Στο στόχαστρο της κυβέρνησης ξανά τα παιχνίδια των πολυεθνικών

Στο στόχαστρο της κυβέρνησης ξανά τα παιχνίδια των πολυεθνικών

Ο πρωθυπουργός προανήγγειλε την αποστολή επιστολής στην επικεφαλής της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, με την οποία θα ζητεί την παρέμβαση των Βρυξελλών για το γεγονός των διαφορετικών πρακτικών τιμολόγησης που ακολουθούν οι πολυεθνικές εταιρείες από χώρα σε χώρα

1' 32" χρόνος ανάγνωσης

Οι πολυεθνικές μπαίνουν πάλι στο στόχαστρο της ελληνικής –και όχι μόνο– κυβέρνησης ως βασικές υπεύθυνες για την ακρίβεια. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε την αποστολή επιστολής στην επικεφαλής της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, με την οποία θα ζητεί την παρέμβαση των Βρυξελλών για το γεγονός των διαφορετικών πρακτικών τιμολόγησης που ακολουθούν οι πολυεθνικές εταιρείες από χώρα σε χώρα, με συνέπεια μεγάλες αποκλίσεις τιμών για ίδια προϊόντα, αποκλίσεις οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις δεν δικαιολογούνται από τα χαρακτηριστικά της κάθε αγοράς, όπως το μέγεθός της ή η απόστασή της από τα εργοστάσια παραγωγής.

Τα ζητήματα αυτά, σημειωτέον, είχε αναδείξει και η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, δημοσιοποιώντας το 2023 δύο συγκριτικές έρευνες τιμών για τα απορρυπαντικά και για το γάλα πρώτης και δεύτερης βρεφικής ηλικίας. Η έρευνα για τα απορρυπαντικά είχε δείξει ότι προϊόντα δύο πολυεθνικών πωλούνται στην Ελλάδα έως και κατά 361% ακριβότερα σε σύγκριση με τη φθηνότερη για την κατηγορία αυτή χώρα της Ε.Ε., που είναι η Ιρλανδία. Βασικό εύρημα στην έρευνα για το βρεφικό γάλα ήταν ότι στην Ελλάδα είναι ακριβότερο ακόμη και τρεις φορές σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το ζήτημα της διαφορετικής τιμολόγησης, ή μάλλον των διακρίσεων στην τιμολόγηση, απασχόλησε πρόσφατα και τη βελγική κυβέρνηση, καθώς διαπιστώθηκαν σημαντικές αποκλίσεις τιμών με χώρες γειτονικές της και με παρόμοια χαρακτηριστικά, όπως είναι για παράδειγμα η Ολλανδία.

Τα θέματα που αναμένεται να τεθούν από την ελληνική κυβέρνηση είναι τα ακόλουθα: α) Να μην παρεμποδίζεται η ελεύθερη διακίνηση των αγαθών, μέσω των πρακτικών που εφαρμόζουν οι πολυεθνικές και εμποδίζουν τις παράλληλες εισαγωγές, β) καταπολέμηση του φαινομένου της πώλησης του ίδιου προϊόντος σε διαφορετικές συσκευασίες και με διαφορετικές ονομασίες, με στόχο μόνο τη μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρήσεων, γ) καταπολέμηση του αρμπιτράζ, δηλαδή της αγοράς προϊόντων φθηνά σε μια περιοχή και της πώλησης σε υψηλότερη τιμή σε άλλη περιοχή, δ) να μην υπάρχει γεωγραφική διάκριση τιμών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT