Στο στόχαστρο η online διαφήμιση παράνομων στοιχηματικών εταιρειών

Στο στόχαστρο η online διαφήμιση παράνομων στοιχηματικών εταιρειών

Γίνεται κυρίως μέσω social media – Αγωγές κατά μη αδειοδοτημένων εταιρειών και influencers

2' 19" χρόνος ανάγνωσης

Στο στόχαστρο του Συνδέσμου Παρόχων και Προμηθευτών Διαδικτυακών Τυχερών Παιγνίων (HGA) βρίσκεται η διαφήμιση στο Διαδίκτυο και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης μη αδειοδοτημένων εταιρειών online τζόγου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο φορέας δρομολογεί, σε πρώτη φάση, την υποβολή αναφορών στις αρμόδιες διευθύνσεις των τεχνολογικών ομίλων που διαχειρίζονται τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και φέρουν την ευθύνη του ελέγχου των διαφημιστικών καταχωρίσεων από παράνομες εταιρείες. Εχει προηγηθεί η κατάθεση από την HGA μηνυτήριας αναφοράς κατά μιας από τις μεγαλύτερες μη αδειοδοτημένες πολυεθνικές εταιρείες τυχερών παιγνίων με ισχυρή δραστηριότητα στην Ελλάδα. Επίσης, μήνυση έχει κατατεθεί και κατά Ελλήνων influencers που προτρέπουν το κοινό να ποντάρει σε παράνομες στοιχηματικές.

«Δρομολογούμε την υποβολή αναφοράς κατά πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, επιδιώκοντας να συρρικνωθεί η μαζική διαφημιστική προώθηση προϊόντων μη αδειοδοτημένων εταιρειών. Η εμπορική επικοινωνία των νόμιμων εταιρειών υπόκειται σε σειρά ρυθμιστικών περιορισμών, ενώ αντιθέτως η διαφημιστική προβολή των παράνομων παρόχων παραμένει ασύδοτη. Ταυτόχρονα, η δραστηριότητα των παράνομων εταιρειών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων δεν αποτελεί μόνο πλήγμα για τα φορολογικά έσοδα, αλλά λειτουργεί σε βάρος και των νόμιμων παρόχων οι οποίοι υπόκεινται σε πληθώρα φορολογικών επιβαρύνσεων», αναφέρει στην «Κ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Παρόχων και Προμηθευτών Διαδικτυακών Τυχερών Παιγνίων, Χρήστος Παναγόπουλος.

Σε δεύτερο χρόνο, ο HGA εξετάζει το ενδεχόμενο της κατάθεσης μηνύσεων κατά των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης. Το 2023 ο τζίρος της μαύρης αγοράς του online στοιχήματος ανήλθε σε περίπου 1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με έρευνα της Kapa Research, ποσό που ενδέχεται να είναι πολύ μεγαλύτερο, επειδή η παράνομη αυτή δραστηριότητα δύσκολα μπορεί να ανιχνευθεί πλήρως.

Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από μη αδειοδοτημένες εταιρείες online τυχερών παιγνίων είναι διεθνές φαινόμενο. Ωστόσο, σε αντίθεση με την Ελλάδα, στο εξωτερικό, μέτρα κατά των παράνομων online στοιχηματικών λαμβάνει η πολιτεία και όχι ιδιωτικοί φορείς. Ενδεικτικά, στην Ιταλία η Ρυθμιστική Αρχή Τηλεπικοινωνιών επέβαλε πρόστιμο 5,85 εκατ. ευρώ σε έναν από τους μεγαλύτερους αμερικανικούς τεχνολογικούς ομίλους λόγω παραβίασης της τοπικής νομοθεσίας για τη διαφήμιση των τυχερών παιγνίων. Σύμφωνα με το σκεπτικό της ιταλικής Αρχής, που εντόπισε σε 18 προφίλ σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης προωθητικό περιεχόμενο σχετικό με online τζόγο, οι τεχνολογικοί όμιλοι δεν έχουν μόνο αναπτύξει και λειτουργούν διαδικτυακές πλατφόρμες, αλλά παρέχουν και διαφημιστικές υπηρεσίες.

Στην Αυστραλία, η διαφήμιση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης μη αδειοδοτημένων στοιχηματικών έχει λάβει διαστάσεις χιονοστιβάδας, με τους τοπικούς φορείς να ζητούν την αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου με στόχο τον καλύτερο έλεγχο διαφημίσεων παράνομων στοιχηματικών. Οι καλύτερες αποδόσεις στο στοίχημα, τα υψηλότερα ποσοστά κέρδους στα παιχνίδια καζίνο και οι μεγάλες επιβραβεύσεις (π.χ. μπόνους εγγραφής), αν και δεν είναι ποτέ εξασφαλισμένα παρά τα επιτυχημένα πονταρίσματα –ιδίως από ένα όριο και πάνω–, λειτουργούν ως δέλεαρ για τους παίκτες, που αγνοούν ότι οι μη αδειοδοτημένες εταιρείες φοροδιαφεύγουν και δεν έχουν πληρώσει για να εξασφαλίσουν άδεια. Η ΕΕΕΠ έχει εντάξει έως σήμερα στον κατάλογο μη αδειοδοτημένων παρόχων (blacklist) περισσότερες από 6.900 παράνομες ιστοσελίδες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT