. Μεταξύ άλλων, σε αυτά περιλαμβάνονται υδροηλεκτρικά, αλλά και έργα αποθήκευσης ενέργειας.

Νέα τιμή-στόχος για τη μετοχή του ΔΑΑ

Ελαφρώς υψηλότερη τιμή-στόχο αποδίδει ο αμερικανικός οίκος Morgan Stanley για τη μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Συγκεκριμένα οι αναλυτές τοποθετούν την αξία της μετοχής σε 8,8 ευρώ, από 8,7 ευρώ. Οι καλές επιδόσεις του αεροδρομίου συνάδουν με την άνοδο της ζήτησης για αεροπορικές μετακινήσεις που απεικονίζεται και στην αύξηση των προσφερόμενων θέσεων διεθνώς, κατά 13,8% τον Μάρτιο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2023, βάσει στοιχείων της ΙΑΤΑ.

Διοικητικές αλλαγές στη Hellenic Train

Μάλλον μέσα στον Μάιο εκτιμάται πως θα γίνουν αλλαγές στη διοίκηση της Hellenic Train. Ειδικότερα, στο επίκεντρο πολλών συζητήσεων βρίσκεται η αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου Μαουρίτσιο Καποτόρτο και η αντικατάστασή του από τον Ρομπέρτο Ρινάουντο, διευθύνοντα  σύμβουλο της Trenitalia France, ο οποίος εδώ και κάποιο διάστημα ενημερώνεται για θέματα της εταιρείας. Οι αλλαγές ίσως να μην περιοριστούν μόνον εκεί, αφού κρούσεις για να αναλάβει τη θέση του προέδρου έχουν γίνει και στον Θανάση Ζηλιασκόπουλο, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣE (2010-2015) και νυν πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ. Ολα αυτά βεβαίως εξαρτώνται και από τις αποφάσεις της ιταλικής διοίκησης της μητρικής Ferrovie dello Stato Italiane.

Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ ο Γ. Τσακίρης

Ο κ. Γιάννης Τσακίρης, γνωστός τα τελευταία χρόνια από τη θητεία του στο υπουργείο Ανάπτυξης ως υφυπουργός, αρμόδιος για το ΕΣΠΑ την τετραετία 2019-2023, είναι από την 1η Μαΐου ο νέος αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Τσακίρης πηγαίνει σε γνώριμα γι’ αυτόν «χωράφια», καθώς επί 15 έτη είχε εργαστεί στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (ΕΤαΕ), κατέχοντας τη θέση του προϊσταμένου του Τμήματος Νοτιοανατολικής Ευρώπης και γειτονικών χωρών της Ε.Ε. Εργάστηκε δε σε τομείς που καλύπτουν ευρύ φάσμα, από τις επενδύσεις σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια έως τη στρατηγική ανάπτυξη. Ο κ. Τσακίρης από τη νέα του θέση θα είναι και μέλος της Διευθύνουσας Επιτροπής της ΕΤΕπ, η οποία αποτελείται από την πρόεδρο και 8 αντιπροέδρους. Η Διευθύνουσα Επιτροπή είναι το μόνιμο συλλογικό εκτελεστικό όργανο της ΕΤΕπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT