Το ταμείο καινοτομίας του ΝΑΤΟ επενδύει στην ελληνική startup iCOMAT

Το ταμείο καινοτομίας του ΝΑΤΟ επενδύει στην ελληνική startup iCOMAT

Η νεοφυής εταιρεία αντλεί 22,5 εκατ. δολάρια

2' 31" χρόνος ανάγνωσης

Με τη στήριξη του ταμείου καινοτομίας του ΝΑΤΟ, η ελληνική startup iCOMAT αντλεί 22,5 εκατ. δολάρια αναπτύσσοντας τεχνολογία που απευθύνεται σε high end εφαρμογές στον τομέα της άμυνας, της αυτοκινητοβιομηχανίας, της αεροναυπηγικής αλλά και του… Διαστήματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τον γύρο χρηματοδότησης ηγήθηκε το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο 8VC που διαχειρίζεται πάνω από 6 δισ. δολ., μαζί με το ΝΑΤΟ Innovation Fund, ενώ σε αυτόν συμμετείχαν το Solvay Ventures καθώς και υφιστάμενοι επενδυτές όπως το ελληνικό επενδυτικό κεφάλαιο Velocity Partners.

Το ΝΑΤΟ μέσω του επενδυτικού κεφαλαίου διαθέτει 1 δισ. ευρώ για τη στήριξη νεοφυών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε τεχνολογίες αιχμής. Συνολικά το fund υποστηρίζεται από 24 συμμάχους του ΝΑΤΟ και επικεντρώνεται σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη, βιοτεχνολογία, ενέργεια, Διάστημα, επιστήμη υλικών κ.λπ.

Η iCOMAT αποτελεί δημιούργημα του Ευάγγελου Ζυμπελούδη και αναπτύσσει ρομποτικά μηχανήματα που βοηθούν στην παραγωγή εξαρτημάτων (π.χ. φτερό αεροπλάνου, καπό αυτοκινήτου, πάνελ δορυφόρων) από σύνθετα υλικά. Τέτοια σύνθετα υλικά είναι τα ανθρακονήματα. Αυτά έχουν μεν ελαφρύ βάρος, αποτελούνται όμως από ισχυρές ίνες που τα καθιστούν πιο ανθεκτικά από μέταλλα όπως το ατσάλι. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας μπορεί, για παράδειγμα, να καταστήσει τα εξαρτήματα που χρησιμοποιεί μία αυτοκινητοβιομηχανία για την παραγωγή των οχημάτων της πιο ελαφριά και πιο αποδοτικά.

Ο ίδιος σε δηλώσεις του στην «Κ» εξηγούσε πως σε αντίθεση με ό,τι κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά, η εταιρεία μετά από δεκαετή έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ έχει καταφέρει να αναπτύξει ρομποτικό μηχάνημα παραγωγής που μπορεί να στρέψει την διεύθυνση των ινών των σύνθετων υλικών καθιστώντας πιο αποτελεσματική την κατασκευή των εξαρτημάτων.

«Παρόμοιες τεχνολογίες αναπτύσσουν και μεγάλες αεροναυπηγικές εταιρείες. Αυτές όμως δεν έχουν βρει τρόπο να στρίβουν τη διεύθυνση των ινών, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν περισσότερο ανθρακόνημα και να φτιάχνουν βαρύτερα εξαρτήματα. Εμείς κάνουμε αυτή την τεχνική αυτοματοποιημένα χωρίς να συνθλίψουμε τις ίνες και χωρίς να καταστρέψουμε τις ιδιότητες του υλικού», δήλωνε. Με αυτόν τον τρόπο, το τελικό προϊόν είναι πιο ελαφρύ κατά 10%-65%, ενώ μειώνεται ο χρόνος και το κόστος παραγωγής του.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2019 και έκτοτε συνεργάζεται με περισσότερους από 25 πελάτες στους τομείς της αεροδιαστημικής, της αυτοκινητοβιομηχανίας και της άμυνας. Εχει παραδώσει δοκιμαστικά εξαρτήματα για τη Φόρμουλα 1, εξαρτήματα μαχητικών αεροσκαφών, διαστημικών σκαφών κ.λπ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, με τη νέα χρηματοδότηση η εταιρεία φιλοδοξεί να διπλασιάσει την ομάδα της τόσο την τρέχουσα χρονιά όσο και την επόμενη, ενώ βρίσκεται σε τελικές διαδικασίες για να θέσει σε λειτουργία το εργοστάσιό της στο Μπρίστολ.

Η ομάδα αποτελείται από 30 άτομα, με στόχο να αυξηθεί σε 50 έως το τέλος του έτους, και σε 80-90 την επόμενη χρονιά. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να ενισχύσει την ολιγομελή ομάδα που διατηρεί στην Ελλάδα, απ’ όπου θα παράγεται η τεχνολογία software που αναπτύσσει.

Παράλληλα, με τη νέα χρηματοδότηση, η εταιρεία αναμένεται να ολοκληρώσει και το υπό κατασκευή εργοστάσιό της έκτασης 4.300 τ.μ., το οποίο θα είναι λειτουργικό λίγο πριν από το τέλος του έτους. Το εργοστάσιο θα διαθέτει 3 γραμμές παραγωγής με δικά της μηχανήματα με στόχο την παραγωγή τελικών προϊόντων για εφαρμογές του διαστήματος, της αεροναυπηγικής κ.λπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT