Σχέδια παραγωγής κινεζικών ηλεκτρικών Ι.Χ. στην Τουρκία

Σχέδια παραγωγής κινεζικών ηλεκτρικών Ι.Χ. στην Τουρκία

Στο τραπέζι επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery Automobile

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Η Κίνα κατασκευάζει νέα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και μετά την Ουγγαρία και την Ισπανία η επιλογή της είναι η γειτονική Τουρκία. Ηδη η Αγκυρα βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery Automobile για ενδεχόμενες επενδύσεις.

Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας, Φατίχ Κασίρ, «θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις επαφές μας όσο το δυνατόν γρηγορότερα». Αυτά δήλωσε σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg. Συμπλήρωσε δε ότι αντίστοιχες ξεχωριστές συνομιλίες διεξάγονται και με άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και συγκεκριμένα με τη SAIC Motor Corp., η οποία κατέχει το ευρωπαϊκό σήμα MG και την Great Wall Motor Co. – πέραν των επενδύσεων σε αυτοκίνητα καλοδεχούμενες είναι κι εκείνες σε μπαταρίες αυτοκινήτων, όπως τόνισε ο Φατίχ Κασίρ. Είναι οφθαλμοφανές ότι με τις εν λόγω εταιρείες να επενδύουν στην Τουρκία, οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ε.Ε. θα διευκολυνθούν και θα αυξηθούν, όταν ήδη όσα εισάγονται προβληματίζουν τις ευρωπαϊκές Αρχές για τον αντίκτυπο στην εγχώρια παραγωγή.

Στόχος, να διευκολυνθούν και να αυξηθούν οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ε.Ε.

Παράλληλα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα αποφύγουν πιθανές νέες έρευνες της Ε.Ε. επί των κρατικών επιδοτήσεων στον κλάδο, αλλά και τους επιπλέον φόρους της Τουρκίας στην πλειονότητα των εισαγομένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Τουρκία έχει συνάψει τελωνειακή ένωση με τις Βρυξέλλες, αλλά και η ίδια έχει μία τεράστια αγορά με πολλούς ενδιαφερομένους. Το 2023 επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, το 7,5% ήταν ηλεκτρικά. Κατά την εκτίμηση της εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, ο αριθμός των ηλεκτρικών Ι.Χ. στην Τουρκία θα αυξηθεί κατά σχεδόν 180.000 έως το 2025. Η δε εταιρεία ερευνών αγοράς ΒΜΙ προβλέπει πως το μερίδιο αυτών των οχημάτων στη χώρα θα φθάσει το 30,4% έως το 2032. Πέραν τούτου, η Αγκυρα επιδιώκει να θωρακίσει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία της TOGG, την πρώτη που κατασκεύασε ηλεκτρικά οχήματα, έναντι του ανταγωνισμού, έως ότου εδραιώσει το συναφές εμπορικό της σήμα. Αλλωστε, επί χρόνια η χώρα προσπαθεί να αναδείξει εαυτήν ως ιδανική τοποθεσία ξένων επενδύσεων, διότι λειτουργεί ως γέφυρα Ασίας – Ευρώπης.

Από πλευράς Kίνας, η BYD ήδη ανακοίνωσε στα τέλη του 2023 ότι ετοιμάζει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία για παραγωγή υβριδικών και ηλεκτρικών, που εκκινεί τη λειτουργία του σε 3 χρόνια, αλλά σχεδιάζει και ένα δεύτερο στη Γηραιά Ηπειρο. Ας μη λησμονούμε ότι στην Ουγγαρία η BYD, η μεγαλύτερη κινεζική αντίπαλος της Tesla, έχει ήδη παρουσία από το 2016 με μονάδα κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων. Η Chery Auto, η μεγαλύτερη στην Κίνα με βάση τον όγκο εξαγωγών, συνήψε πρόσφατα κοινοπραξία με την ισπανική EV Motors για το πρώτο της εργοστάσιο ηλεκτρικών στην Καταλωνία, με έναρξη παραγωγής φέτος. Επιπλέον, υπό επεξεργασία βρίσκεται και το σχέδιό της για μονάδα στη Βρετανία. Η κινεζική Leapmotor σε συνεργασία με την ευρωαμερικανική Stellantis θα ξεκινήσουν παραγωγή μικρών ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο της δεύτερης στην Πολωνία, ενώ, εν κατακλείδι, η SAIC, η δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγέας αμαξιών της Κίνας, αναζητεί τοποθεσία για εργοστάσιο στη Γηραιά Ηπειρο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT