Aegean: Αύξηση τζίρου και EBITDA το α΄ τρίμηνο

Aegean: Αύξηση τζίρου και EBITDA το α΄ τρίμηνο

Ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε 17%, στα 269 εκατ. ευρώ – Στα 2,9 εκατ. οι επιβάτες

2' 54" χρόνος ανάγνωσης

Σημαντική ενίσχυση εσόδων και λειτουργικής κερδοφορίας εμφάνισε η Aegean κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, που είναι και το πιο αδύναμο εποχικά για τις αερομεταφορές λόγω μειωμένης ζήτησης για ταξίδια. Ειδικότερα, η αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας σε συνδυασμό με τον περιορισμό του κόστους οδήγησε, σε ετήσια βάση σύγκρισης, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου της φετινής χρονιάς σε ενίσχυση του κύκλου εργασιών κατά 17%, σε περίπου 269 εκατ. ευρώ και αύξηση κατά 72%, σε 33,2 εκατ. ευρώ των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA). Η αεροπορική βελτίωσε τα λειτουργικά της αποτελέσματα, περιορίζοντας τις ζημίες προ φόρων και τόκων (Ebit) στα 7,2 εκατ. ευρώ από 14,7 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023. Παρά τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας οι ζημίες μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 21 εκατ. ευρώ (από -14,4 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2023). Και αυτό εξαιτίας της αρνητικής μεταβολής στην ισοτιμία του δολαρίου από την αρχή του έτους, που επηρεάζει την αποτίμηση των μελλοντικών ροών των μισθώσεων αεροσκαφών.

Το πρώτο τρίμηνο 2024, ο όμιλος Aegean εμφάνισε ισχυρές καθαρές ταμειακές ροές 188,6 εκατ. ευρώ, απόρροια και των υψηλών προ-πωλήσεων για τη θερινή περίοδο, με αποτέλεσμα τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις να διαμορφωθούν σε 729 εκατ. ευρώ στις 31.03.2024, μετά και την εξαγορά των τίτλων κτήσης μετοχών (Warrants) του Δημοσίου και την καταβολή της αγοραίας αξίας, ύψους 85,4 εκατ., αρχές της χρονιάς. Σε συνέχεια της υψηλής δυναμικής του 2023, η Aegean συνέχισε την αναπτυξιακή πορεία της με περαιτέρω αύξηση της χωρητικότητας και τους χειμερινούς μήνες. Ο όμιλος προσέφερε 10% περισσότερες θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού σε 85 απευθείας συνδέσεις από τα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Συνολικά, προσέφερε 3,8 δισ. χιλιομετρικές θέσεις, 12% περισσότερες σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023 και μετέφερε 2,9 εκατ. επιβάτες, 11% περισσότερους σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, εκ των οποίων 1,7 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας (των αεροσκαφών) διαμορφώθηκε στο 82%.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι παραδοσιακά το πλέον αδύναμο του κλάδου, λόγω περιορισμένης ζήτησης για ταξίδια.

Συνεχίζοντας να επενδύει σε νέο στόλο, ο αεροπορικός όμιλος έχει παραλάβει επτά νέα αεροσκάφη σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023, ενώ έχει προβεί και σε επέκταση λειτουργικών μισθώσεων, φθάνοντας συνολικά τα 79 αεροσκάφη. Ως αποτέλεσμα, το κονδύλι των αποσβέσεων έχει αυξηθεί κατά 19% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

«Η προσπάθεια της Aegean για τη βελτίωση της εποχικότητας είναι ορατή στην επένδυση στο δίκτυο εξωτερικού, αλλά και στη σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και της κίνησης το πρώτο τρίμηνο. Για ακόμη ένα τρίμηνο, το εποχικά ασθενέστερο, η Aegean παρουσίασε υψηλότερη κερδοφορία EBITDA αποδεικνύοντας την ανθεκτική της βάση, την προσαρμοστικότητα και την ανταγωνιστικότητα στη διαχείριση του κόστους της. Είμαστε έτοιμοι για μια δυναμική θερινή σεζόν, με ενίσχυση δρομολογίων, αυξημένες συχνότητες εστιάζοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή μας, κυρίως από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Εξακολουθούμε να βλέπουμε ισχυρή ζήτηση για την καλοκαιρινή περίοδο. Είναι όμως ακόμη νωρίς για συνολικές προβλέψεις για την απόδοση της καλοκαιρινής περιόδου, που όπως πάντα θα διαμορφώσει το αποτέλεσμα. Επιπλέον, είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι η προσπάθεια για την ανάπτυξη του Κέντρου Συντήρησης Αεροσκαφών και τoυ Κέντρου Εκπαίδευσης Πληρωμάτων ωριμάζει. Μέσα σε διάστημα 12 μηνών ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης του κτιρίου και ήδη οι πρώτοι 4 προσομοιωτές πτήσεων είναι σε λειτουργία, καλύπτοντας τις ανάγκες πληρωμάτων τόσο της Aegean όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών. Ο όμιλος, παράλληλα, έχει ξεκινήσει να παρέχει και υπηρεσίες βαριάς συντήρησης στους πρώτους εξωτερικούς πελάτες», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής, Δημήτρης Γερογιάννης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT