Χαμηλή παραμένει η διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στις επιχειρήσεις, εμφανίζοντας όμως σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, όπως προκύπτει από παγκόσμια έρευνα που πραγματοποίησε η ελληνική τεχνολογική εταιρεία Dialectica σε περισσότερες από 1.300 επιχειρήσεις με τζίρο άνω του μισού δισ. δολαρίων σε Ευρώπη, ΗΠΑ, και με κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. δολαρίων στον υπόλοιπο κόσμο.
Οπως εξηγεί στην «Κ» ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σχολής Διοίκησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η χρήση εφαρμογών και λογισμικού AI που σχετίζεται, ως επί το πλείστον, με τη μηχανική μάθηση, τους ψηφιακούς βοηθούς και την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη είναι υψηλή, ξεπερνώντας το 70%.
«Ωστόσο, η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης είναι χαμηλή, επειδή μόλις το 20% των επιχειρήσεων αυτοματοποιεί σήμερα το 5% των εργασιών του. Οι επιδόσεις τους όμως αναμένεται να βελτιωθούν εντυπωσιακά τα επόμενα έτη, επειδή προβλέπεται ότι μέχρι το 2025 το 40% θα αυτοματοποιεί άνω του 20% των εργασιών του», όπως αναφέρει ο κ. Δουκίδης.
Ενίσχυση παραγωγικότητας
Μέσω της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης οι εταιρείες προσβλέπουν κυρίως στην ενίσχυση της παραγωγικότητάς τους και στη μείωση του κόστους, και λιγότερο στην ενίσχυση των πωλήσεων. Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα μπορούσε να μην είναι αντιμέτωπη με προκλήσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, την ανησυχία για το εργασιακό μέλλον, την ιδιωτικότητα των δεδομένων, την εταιρική διακυβέρνηση και τη χρηματοδότηση.