Προβλέψεις για κέρδη ύψους 30,5 δισ. δολαρίων φέτος στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία έκανε η Διεθνής Ενωση Εναέριων Μεταφορών (ΙΑΤΑ) χάρη στις υψηλότερες τιμές των εισιτηρίων και στη ζήτηση, που παραμένει εκρηκτική μετά την πανδημία.
Πέρυσι, τα κέρδη του διεθνούς κλάδου ανήλθαν στα 27,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα όσα αναφέρθηκαν στην ετήσια γενική συνέλευση της Ενωσης που διενεργήθηκε στο Ντουμπάι. Το φετινό ποσό δεν ξεπερνάει, όμως, μόνο τα κέρδη του 2023, αλλά είναι και πολύ πιο αισιόδοξο από τα 25,7 δισ. δολάρια που είχε προβλέψει η ΙΑΤΑ τον Δεκέμβριο. Βέβαια, εκπρόσωποι της Ενωσης επεσήμαναν ότι όσο τα κέρδη ανεβαίνουν τόσο αυξάνονται και τα έξοδα, συγκρατώντας μέχρι ένα βαθμό τα κέρδη ανά επιβάτη. «Το κέρδος μόλις 6,15 δολαρίων ανά επιβάτη είναι ένδειξη του πόσο χαμηλά είναι τα κέρδη μας – σε πολλά μέρη του κόσμου ίσα που φτάνουν για έναν καφέ», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Willie Walsh.
Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία κατάφερε να ανακάμψει πλήρως από την πανδημία, κατά τη διάρκεια της οποίας πολλές αεροπορικές ζημιώθηκαν σοβαρά και κατέφυγαν σε πακέτα διάσωσης. Τώρα, παρότι η ζήτηση έχει επανέλθει δριμύτερη, οι αεροπορικές έρχονται αντιμέτωπες με νέα προβλήματα. Μεταξύ αυτών και η έλλειψη νέων αεροσκαφών που εμποδίζει την αύξηση της διεθνούς χωρητικότητας. Η Boeing και η Airbus δυσκολεύονται να επιταχύνουν την παραγωγή, προκειμένου να καλύψουν την υψηλή ζήτηση. Ετσι, εκκρεμούν εκατοντάδες παραγγελίες αεροσκαφών από τις εταιρείες ανά τον κόσμο.
«Η επίλυση των προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες είναι κρίσιμης σημασίας, ώστε να αναπτύξουμε στόλους με αποδοτικό τρόπο, προκειμένου να καλύψουμε τη ζήτηση», δήλωσε ο Walsh. «Και θα βοηθούσε να πάρουμε μια ανάσα από την “παρέλαση” των επίπονων ρυθμίσεων και των προτάσεων για νέες αυξήσεις φορολογίας», συμπλήρωσε. Ανά περιοχή, η ΙΑΤΑ προβλέπει ότι η Βόρειος Αμερική θα έχει τα μεγαλύτερα κέρδη, στα 14,8 δισ. δολάρια. Ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος θα αποσπάσει 9 δισ. δολάρια, ενώ η Μέση Ανατολή αναμένεται να έχει κέρδη 3,8 δισ. δολάρια.
Στην Ασία, οι διεθνείς πτήσεις παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα λόγω της Κίνας, όπου τα ταξίδια είναι κάτω από τα επίπεδα προ COVID, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ. «Εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη πολύ συσσωρευμένη ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό από την περιοχή, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα αυξήσει τις προοπτικές ανάπτυξης», ανέφερε η ΙΑΤΑ.