16 εκατ. δολ. από ευρωπαϊκό fund στην ελληνική startup Harbor Lab

16 εκατ. δολ. από ευρωπαϊκό fund στην ελληνική startup Harbor Lab

Πρώτη συμφωνία στην Ελλάδα από το venture capital Atomico

2' 39" χρόνος ανάγνωσης

«Ο ιδρυτής, οι ευκαιρίες που έχει η συγκεκριμένη αγορά, η ικανότητα ενός πραγματικά δυνατού προϊόντος να επιλύσει ένα παγκόσμιο πρόβλημα, το πολύτιμο dataset, καθώς και οι αλγόριθμοι που έχει αναπτύξει η Harbor Lab». Mε αυτά τα λόγια ο Mπεν Μπλιουμ, εταίρος στο Atomico –fund που διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 4,5 δισ. δολ.– αριθμεί στην «Κ» τους λόγους που ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά venture capital funds επενδύουν στην ελληνική startup Harbor Lab, εταιρεία που επιχειρεί να ψηφιοποιήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Είναι η πρώτη μας επένδυση στην Ελλάδα. Για εμάς, εξαιρετικές εταιρείες μπορούν να δημιουργηθούν σε οποιοδήποτε σημείο της Ευρώπης», επισημαίνει. Η Atomico έχει επενδύσει σε πάνω από 100 εταιρείες παγκοσμίως, ανάμεσά τους η σουηδική fintech Klarna, η φινλανδική εταιρεία gaming, Supercell κ.ά.

Οπως αποκαλύπτει στην «Κ», η ελληνική Harbor Lab, δημιούργημα του Αντώνη Μαλαξιανάκη, με έδρα την Αθήνα, αντλεί 16 εκατ. δολάρια από την Atomico, που ηγείται του γύρου χρηματοδότησης Series A. Σ’ αυτόν τον γύρο χρηματοδότησης συμμετέχουν επίσης υφιστάμενοι επενδυτές. Aνάμεσά τους το Notion Capital, το ελληνικό Venture Friends, το Speed Invest, έτερο ευρωπαϊκό venture capital με κεφάλαια άνω του 1 δισ. ευρώ κ.ά. Παράλληλα, ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική εταιρεία δίνουν και νέοι επενδυτές, όπως το Endeavor Catalyst και το επενδυτικό κεφάλαιο TMV. Από το 2020, έτος ίδρυσης της Harbor Lab, η ελληνική startup έχει αντλήσει συνολικά 22,5 εκατ. δολ.

Η εταιρεία με έδρα την Αθήνα επιχειρεί να ψηφιοποιήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει πλατφόρμα για την ψηφιακή διαχείριση των λιμενικών εξόδων – τα έξοδα δηλαδή που πραγματοποιεί ο πράκτορας για λογαριασμό των operators της ναυτιλιακής εταιρείας, όσο το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι, όπως τέλη ελλιμενισμού, τέλη ρυμούλκησης κ.ά. Τα έξοδα αυτά αποτελούν ουσιαστικά τη δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τις ναυτιλιακές εταιρείες μετά την παροχή καυσίμων για χρήση από τα πλοία (bunkering), με το κόστος τους να αγγίζει περίπου τα 2,2 εκατ. δολ. ανά πλοίο ετησίως. Αυτό μπορεί να αυξήσει τα κόστη λειτουργίας, ενώ μπορεί να υπάρξουν συχνά καθυστερήσεις στις πληρωμές αυτών των εξόδων.

Αυτό επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο, εάν ληφθούν υπόψη οι νέοι περιβαλλοντικοί νόμοι, καθώς και οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις, παράγοντες που δημιουργούν δυσκολίες και κάνουν ακόμη πιο απρόβλεπτες τις δαπάνες μεταφοράς φορτίων. «Κλειδί» για την ανάπτυξη της εταιρείας ήταν το εργαλείο DA Tool, μέσω του οποίου μπαίνει τέλος στις γραφειοκρατικές διαδικασίες, δίνοντας τη δυνατότητα στους operators να αποκτούν πλήρη εικόνα για τα συνολικά κόστη που σχετίζονται με τα port calls.

«Ο ιδρυτής της εταιρείας ξεκίνησε τη Harbor Lab για να επιλύσει ένα πρόβλημα που ο ίδιος είχε βιώσει», λέει κ. Μπλιουμ –που θα ενσωματωθεί στο Δ.Σ. της εταιρείας– αναλύοντας τους λόγους επένδυσης στην εταιρεία. «Οι επενδύσεις μας εστιάζουν και στον τρόπο που η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί σε παραδοσιακές βιομηχανίες. Αφιέρωσα αρκετό χρόνο διαπιστώνοντας πως στην παγκόσμια βιομηχανία logistics υπάρχουν τομείς όπου η τεχνολογία δεν έχει επαρκώς υιοθετηθεί. Η Harbor Lab έχει ένα εξαιρετικό database με πράκτορες και τοπικούς παρόχους υπηρεσιών σε διάφορα λιμάνια παγκοσμίως, ενώ διαθέτει προηγμένους αλγορίθμους για την εκτίμηση των λιμενικών εξόδων. Δεν υπάρχει άλλη startup που να κάνει κάτι αντίστοιχο». Η νέα επένδυση αναμένεται να βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Harbor Lab, που αριθμεί πάνω από 70 εργαζομένους, ενώ θα υποστηρίξει επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT