Μειώθηκαν κατά 1,25% οι τιμές προϊόντων σε σούπερ μάρκετ

Μειώθηκαν κατά 1,25% οι τιμές προϊόντων σε σούπερ μάρκετ

Ο αρνητικός πληθωρισμός τον Μάιο αποδίδεται στην αποκλιμάκωση των τιμών σε βασικά προϊόντα και στις προωθητικές ενέργειες λόγω Πάσχα

2' 19" χρόνος ανάγνωσης

Αρνητικό πληθωρισμό εμφανίζουν για πρώτη φορά εδώ και πολλούς μήνες οι τιμές των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα πάντα με όσα καταγράφει η σχετική έρευνα του Ινστιτούτου Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ερευνητικού βραχίονα των αλυσίδων. Ο αρνητικός πληθωρισμός αποδίδεται από το ΙΕΛΚΑ κυρίως σε αυτή καθαυτήν την αποκλιμάκωση των τιμών σε βασικά προϊόντα αλλά και στις προωθητικές ενέργειες που διενεργήθηκαν τον Μάιο λόγω Πάσχα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το ΙΕΛΚΑ, από την έρευνα αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων σούπερ μάρκετ προκύπτει ότι οι τιμές τον Μάιο υποχώρησαν κατά 1,25% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2023. Επιπλέον, για πρώτη φορά σε 14 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων που μετράει το ΙΕΛΚΑ καταγράφεται μείωση τιμών, που κυμαίνεται από 0,21% στα είδη πρωινού και τα ροφήματα έως 7,50% στα αυγά και τα βούτυρα.

Οι αυξήσεις στις υπόλοιπες 9 κατηγορίες προϊόντων κυμαίνονται από 0,56% στα είδη μίας χρήσης έως 5,85% στις σοκολάτες, στα μπισκότα και εν γένει στα ζαχαρώδη, είδη τα οποία επηρεάζονται σημαντικά από τη ραγδαία αύξηση της διεθνούς τιμής του κακάο.

Το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο δεν παρέλειψε να «υιοθετήσει» τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, απέδωσε τον αρνητικό πληθωρισμό στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την καταπολέμηση της ακρίβειας, με τον κ. Κώστα Σκρέκα να δηλώνει μεταξύ άλλων ότι «η Ελλάδα έλαβε τα περισσότερα και πιο δραστικά μέτρα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και αυτά αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς».

«Παιχνίδια»

Την ίδια ώρα, πάντως, που εξακολουθούν να βρίσκονται σε εφαρμογή τα μέτρα της κυβέρνησης, με εξαίρεση την πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής», η οποία ίσχυσε μέχρι και τις 31 Μαΐου 2024, οι εταιρείες –προμηθευτές και λιανέμποροι– εφευρίσκουν νέα τεχνάσματα, όπως η κατάργηση μεγάλων συσκευασιών και η σημαντική αύξηση της τιμής ανά λίτρο για το ίδιο ακριβώς προϊόν, η ένταξη στο «καλάθι του νοικοκυριού» μόνο σε μερικές αλυσίδες προϊόντων που συμμετείχαν προηγουμένως στη «μόνιμη μείωση τιμής», με συνέπεια τώρα να εμφανίζονται σε μεγάλο μέρος της αγοράς με αυξημένη τιμή, αλλά και οι διαφορετικές εκπτώσεις σχεδόν σε καθημερινή βάση, με συνέπεια την πρόκληση σύγχυσης στον καταναλωτή.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί αφρόλουτρο μεγάλης πολυεθνικής το οποίο πλέον πωλείται σε συσκευασίες των 600 ml και των 400 ml, με τη συσκευασία των 720 ml να έχει «εξαφανιστεί» από τα ράφια. Η τιμή ανά λίτρο στις συσκευασίες των 600 ml και των 400 ml είναι υψηλότερη από αυτήν στα 720 ml κατά 33% και 64% αντιστοίχως.

Φρέσκο γάλα κορυφαίας γαλακτοβιομηχανίας που συμμετείχε στην πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής» και πωλείτο προς 1,49 ευρώ/λίτρο, από το Σάββατο μέχρι και την Τρίτη πωλείτο προς 1,74 ευρώ/λίτρο. Από χθες έχει ενταχθεί μόνο σε μερικές αλυσίδες στο «καλάθι του νοικοκυριού» και πωλείται σε αυτές προς 1,49 ευρώ/λίτρο, αλλά στις υπόλοιπες διατίθεται πλέον προς 1,74 ευρώ/λίτρο. Κάτι που στην πραγματικότητα σημαίνει ότι έχει γίνει ανατίμηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT