Ταμείο ασφάλισης για χρεοκοπίες tour operators ζητούν οι ξενοδόχοι

Ταμείο ασφάλισης για χρεοκοπίες tour operators ζητούν οι ξενοδόχοι

Στον απόηχο της κατάρρευσης του FTI, πληθαίνουν τα προβλήματα διαχείρισης των «εγκλωβισμένων» ταξιδιωτών

2' 6" χρόνος ανάγνωσης

Την πλήρη ευθύνη για την εξόφληση υπολοίπων τουριστών που πραγματοποιούν τις διακοπές τους στο εξωτερικό και προφανώς και στην Ελλάδα μετά τη χρεοκοπία του γερμανικού τουριστικού γραφείου FTI ανέλαβε και με επίσημη ανακοίνωσή του το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Προστασίας (Deutscher Reisesicherungsfonds – DRSF). Για την Ελλάδα αυτό μεταφράζεται, όπως έγινε γνωστό, σε περίπου 7.500 τουρίστες σε περίπου 250 ξενοδοχεία. Οποια από αυτά τα πακέτα διακοπών δεν έχουν προεξοφληθεί, θα εξοφληθούν από το εν λόγω ταμείο σε άγνωστο ωστόσο επί του παρόντος χρόνο. Αυτονόητα οι κρατήσεις που έχουν γίνει για το μέλλον, εφόσον δεν έχουν προπληρωθεί ακυρώνονται. Σε ανακοίνωσή της η υπό ειδική διαχείριση πλέον FTI ζητάει από τους ξενοδόχους «να αποφύγετε να θεωρήσετε υπεύθυνους μεμονωμένους φιλοξενούμενους στο ξενοδοχείο σας, καθώς κάθε φιλοξενούμενος θα καλύπτεται από μια συνοδευτική επιστολή με οδηγίες χρέωσης που εκδίδεται από το DRSF». Το DRSF ιδρύθηκε στον απόηχο της χρεοκοπίας της Thomas Cook και αποτελεί πρακτικά ένα συνεγγυητικό ταμείο για τους μεγάλους τουριστικούς πράκτορες. Ως μέρος της νομικής του εντολής, το DRSF θα διασφαλίσει ότι οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν θα επιστραφούν, ενώ θα επικοινωνήσει και απευθείας με τους επηρεαζόμενους καταναλωτές. Στην πράξη βέβαια όλα αυτά λίγα μπορούν να κάνουν για να μετριάσουν την ανησυχία όσων βρίσκονται στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, πραγματοποιώντας τις διακοπές τους.

Σε αυτό το κλίμα, ξενοδόχοι και αντιπροσωπευτικοί φορείς του κλάδου ζητούν τη δημιουργία και άμεση λειτουργία ενός πανευρωπαϊκού οργανισμού ασφάλισης που θα προστατεύει τους ξενοδόχους και προφανώς και τους πελάτες από τέτοιες χρεοκοπίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, «πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή νομοθετική ομπρέλα, η οποία θα επιτρέπει στα κράτη-μέλη να παρεμβαίνουν προστατεύοντας τα δικαιώματα των καταναλωτών – επισκεπτών αλλά και των ξενοδόχων».

Παράλληλα, σημειώνεται πως «αποδεικνύεται μία ακόμη φορά ότι ο τουρισμός δεν προσφέρεται ούτε για υπεραισιοδοξία ούτε για εφησυχασμό, αφού από τη μια στιγμή στην άλλη μπορούν να ανατραπούν πολλά δεδομένα. Μέλημα όλων μας τώρα είναι να τύχουν της ζεστής ελληνικής φιλοξενίας οι επισκέπτες που βρίσκονται στη χώρα μας μέσω του συγκεκριμένου tour operator». Ωστόσο, συνεχίζει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, «δεν μπορεί κάθε φορά η αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων να επαφίεται αποκλειστικά στη φιλοπατρία του ξενοδόχου, ο οποίος υφίσταται και την οικονομική ζημιά. Πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή νομοθετική ομπρέλα, η οποία θα επιτρέπει στα κράτη-μέλη να παρεμβαίνουν, προστατεύοντας τα δικαιώματα των καταναλωτών – επισκεπτών αλλά και των ξενοδόχων». Επί του προκειμένου, το Επιμελητήριο δηλώνει ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Τουρισμού και την κυβέρνηση, διερευνώντας πώς μπορούν να μετριασθούν οι οικονομικές απώλειες για τους ξενοδόχους – μέλη μας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT