Σε άνοδο ο κλάδος ειδών πολυτελείας στην Ιαπωνία

Σε άνοδο ο κλάδος ειδών πολυτελείας στην Ιαπωνία

Οι εκτιμήσεις των ομίλων, ο ρόλος των Κινέζων τουριστών και το υποτιμημένο γιεν

2' 41" χρόνος ανάγνωσης

Οι μπουτίκ των μεγάλων οίκων στο Τόκιο είναι πολυσύχναστες χάρις στην αυξανόμενη ζήτηση ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής. Τα στελέχη των ομίλων του κλάδου έσπευσαν να επισημάνουν την επιστροφή των μανιωδών καταναλωτών της Κίνας. Αυτό πιο πολύ μοιάζει με ευσεβείς πόθους, διότι η σοβαρότερη αιτία είναι το υποτιμημένο γιεν.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ιαπωνία «φλέγεται», όπως είπε την προηγούμενη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Prada, Αντρέα Γκουέρα, στο συνέδριο των ομίλων ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής των Financial Times. Οι πωλήσεις της Prada το πρώτο τρίμηνο του 2024 εκτινάχθηκαν 50% εν συγκρίσει με το 2023. Ο ισχυρότερος όμιλος του τομέα, ο γαλλικός LVMH, εμφάνισε διψήφια αύξηση πωλήσεων το εν λόγω διάστημα, ενώ η Richemont είδε τα ετήσια έσοδά της από την Ιαπωνία να αυξάνονται 20%, αφαιρουμένων των συναλλαγματικών επιπτώσεων. Οι συγκρίσεις από έτος σε έτος είναι ευνοϊκές, επειδή η Ιαπωνία άργησε να ανοίξει ξανά τα σύνορά της μετά τον κορωνοϊό. Ακόμα κι έτσι, όμως, η κερδοφορία των LVMH, Richemont και Prada το 2023 στην Ιαπωνία έχει κατά πολύ ξεπεράσει την αντίστοιχη το τελευταίο πλήρες οικονομικό έτος προ πανδημίας.

Η ιαπωνική ευφορία τροφοδοτεί τις προσδοκίες των δυτικών εταιρειών για μια παγκόσμια αναζωπύρωση των αγορών της Κίνας, κάτι που τα στελέχη των ανωτέρω χαιρέτισαν ως έναν από τους παράγοντες των θετικών αποτελεσμάτων. Αυτά θα ήταν καλά νέα για τον κλάδο, διότι τη δεδομένη στιγμή αντιμετωπίζει προβλήματα. Οι κινεζικές τουριστικές δαπάνες, που εξαφάνισε η πανδημία, λειτουργούσαν ως η βασική κινητήρια δύναμη για την παγκόσμια κατανάλωση. Το 2018 το καταναλωτικό κοινό της Κίνας πραγματοποίησε πάνω από το 70% των αγορών πολυτελών αγαθών στο εξωτερικό, που εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 85 δισ. ευρώ.

Στην περίπτωση της Ιαπωνίας, το 2019, στο αποκορύφωμα της τουριστικής κίνησης από την Κίνα, υποδέχθηκε σχεδόν 10 εκατ. επισκέπτες, ήτοι περίπου το 1/3 του συνολικού αριθμού αλλοδαπών που εισήλθαν στη χώρα τότε. Ωστόσο μέχρι στιγμής το 2024, λιγότεροι από 900.000 άνθρωποι από την Κίνα έχουν εισέλθει στη χώρα, τους οποίους υπερσκελίζουν όσοι αφίχθησαν από τη μικροσκοπική Ταϊβάν, βάσει του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού της Ιαπωνίας (JNTO). Τα διεθνή ταξίδια από την Κίνα δεν αναμένεται να ανακάμψουν πλήρως πριν από το 2025 ή ακόμα και αργότερα, κατά τους αναλυτές.

Επιπροσθέτως, μεταβάλλονται και οι συμπεριφορές των επισκεπτών. Πέρυσι, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν μόνο το 38% του προϋπολογισμού τους σε ψώνια, σε σύγκριση με άνω του 50% πριν από την πανδημία, όπως υπολογίζει ο JNTO. Πολλοί προτιμούν πλέον τις αυτοφωτογραφίες (σέλφι) από τα αναμνηστικά και τις μικρές αποδράσεις από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Ο πληθωρισμός και τα ακριβότερα αεροπορικά εισιτήρια συνεκτιμώνται στη λήψη καταναλωτικών αποφάσεων, σε μια εποχή που οι τιμές των ακινήτων, οι μετοχές και άλλα περιουσιακά στοιχεία φθίνουν.

Αναφορικά με τα ταξίδια εσωτερικού στην Κίνα, αυτά έχουν ήδη ξεπεράσει τα υψηλά προπανδημικά επίπεδα. Μια καλύτερη εξήγηση για την υπερβολή της κατανάλωσης στην Ιαπωνία είναι πιθανώς το αδύναμο γιεν, το οποίο έχει υποχωρήσει σε ιστορικά επίπεδα ναδίρ κοντά στα 158 γιεν ανά δολάριο. Η κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών στην Ιαπωνία το 2023 ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα δέκα ετών και άνω. Οπότε, οι επενδυτές του κλάδου γιορτάζουν με την κατανάλωση αυτή, εντούτοις η αδυναμία του γιεν μπορεί να μη διαρκέσει και, σε κάθε περίπτωση, είναι λιγότερο συναρπαστική από την πλήρη ανάκαμψη στις απεριόριστες δαπάνες των Κινέζων τουριστών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT