Eλληνική startup φτιάχνει κάδους από ανακύκλωση καφέ espresso

Eλληνική startup φτιάχνει κάδους από ανακύκλωση καφέ espresso

Προϊόντα στους κλάδους πλαστικών και καλλυντικών αναπτύσσει η Coffeeco

3' 25" χρόνος ανάγνωσης

Εκατό κάδοι ανακύκλωσης από… υπολείμματα καφέ espresso, 70 λίτρων, διαφορετικής χρήσης (γυαλί, αλουμίνιο, χαρτί, πλαστικό) αναμένεται να τοποθετηθούν σύντομα σε επιχειρήσεις εστίασης, αλλά ακόμη και σε εμπορικά κέντρα στην Αθήνα και την Πάτρα, σε μια προσπάθεια να επαναχρησιμοποιηθούν μερικοί από τους 40.000 τόνους καφέ που καταναλώνουν οι Ελληνες ετησίως. «Το 15% του πλαστικού είναι από ανακυκλωμένο καφέ. Και δεν υπάρχει και αμφιβολία γι’ αυτό, αφού εάν πλησιάσεις διαπιστώνεις πως μυρίζουν όντως καφέ», λέει στην «Κ» ο Αλέξης Πάντζιαρος, χημικός μηχανικός και συνιδρυτής της ελληνικής νεοφυούς εταιρείας Coffeeco, η οποία αναπτύσσει νέα προϊόντα από περίπου 5 τόνους υπολειμμάτων καφέ espresso, ήτοι από καλλυντικά μέχρι και συσκευασίες.

Οι κάδοι ανακύκλωσης από καφέ πωλούνται σε επιχειρήσεις Ηoreca (εστίασης και φιλοξενίας), με τον κ. Πάντζιαρο να εξηγεί πως «αναζητούμε συνεργασίες εκεί όπου υπάρχει ο καφές. Δηλαδή εκεί όπου πωλείται, καταναλώνεται κ.λπ.». Πώς δημιουργούνται αυτά τα προϊόντα; Η εταιρεία έχει αναπτύξει σε συνεργασία με τα Πλαστικά Κρήτης μία νέα πρώτη ύλη πλαστικού, που αποτελείται από πολυπροπυλένιο και υπολείμματα καφέ. Το μείγμα αυτό αποτελείται κατά 15% από υπολείμματα καφέ, με αποτέλεσμα τη μείωση της χρήσης πετροχημικών.

«Κλειδί» για να επιτευχθεί αυτό είναι η διαδικασία της εκχύλισης και η επεξεργασία του καφέ για την αντικατάσταση μέρους του πλαστικού. «Επεξεργαζόμαστε το απόβλητο του καφέ, κάνουμε την εκχύλιση, παίρνουμε τη δραστική του ουσία που έχει αντιοξειδωτικές δράσεις και την ενσωματώνουμε σε φόρμουλες καλλυντικών, ήτοι σαπούνια, σκραμπ κ.λπ. Σε συνεργασία και με τα Πλαστικά Κρήτης επεξεργαζόμαστε αυτό που απομένει από την παραπάνω διαδικασία και φτιάχνουμε την πρώτη ύλη από καφέ, αντικαθιστώντας μέρος του πλαστικού. Υστερα το πουλάμε στην εταιρεία Viomess για την παραγωγή του κάδου, του τελικού δηλαδή προϊόντος». Στόχος της εταιρείας είναι να αυξηθεί το ποσοστό του βιοβασικού υλικού, όπως αυτό έχει προκύψει από την επεξεργασία των αποβλήτων του καφέ, από 15% σε 40%.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει σε συνεργασία με τα Πλαστικά Κρήτης μία νέα πρώτη ύλη.

«Είναι θέμα χρόνου. Χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο έρευνας πάνω σε κάποια κομμάτια συνδεσιμότητας του καφέ με το πολυμερές την ώρα που φτιάχνουμε την πρώτη ύλη για την παραγωγή βιοπλαστικού», εξηγεί στην «Κ», προσθέτοντας πως «υπάρχει οδηγία της Ε.Ε. αναφορικά με όλα τα υλικά που χρησιμοποιούν πλαστικό. Σε λίγα χρόνια από τώρα, τουλάχιστον το 30% της πρώτης ύλης πρέπει να είναι από ανακυκλωμένο υλικό, είτε αυτό είναι ανακυκλωμένο πλαστικό είτε ανακυκλωμένος καφές κ.ά.». «Είμαστε σε συζητήσεις με πολλές επιχειρήσεις του κλάδου της Horeca που αγοράζουν χονδρική σαπούνια ή κάδους. «Θέλουμε να τους προσφέρουμε ένα πακέτο υπηρεσιών. Μαζί με τη συλλογή του υπολείμματος του καφέ μπορούμε να δημιουργήσουμε τελικά προϊόντα από αυτό το υπόλειμμα», λέει ο Μάριος Βλαχογιάννης, χημικός μηχανικός και έτερος ιδρυτής της εταιρείας. Οπως αναφέρουν οι ιδρυτές της εταιρείας, η ζήτηση για «πράσινα» πλαστικά αυξάνεται ραγδαία, δεδομένου ότι εκατομμύρια τόνοι πλαστικών απορριμμάτων μολύνουν κάθε χρόνο τις χωματερές μας, τους ωκεανούς κ.λπ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εταιρείες να στρέφονται σε πιο βιώσιμες λύσεις, με αποτέλεσμα η αγορά «πράσινων» πλαστικών να προβλέπεται να φτάσει τα 369 δισ. δολ. έως το 2025.

Το βλέμμα τους στην καινοτομία της εταιρείας έχουν στρέψει και μεγάλες βιομηχανίες, ανάμεσά τους η εταιρεία Παπουτσάνης, που πρόσφατα λάνσαρε καινούργια σειρά premium προϊόντων για ξενοδοχεία (amenities) από υπολείμματα espresso. Η Coffeeco επεξεργάστηκε την πρώτη ύλη του αγαπημένου ροφήματος αναπτύσσοντας εκ νέου δύο πρώτες ύλες. Η μία αξιοποιείται ως συστατικό για την παραγωγή σαμπουάν (μαλλιά και σώμα), conditioner, σκραμπ, σαπούνι, lip balm, ενώ η άλλη αξιοποιείται για την παραγωγή συσκευασίας – περιέκτη από καφέ. «Η δραστική πρώτη ύλη που εμπεριέχεται στα καλλυντικά της εταιρείας έχει αντιοξειδωτική δράση και ενισχύει το μικροβίωμα της επιδερμίδας», λέει ο κ. Πάντζιαρος.

Η εταιρεία έχει κι άλλη πηγή εσόδων μέσα από τη δημιουργία της δικής της σειράς προϊόντων, Αuraskin. «Εχουμε αναπτύξει 8 κωδικούς, lip balm, αντηλιακές κρέμες προσώπου, σκραμπ, ενυδατικές χεριών κ.λπ., όπου το 3% της φόρμουλας είναι από δραστική με υπόλειμμα καφέ. Το ποσοστό είναι μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες δραστικές που χρησιμοποιούν άλλες εταιρείες στα προϊόντα τους», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Βλαχογιάννης. Η εταιρεία προς το παρόν πουλάει 60 τέτοια προϊόντα την εβδομάδα, επιδιώκοντας, με τον νέο γύρο χρηματοδότησης, να διοχετεύσει περισσότερα κεφάλαια για το μάρκετινγκ των προϊόντων της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT