Προς πώληση το 100% του εθνικού αερομεταφορέα της Πορτογαλίας

Προς πώληση το 100% του εθνικού αερομεταφορέα της Πορτογαλίας

Να διατηρήσει μερίδιο στην TAP το κράτος ζητάει ο CEO της εταιρείας

2' 50" χρόνος ανάγνωσης

Με φόντο την επικείμενη πώληση του εθνικού αερομεταφορέα της Πορτογαλίας ΤΑΡ, ο διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού κάλεσε το κράτος να διατηρήσει μερίδιο και την επόμενη ημέρα. Ο Λουίς Ροντρίγκες φιλοδοξεί επίσης να προσελκύσει επενδυτές εκτός αεροπορίας για να μετριάσει στις Βρυξέλλες τις ανησυχίες για τον ανταγωνισμό, σε έναν κλάδο που κινδυνεύει να κυριαρχείται από λίγους μεγάλους ομίλους αεροπορικών εταιρειών της περιοχής. Η πορτογαλική κυβέρνηση έθεσε πέρυσι προς πώληση την TAP, ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερη ενοποίηση αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη και έναν πιθανό πόλεμο προσφορών που εμπλέκει μεγάλους αερομεταφορείς της Ε.Ε.

Η νέα κυβέρνηση μειοψηφίας της Κεντροδεξιάς, η οποία εξελέγη τον Μάρτιο, δήλωσε προεκλογικά ότι ήθελε να πουλήσει το 100% της αεροπορικής εταιρείας. Ο Ροντρίγκες, ωστόσο, τόνισε ότι το κράτος θα πρέπει να διατηρήσει μερίδιο στον αερομεταφορέα, ιδιαίτερα δεδομένης της εξάρτησης της Πορτογαλίας από τον τουρισμό. «Η σύστασή μου θα ήταν η πορτογαλική κυβέρνηση να διατηρήσει μια θέση εκεί, ώστε να αποτελέσει μέρος της όλης αναπτυξιακής διαδικασίας», είπε. «Απλώς για να βεβαιωθούμε ότι εάν αλλάξουν οι πρωταγωνιστές, κανείς δεν θα έρθει με διαφορετική ατζέντα», πρόσθεσε, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την ανάγκη να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται τα αυτόνομα νησιά της Πορτογαλίας, η Μαδέρα και οι Αζόρες.

«Νομίζω ότι κάποια στιγμή μπορεί να είμαστε έτοιμοι για την πώληση του 100%, αλλά ας το κάνουμε βήμα προς βήμα», κατέληξε.

Ο πρωθυπουργός Λουίς Μοντενέγκρο είπε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας ότι η πώληση του 100% των μετοχών θα πρέπει να συνοδεύεται από διασφαλίσεις για την προστασία των στρατηγικών συμφερόντων της Πορτογαλίας, όπως η διατήρηση της Λισσαβώνας ως αεροδρομίου – κόμβου. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε πει ότι θέλει να πουλήσει περισσότερο από το 50% της εταιρείας, αλλά λιγότερο από το 100% και να διατηρήσει ένα μερίδιο στα χέρια του κράτους.

IAG, Air France-KLM και Lufthansa, οι οποίες κατέχουν μια σειρά από θυγατρικές και θέλουν να επεκταθούν περαιτέρω, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την TAP.

Οι τρεις μεγάλοι όμιλοι αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, οι IAG, Air France-KLM και Lufthansa, οι οποίες κατέχουν μια σειρά από θυγατρικές και θέλουν να επεκταθούν περαιτέρω, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την TAP, καθώς αυξάνονται οι αγοραπωλησίες σε ολόκληρο τον κλάδο.

Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία προσφέρει ισχυρούς δεσμούς με τη Βραζιλία και την προσοδοφόρα αγορά της Νότιας Αμερικής για εταιρείες που δεν έχουν θέση στην περιοχή, καθώς και έναν δρόμο προς την Αφρική μέσω των δρομολογίων της προς τις πορτογαλόφωνες χώρες της Αγκόλας και της Μοζαμβίκης. Η IAG έχει ήδη συμφωνήσει για την εξαγορά της ισπανικής Air Europa, ενώ η Lufthansa έχει λάβει μερίδιο 41% στην ITA Airways, τη διάδοχη εταιρεία της Alitalia.

Η Air France έχει επίσης λάβει μερίδιο 20% στη σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS, ως μέρος συμφωνίας που περιλαμβάνει την εταιρεία ιδιωτικών μετοχών Castlelake και την κυβέρνηση της Δανίας.

Ο Ροντρίγκες διατηρεί την πεποίθηση ότι η αεροπορική εταιρεία θα διατηρήσει το εμπορικό σήμα και την ταυτότητά της σε οποιαδήποτε συμφωνία και πρότεινε ότι η κυβέρνηση μπορεί να θέλει να εμπλέξει ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια ή άλλους επενδυτές αντί να πουλήσει απευθείας σε μια αεροπορική εταιρεία, εν μέρει για να καθησυχάσει τις Βρυξέλλες. Οι συμφωνίες της IAG και της Lufthansa διερευνώνται από τις ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε.

Θεωρεί ωστόσο ότι η τάση του κλάδου προς ενοποίηση θα συνεχιστεί. «Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ενοποίηση στην Ευρώπη», είπε. «Θα ήθελα πολύ μέχρι το τέλος του 2025 να έχει ολοκληρωθεί το όλο θέμα»… Αυτό δεν θα είναι εύκολο, αλλά αν όλα πάνε καλά νομίζω ότι είναι δυνατό», κατέληξε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT