H μάχη για μια τσάντα Birkin της Hermes

Ευκολότερο να μπει κάποιος στο Χάρβαρντ παρά να αποκτήσει το διάσημο αξεσουάρ

2' 25" χρόνος ανάγνωσης

Tο 1837 ο τεχνίτης Thierry Hermes ανοίγει στη Γαλλία ένα κατάστημα για να πουλάει σέλες και άλλα είδη ιππασίας. Τις επόμενες δεκαετίες, η μάρκα επεκτείνεται σε ρούχα, κοσμήματα, φουλάρια και καλλυντικά, αλλά παραμένει γνωστή για τα δερμάτινα προϊόντα της.

Σήμερα, η ίδια μάρκα έχει αξία περίπου 216 δισ. δολαρίων, τα κέρδη της είναι εκρηκτικά ακόμη και σε περιόδους ύφεσης ανάμεσα στις εταιρείες πολυτελών ειδών και ως αποτέλεσμα της επιτυχίας της η ιδρυτική της οικογένεια είναι η πλουσιότερη στην Ευρώπη, με συνολική περιουσία 151 δισ. δολαρίων. Μάλιστα, η οικογένεια αυτή εξακολουθεί να κατέχει τα δύο τρίτα της εταιρείας, γεγονός το οποίο συμβάλλει στη θωράκιση της φήμης της μάρκας.

Μεταξύ των πιο φημισμένων δερμάτινων προϊόντων της εταιρείας είναι αδιαμφισβήτητα οι τσάντες Birkin, οι οποίες βγαίνουν σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό και τα τελευταία χρόνια φιγουράρουν σε δυσθεώρητες τιμές. Οι Birkin, εξάλλου, εξακολουθούν να κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου «στο χέρι» από τεχνίτες οι οποίοι εκπαιδεύονται επί χρόνια σε εξειδικευμένα εργαστήρια της Hermes. Περίπου 20 με 40 ώρες απαιτούνται προκειμένου να ολοκληρωθεί μόνο μία τσάντα.

Η εταιρεία έχει βέβαια ενισχύσει το ειδικό προσωπικό και έχει δημιουργήσει περισσότερες μονάδες κατασκευής τσαντών, αποφεύγοντας όμως την τυποποίηση και τη στρατηγική ανάπτυξης άλλων εταιρειών πολυτελείας. Παρότι δεν δημοσιεύει πόσες τσάντες Birkin κατασκευάζονται, ειδικοί του κλάδου υπολογίζουν ότι πρόκειται για περίπου 12.000 κάθε χρόνο.

Το παράδοξο στον κόσμο των ειδών πολυτελείας είναι ότι για να πωλούνται περισσότερο τα σχετικά προϊόντα, πρέπει να είναι ελκυστικά. Οσο όμως πουλάει κανείς περισσότερα είδη, τόσο λιγότερο ελκυστικό γίνεται το προϊόν. Η Hermes φαίνεται πως έχει επιτύχει την τέλεια ισορροπία μεταξύ των δύο: «Είναι απίστευτα πειθαρχημένη και πολύ πολύ υπομονετική», δήλωσε στο The Hustle ο John Zhang, καθηγητής μάρκετινγκ στο The Wharton School.

Ορισμένες μάρκες δημιουργούν τεχνητά έλλειψη των προϊόντων τους, προκειμένου να τα κάνουν πιο επιθυμητά, για παράδειγμα μέσω περιορισμένης κυκλοφορίας ή συνεργασιών με άλλες μάρκες. Η Hermes, όμως, έχει δημιουργήσει πραγματική έλλειψη τσαντών στην αγορά. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν μύθοι γύρω από τις δερμάτινες τσάντες και προτεινόμενες τακτικές για να τις αποκτήσει κανείς.

Οπως κάθε συλλεκτικό κομμάτι, η Birkin έχει ένα πελατολόγιο και θαυμαστές που διατυπώνουν με πάθος διάφορες θεωρίες σχετικά με τον καλύτερο τρόπο απόκτησης μιας τσάντας. Ορισμένοι ειδικοί παρομοιάζουν το καταναλωτικό κοινό της Hermes με «εθισμένους» και ναρκομανείς.

Στην πραγματικότητα, όμως, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα αποκτήσει κανείς σίγουρα μια τέτοια τσάντα. Κανείς δεν ξέρει ακριβώς πώς θα πάρει προσφορά από την Hermes ή πόσος καιρός θα χρειαστεί μέχρι να τη λάβει. Κάποιοι πελάτες δέχονται προσφορά την πρώτη φορά που επισκέπτονται το κατάστημα και άλλοι ποτέ.

Σύμφωνα άλλωστε με την πλατφόρμα PurseBop, οι πιθανότητες να λάβει κάποιος προσφορά από την Hermes για Birkin είναι μία στις 167 (0,6%). Είναι δηλαδή υψηλότερες οι πιθανότητες να περάσει κάποιος που έχει κάνει αίτηση στο Χάρβαρντ ως προπτυχιακός φοιτητής.

Ορισμένοι ενδιαφερόμενοι βέβαια αποκλείονται, διότι η Hermes, διατηρώντας την αποκλειστικότητα των προϊόντων της, αρνείται να πουλήσει τσάντες σε άτομα που ενδέχεται να τις μεταπωλούν σε υψηλότερες τιμές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT